TL-tråden - v2 !

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
haha :) Satte på 190/55 idag och jäklar vilken skillnad att köra :)

Gav mig även på att byta framdäck, men tji fick jag! Trodde mitt sunkiga depåstöd skulle gå att sätta under framgaffeln, men hojen gled bara av :( Fan jag har inte tid att åka in med hojen till nån däckfirma med grejor, jag jobbar!!!!!

Får köra till en polare imorgon kväll och börja mecka med domkraft och skit istället i garage, står på gården här hemma och vill inte palla upp hojen på domkraft här :/ Eller har ni andra smidiga lösningar än domkraft fram under motorn och nåt stöd under gaffeln när däcket åker av?

Jag har Fultemas depåstöd för framgaffel med två "stift" eller "pinnar" som man hakar upp gaffeln på. Tyvärr är stödet mjukt som fan, så man får absolut INTE ställa upp den på det depåstödet fram utan att också ha den på ett stabilt depåstöd bak. Men gör man det blir hojen tillräckligt stabil. Nu ser jag iofs att Fultema inte längre har kvar just det depåstödet...

Jag har för mig att jag tidigare har hängt upp hojen i gaffelkronan alternativt i krashpuckarna när jag lossat framhjulet.

Annars är ett depåstöd att rekommendera ändå. Det gör tvättning så mycket lättare. :)
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
PS. Vafan e det med tråden nuförtiden, sett hänvisningar till något som kallas "hastighetsmätaren" tre gånger nu... :confused::smasha:smasha:smasha
Det är vägen man ska titta på, och varvräknaren. Inte den där auxiliary mätaren vid sidan av... :fakta


(Om du undrar så visar min extramätare 20% fel...)

Min extramätare visar helt rätt. Speedo Healer löste problemet. :tummenupp
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag har Fultemas depåstöd för framgaffel med två "stift" eller "pinnar" som man hakar upp gaffeln på. Tyvärr är stödet mjukt som fan, så man får absolut INTE ställa upp den på det depåstödet fram utan att också ha den på ett stabilt depåstöd bak. Men gör man det blir hojen tillräckligt stabil. Nu ser jag iofs att Fultema inte längre har kvar just det depåstödet...

Jag har för mig att jag tidigare har hängt upp hojen i gaffelkronan alternativt i krashpuckarna när jag lossat framhjulet.

Annars är ett depåstöd att rekommendera ändå. Det gör tvättning så mycket lättare. :)

Man kan ju alltid hissa upp hojen i taket med spännband runt styret eller gaffelkronan.

( jag har depåstöd, -en bra investering)
 

Raderad medlem 61114

Guest
Tänkte också på det med att hissa upp hojen, tar med mig spännband ifrån jobbet idag så hänger jag den i kompisens garage ikväll :)
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
hej hej...
idag har det blitt saker gjort... båda hojarna är besiktningsklara!
men jag har en liten fråga ang, ljuddämpinsatser...
måste de sitta så långt in i dämparen att de inte syns eller skiter besiktningsmannen i detta??

/Robin
 

k1322

Numera mest i diket
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Sverige
Hoj
Enstånkor
hej hej...
idag har det blitt saker gjort... båda hojarna är besiktningsklara!
men jag har en liten fråga ang, ljuddämpinsatser...
måste de sitta så långt in i dämparen att de inte syns eller skiter besiktningsmannen i detta??

/Robin

Har ingen betydelse.
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Sådärja.. Längre batterikablar och repsats för plast inköpta.. Så i höst blir de GAP-modd och luftburken ska moddas åsså! Bilder kommer..
 

Tom svensson

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2009
Ort
sollentuna
Hoj
Suzuki TL1000R
Hej alla TL åkare Nu är min TLR till salu har rullat 3300 mil och är ej vurpad eller omgjord förutom blinkers.
det är en 1998 års modell i färgerna vitblå ventilinjusteringar gjordes vid 2800mil och däck bytta förra året.
Hör gärna av er om ni har frågor bilder finns under säljesannonser här på sporthoj Pris 42000kr Tel 0707441500. Mvh Tom
 

grantorinoM8

Ny medlem
Gick med
5 May 2012
Ort
Boxholm
Hoj
TL1000S FIGHTER
Hallå boys! Fick problem med min tls 97a idag. Jag körde till jobbet och den gick som vanligt, parkerade och stängde av. När jag skulle hem startar den inte. Startmotorn och pumpen går, all el verkar funka brytare mm. Men den maler bara på utan tillstymmelse till att gå igång. Vad fan kan det vara? tändstift som sotat? insprutningen? Ecu:n kanske har ballat ur?
Det enda jag gjorde dagen innan var att tvätta den och då blev relät till blinkerserna koko och sluta aldrig knäppa förns man stängde av. Nån som har nån aning om vad det kan vara, vill ju inte ställa in den för vintern redan :)
 

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
H
Hallå boys! Fick problem med min tls 97a idag. Jag körde till jobbet och den gick som vanligt, parkerade och stängde av. När jag skulle hem startar den inte. Startmotorn och pumpen går, all el verkar funka brytare mm. Men den maler bara på utan tillstymmelse till att gå igång. Vad fan kan det vara? tändstift som sotat? insprutningen? Ecu:n kanske har ballat ur?
Det enda jag gjorde dagen innan var att tvätta den och då blev relät till blinkerserna koko och sluta aldrig knäppa förns man stängde av. Nån som har nån aning om vad det kan vara, vill ju inte ställa in den för vintern redan :)
Har du kollat alla kablar till spolarna osv?
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Någon som är sugen på ett vinterprojekt?
Jag ska göra mig av med min TLS -97 snarast nämligen....
Lite mer än 5000 mil, naken med "crosstyre", V&H slipon etc.
Åker ut på blocket för 20' nu i helgen!
Har inte tillgång till bilder just nu..
 

Raderad medlem 61114

Guest
Så bär det av mot Kinnekulle imorgon :) Men först byta tillbaka till originaldämparna. Är det något man bör tänka på? Hur fan gör alla som kör bandagar för jämnan? Är det db-killer som använd då?

update:
Gick ju bra, dock inte startat ännu...

Men nu när jag har loss mina kolfiberdämpare tänkte jag polera upp dom, gammalt inbränt vax och skit i dom å lite halvmatta här och där. Vad ska jag använda? Går det bra att handpolera eller är maskin nästan ett måste?
 
Last edited by a moderator:

Jonstorp

Medlem
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Oskarshamn
Hoj
Suzuki TL1000S 1997
Sådär! Nu ska vi se om hon inte kan andas lite bättre! :yoparty
null_zpsaaabe86b.jpg

null_zps343ad184.jpg

null_zps749ccf67.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top