TL-tråden - v2 !

Falappa926

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2004
Ort
skogen
Hoj
Ducati 851 S -91
Får nog erkänna att jag har en liten softspot för tlr, tänkte bara tipsa om senaste numretav performancebike. Har ett helt ok tlrprojekt som smiskar Lillpank&galen. Kanske kan vara några tips där...

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 

Castrol

Här ska det säkert stå något roligt...
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Där det mullrar...Dalsland
Hoj
Mean Streak 1600 -06 / ZX9R -99
Är det någon som vet standard drevningen på TL 1000S?
Han jag köpte hojen av sa att den var ned drevad fram 1 kugge. Svängde förbi Bike igår och köpte ett standard drev fram, som enligt dom var 17kuggar. Det visade sig vara samma som satt på. Antingen har Bike fel eller så är den ned drevad bak.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Är det någon som vet standard drevningen på TL 1000S?
Han jag köpte hojen av sa att den var ned drevad fram 1 kugge. Svängde förbi Bike igår och köpte ett standard drev fram, som enligt dom var 17kuggar. Det visade sig vara samma som satt på. Antingen har Bike fel eller så är den ned drevad bak.

17/39
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hallå!

Nybliven ägare till en tl1000r, tillbaka till twin efter några år i trippelträsket... Vid senaste åkturen dog den ett antal gånger vid lite mer inspirerad körning (kraftig acc och hård broms). Funkade när tändningen slogs av och cykeln startades igen. Bränslelampan blinkade men det skvalpade ganska ok i tanken. En egenhet denna modell har kanske? Känslig för lite bränsle i tanken?

Nej, det är ingen egenhet jag upplevt eller hört skulle vara vanligt. Möjligt att det varit lite soppa i tanken, börja med att tanka fullt och se om du kan få fram stoppen igen.
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Hur "ska" fram bromsen kännas på en tlr? Min tog längst in hur man än justerade handtaget? Funderar på att renovera huvudcylindern.. På min gamla gixer nöp den på en gång.. Luftat noga är gjort och bra belägg + skivor sitter på.
 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Hur "ska" fram bromsen kännas på en tlr? Min tog längst in hur man än justerade handtaget? Funderar på att renovera huvudcylindern.. På min gamla gixer nöp den på en gång.. Luftat noga är gjort och bra belägg + skivor sitter på.

Kan det vara ett slitet hål på bromshandtaget ?
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Sitter nya handtag på nu och tyckte dom lira fint. hoppas det blev bra med renoverad cyl.;) inte luftat än

Tar din broms tidigt ( typ första cm ) ? Min tog inte förens halvvägs in och nöp inte fören handtaget var ända inne typ:/

Den ska ta nästan direkt om man sätter ställskruven i yttersta läget, ska inte vara några problem att bromsa med två fingrar med resten på handtaget trots att allt är rejält varmt pga tex bankörning!

Något är konstigt om den tar för sent!
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Den ska ta nästan direkt om man sätter ställskruven i yttersta läget, ska inte vara några problem att bromsa med två fingrar med resten på handtaget trots att allt är rejält varmt pga tex bankörning!

Något är konstigt om den tar för sent!

Ok. Ja min var i yttre läget :/ så nått skit är det.. Oken mår bra i alla fall. Skivor + belägg typ nya.. Stål omspunna slangar.. Är det inte bra när jag luftat så vet jag inte vad:/
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top