TL-tråden - v2 !

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Alltså kolfiber rent generellt.. snordyrt :gnissla
Fick nästan en gråtattack när jag glömde kvar bromsskivelåset och knäckte ena sidan av kolfiberframskärmen.

Hmm, har fortfarande att det tar ett tag innan startmotorn går igång när man trycker start även om instrumentbräde lyser upp och inga fel indikeras. Taskigt batteri?

Har för mig att flera har haft problem med startknappen och fixat det genom att montera ner handtaget och rengöra.. Kan vara så att det börjat ärga på kontakterna.. Kanske Kanske...testa testa..
 

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
Har för mig att flera har haft problem med startknappen och fixat det genom att montera ner handtaget och rengöra.. Kan vara så att det börjat ärga på kontakterna.. Kanske Kanske...testa testa..

Men det klickar till och motorn hostade till lite, men om det hade ärgat så hade väl det inte ens klickat till?
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jag har kört barnetts skivor och fjädrar, har inte haft några problem efter det.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Men det klickar till och motorn hostade till lite, men om det hade ärgat så hade väl det inte ens klickat till?

Jag tror du har dålig kontakt någonstans i startkretsen. Du har tillräckligt med kontakt för att sluta kretsen, men när strömstyrkan ökar bränns den lilla kontaktytan som finns av. Har råkat ut för de både på hojar och bilar.
Bara att gå igenom alla anslutningar från batteri till tartmotor och tillbaka, inklusive startrelä.

Men kolla knappen också, om det håller på och glappar i den kan du få liknande symptom.
 

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
På min TLR har jag efter att ha kört lite noterat att det vanligt förekommande kopplingssliret även förekommer på min vid inspirerad körning.:(
Vad tror ni, är det svetsat centrum som gäller för att bota detta? Någon av er som gjort det?
http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=87066&highlight=Clutch+mod

Jag svetsade mitt centrum! Den högg om man försökte med inspirerade starter och kunde slira när man kört på avslag o vred på lite! Svetsade och det vart perfekt som en vanlig koppling! Det e jag som reglerar den nu! Och inga problem med studsande bakhjul. Kör med orginal fjädrar i kopplingen! :)
 
Last edited:

Gixxer1400

Medlem
Gick med
4 Sep 2013
Ort
Vallentuna
Hoj
GSXR1000 K9, TL1000R -98, GSX1400 -03, HVA FE 350 -17
Jag svetsade mitt centrum! Den högg om man försökte med inspirerade starter och kunde slira när man kört på avslag o vred på lite! Svetsade och det vart perfekt som en vanlig koppling! Det e jag som reglerar den nu! Och inga problem med studsande bakhjul. Kör med orginal fjädrar i kopplingen! :)
Tack. Exakt samma symptom som min...
Svetsade du själv? Hur fixerade du i rätt läge? Tillverkade du någon fixtur? I så fall, skulle man kunna få låna den?
 
Last edited:

slowfinn11

Medlem
Gick med
8 Apr 2012
Ort
Nynäshamn
Hoj
1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
Tack. Exakt samma symptom som min...
Svetsade du själv? Hur fixerade du i rätt läge? Tillverkade du någon fixtur? I så fall, skulle man kunna få låna den?
Jag har en fixtur o tigga den (den andra finnen på jobbet svetsare) visst får du låna!
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Ja vet inte hur min blivit behandlad av FÄ.. Kan ju räcka med att ytbehandlingen får sig en törn vid installationen så börjar ju skiten krypa in under... Men ja har läst att vissa fixar till sina fjädrar med bra bromsoksfärg.. Men ja undrar hur den håller när fjädern flexar...

Har letat lite på detta med att måla/spraya sina fjädrar.... Hittade Plastidip! Vad tror ni om detta? Står att det behåller sin flexibilitet mellan -34 grader och +93 grader... Men det blir väl aldrig så att bakre cylindern avger så pass mycket värme att fjädern skulle kunna bli så varm?

Kanske är ett bra alternativ?
http://performix.se/index.php?route=product/product&path=68_70&product_id=84
http://www.dipit.se/Docs/Produktdatablad_PlastiDip_svenska.pdf
 
Last edited:

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Har letat lite på detta med att måla/spraya sina fjädrar.... Hittade Plastidip! Vad tror ni om detta? Står att det behåller sin flexibilitet mellan -34 grader och +93 grader... Men det blir väl aldrig så att bakre cylindern avger så pass mycket värme att fjädern skulle kunna bli så varm?

Kanske är ett bra alternativ?
http://performix.se/index.php?route=product/product&path=68_70&product_id=84

Har testat på bilfälgar.. sitter kvar sen förra sommaren iaf..
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Bockat till upphängningen till Danmoto burkarna.. 5mm alu.. inte helt enkelt att handbocka i skruvstäd.. arbetsbänken fick åka med 2 varv runt garaget innan man var klar..:crash
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top