TL-tråden - v2 !

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Ska montera i nya progressiva fjädrar både i gaffeln och bak. Finns det några generalla tips angående inställningar, tex lite mer retur pga av andra egenskaper, eller är det bara att prova sig fram?
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Jahapp! Nu har man tagit bort Pair Valve-apparaten och ska bara plugga slangarna och sätta tillbaka allt igen, men något är lite oklart.
Ska man plugga igen slangen som går från luftboxen till pair valve:n den med? Eller ska den vara öppen? Resten är väl bara att plugga igen? :)
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Jahapp! Nu har man tagit bort Pair Valve-apparaten och ska bara plugga slangarna och sätta tillbaka allt igen, men något är lite oklart.
Ska man plugga igen slangen som går från luftboxen till pair valve:n den med? Eller ska den vara öppen? Resten är väl bara att plugga igen? :)

Har du öppnat helt eller bara tagit bort valven? I vilket fall så räcker det att plugga vacuumslangen på ett ställe så att det blir stopp i den, dvs innan T-kopplingen ut till valven.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Har du öppnat helt eller bara tagit bort valven? I vilket fall så räcker det att plugga vacuumslangen på ett ställe så att det blir stopp i den, dvs innan T-kopplingen ut till valven.

Jag tog bort Pair valve:n så nu ligger alla slangar fritt där inne. Så alla slangar ska täppas igen alltså?
Block off plates är något jag överväger att köpa också. Är det någon som sitter inne på ett par extra eller ska man bege sig ut på ebay igen? :)
 

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TL IOOO R - OO
Jag är ute efter två svarta fälgar till min TLR. Någon som har några liggandes eller kan peka mig åt rätt håll?

Tack för hjälpen.

/N
 
Last edited:

noob

Användare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
TL IOOO R - OO
OK. jag hör av mig om jag inte hittar några svarta. visst är det så att man kan kolla efter både GSXR 1000 och Hayabusa fälgar till en viss årsmodell. Någon som vet vilka år / modeller som passar TL1000R ?

/N
 
Last edited:

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Hej!
Någon som är intresserad av Yoshimura helsystem till TL-S ?
En polare säljer ett fint grenrör och ett komplett system (lite behov av kärlek).
007.jpg008.jpg009.jpg010.jpg
Prisförslag, 2500:- stycket.
PM:a mig för vidare kontakt med säljaren.
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Vet ej.. sitter nya däck på fälgarna bla, de är kompletta med skivor samt drev osv.

Kan höra av mig när det är aktuellt.

Edit.
Kan göra en lista på allt jag har till övers, kommer att finnas en hel del att avyttra troligtvis..
Gör gärna det.Däcken är jag inte så intresserad av.Tänkte slänga på slicks på dom.:tungan
 

Kuben

Cementarsel Mc
Gick med
10 May 2005
Ort
Långshyttan
Hoj
Aprilia RSV4R-10
Intressant, bugger du banhoj?
Vad blir receptet?
Inget allvarligt.Ska skaffa mig en bitubo bakdämpare göra luftboxmodden pc3:a bänka med org. pipor för ljudnivån för bana.Helst skulle jag vilja ha tag på andra fjädrar till gaffeln tycker den är lite nervös fram.
Blir nog kanske andra kåpor och kraschpuckar.Jävligt sugen på kolfiberkåpor men det skulle bli lite dyrt.:rolleyes:
 

cmxi

Medlem
Gick med
3 May 2011
Ort
Linköping
Hoj
CRF250R
Inget allvarligt.Ska skaffa mig en bitubo bakdämpare göra luftboxmodden pc3:a bänka med org. pipor för ljudnivån för bana.Helst skulle jag vilja ha tag på andra fjädrar till gaffeln tycker den är lite nervös fram.
Blir nog kanske andra kåpor och kraschpuckar.Jävligt sugen på kolfiberkåpor men det skulle bli lite dyrt.:rolleyes:

Härligt.

Jag fick tag på sebimotokåpor, har bara monterat nedre delen ännu, men de verkar passa någotsånär iaf..
Jag plockar av framgaffel med hårdare fjädrar och goldvalve kit från min hoj med (funkar bra för mig på 90kg), men det kommer en lista som sagt om du är intresserad..
 

J.J

Älskar raksträckor med trackbite
Gick med
26 Sep 2003
Ort
Söder om Sthlm
Hoj
GSX-R1370 + GSX-R1435 projekt
Nej jag tror inte det (fjädringen lär ta i).
Är dock inte 100% säker....
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top