Idag har jag lärt mig...-tråden

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Varje dag lär man sig nåt nytt, ibland något viktigt, ibland något mindre viktigt. :tummenupp

Idag har jag lärt mig att människan har en gen som kallas för "liemannen" och styr vårat åldrande och att en forskare försöker klura ut hur man "stänger av" den för att få oss människor att leva längre.

Hon har testat det på maskar och maskarna levde 5-6 gånger längre än vanligt, vilket skulle innebära enligt forskaren att vi människor skulle kunna leva ca 500 år och vara perfekt för rymdresor till "jorden 2" som programmet handlade om.

Vad har ni lärt er idag? :)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag ser massor med Discovery och National Geographics, så jag lär mig nya saker varje dag, i dag har jag inte hunnit se på tv så i dag är jag inte klokare än i går....
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Idag har jag lärt mig lite skit om muxar och rs232-portar mm, totalt onödigt vetande mao.
Jag har även lärt mig att golfrestaurangen i Arboga inte gör så god mat som folk säger men i vanlig ordning så ska de få 3 ärliga försök från min sida innan jag bojkottar dem helt.
 

zilog

Mr. Hardtechno
Gick med
13 Jan 2004
Ort
Landskrona
Hoj
RSV1103R -02 Magnesium, VW Polo 1.4 GTI -97
Att inte halka med probar när man prototypar elektronik. Nåja, finns ju nya komponenter på lager i USA..
 

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Ort
Löddeköpinge
Hoj
2010, Skakig 1000RR
När man ska svetsa ihop två plattor med olika täthet så ska man ha den mjuka underst,
ska man ha ena plattan ohålad eller variant så ska den vara underst, även med olika täthet ska varianten vara underst.


Ni vet inte vad jag snackar om, synd för er :p
 
Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Idag har jag lärt mig att det är svårt att lasta en motard och en sporthoj i samma släp på ett vettigt sätt. Fullastning ftw! :tummenupp

EDIT: Det var igår men eftersom jag jobbade inatt så känns det som idag... Sova? Jatack. :3freak
 

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Ort
Internationella Rymdstationen, ISS
Hoj
FoxP2
Idag har jag lärt mig (även att det bara är morgon och jag inte hunnit kolla på Discovery eller NGC :3freak) vad mygghanar äter. Mygghonor äter ju som bekant blod, det är dom där jobbiga som flyger runt och ska suga blod...men mygghanar, dom äter nektar. :)
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Eggen på göteborgs flygplats/bax global har inte mkt vett i skallen.

Edit. tar tbax det mot gbg flygplats, mkt bra service hos dom :tummenupp
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag är blond så varje gång jag blinkar så blir det fullständig "brain-reset" så idag har jag inte lärt mig nånting. Hej. vilka är ni?


Seriöst, det jag har lärt mig idag, eller snarare insett om möjligt ännu mer är att fruntimmer inte är kloka nånstans. På riktigt.
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona

Seriöst, det jag har lärt mig idag, eller snarare insett om möjligt ännu mer är att fruntimmer inte är kloka nånstans. På riktigt.

Me helvete karl..du är 33...hur kan det ha tagit såhär lång tid att komma till den slutsatsen:rolleyes:
Borde ju skett någongång då alla brudar runt omkring dig fick sin första mens :sajko:tungan
 
Last edited by a moderator:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Me helvete karl..du är 33...hur kan det ha tagit såhär lång tid att komma till den slutsatsen :skrämd
:sajko

Ja..jo..alltså slutsatsen kom jag nog fram till i sandlådan i början på 70-talet, men må jävulen gnaga på mina förmultnande ben om den övertygelsen inte blir överträffad varenda dag.

Denna gång var det "göra grej på fredag eller lördag med både plus och minus på båda dagarna" frågan. Eftersom jag råkade överväga saken högt istället för inne i huvudet så blev tanten sur och trollade fram alternativ 3: "Vi skiter i det helt och hållet."

Så vad jag lärt mig är att ifall jag är sugen på både en R1:a och en Blade så ska jag fanimej inte ha nån jävla hoj alls. Logik! :va
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Ja..jo..alltså slutsatsen kom jag nog fram till i sandlådan i början på 70-talet, men må jävulen gnaga på mina förmultnande ben om den övertygelsen inte blir överträffad varenda dag.

Denna gång var det "göra grej på fredag eller lördag med både plus och minus på båda dagarna" frågan. Eftersom jag råkade överväga saken högt istället för inne i huvudet så blev tanten sur och trollade fram alternativ 3: "Vi skiter i det helt och hållet."

Så vad jag lärt mig är att ifall jag är sugen på både en R1:a och en Blade så ska jag fanimej inte ha nån jävla hoj alls. Logik! :va

Osäkerhet! Aldrig logiskt! Mest jobbigt! Lycka till ;)
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top