TL-tråden - v2 !

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Ingen broder som vill hänga med på Swden Rock? Har en biljett över, vi samåker ner på onsdag!
Kan få riktigt superpris på biljetten om det är nån som är sugen.
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
20120605_120535.jpg
 

Ryzzen

Newbee
Gick med
28 Apr 2010
Ort
Skokloster
Hoj
Suzuki TL1000R -00
Kan rekomendera Alan på http://www.customcoversuk.co.uk/ som gör riktigt snygga nya covers för sittdynorna till hojen, antingen efter din egen design eller nåt som redan finns.
68£ inkl frakt, lev på mindre än två veckor. :banana
Jag valde att byta mina själv, det är ingen konst om man kan hantera en häftpistol och värmepistol. :yoparty

Det blev riktigt snyggt tycker jag :tuttar

Cover_IMG645.jpg
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Jocke : Kul o se att mitt gamla stöd jag byggde om funkar än. :yoparty
Har du stt ditt Yamahas touring bromsar fram,Yamahadelar på en Susukki :va
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Radial o kåååålfajber det rockar skortan :yoparty Jag kna sitta bakpå din moppe o dricka öl ner till sweden rck o ser jag snutten kan trycka in hanskarna i avgasarerören.
:yoparty
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Ok, vänstra gaffelbenet började läcka IGEN!!! :mad:

Provade att "laga" med en seal mate och det verkar som att det gav utdelning, får se i morgon efter att ha provkört lite men hur mycket olja kan det vara i gaffelbenet?

Jag bytte inte olja själv utan lämnade in gaffelbenen på service just för att slippa sånt här så jag har ingen aning om hur mycket som gick i och hur mycket som kan ha runnit ut. :gnissla
 

Thelinski

Nu ännu drygare
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Kälvesta
Hoj
Spräckt ram :(
Jag har orginal dämparna (avgas) till en TLS-98a, ngn som behöver? Vad är lämpligt pris? Skicket är mycket gott, avmonterat från start.
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
hej igen!

har nyligen bytt snurran i min tls från 1997 till en tls snurra från 1998. på -97an sitter det ingen vevhusventilation ovanpå den bakre cylindern men på -98an gör det så...
blir inte klok på hur jag ska lösa detta på smidigast sätt då det suger att behöva stanna och tömma med jämna mellanrum. hur är det löst från fabrik? nån som kan bemöda sig att ta en bild på hur det ser ut?
och sen till fråga två:
är det skadligt för vevhuset att oljan som blir från vevhusventilationen åker tillbaka ned?

tack på förhand//Robin
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
hej igen!

har nyligen bytt snurran i min tls från 1997 till en tls snurra från 1998. på -97an sitter det ingen vevhusventilation ovanpå den bakre cylindern men på -98an gör det så...
blir inte klok på hur jag ska lösa detta på smidigast sätt då det suger att behöva stanna och tömma med jämna mellanrum. hur är det löst från fabrik? nån som kan bemöda sig att ta en bild på hur det ser ut?
och sen till fråga två:
är det skadligt för vevhuset att oljan som blir från vevhusventilationen åker tillbaka ned?

tack på förhand//Robin

Vevhusventilationen är dragen upp i luftburken original, men för att slippa en massa oljekladd byggde jag om min, fixade en burk med ett finmaskigt galler i, som jag satte på slangen. Burken har alltså en öppning i båda ändar, men olja fastnar i det finmaskiga nätet och kan rinna tillbaka, men luften kan passera åt båda hållen.
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Hade ut hojen på bana för första gången förra veckan, och det gick väl skapligt, även om jag blev rätt öm i händerna. Har läst många tips om att byta ut styrdämparen, men gör det verkligen mycket skillnad. Tycker att vid de små styrutslag man gör i fart så borde det inte göra så mycket, men det kanske det gör?
så, frågan är, är det värt pengarna?

/Pajje
 

roban_2002

Kocken
Gick med
2 Jul 2005
Ort
lindesberg
Hoj
kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
ok...
då har jag nog fixat en egen lösning.
har en alu flaska som jag sätter med nippeln svagt neråt och sen ett lufthål i bakkant så luften kan komma ut!
tack för infon!:tummenupp
 

Dempen

Ja e de bästa ja vet
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RA
Hade ut hojen på bana för första gången förra veckan, och det gick väl skapligt, även om jag blev rätt öm i händerna. Har läst många tips om att byta ut styrdämparen, men gör det verkligen mycket skillnad. Tycker att vid de små styrutslag man gör i fart så borde det inte göra så mycket, men det kanske det gör?
så, frågan är, är det värt pengarna?

/Pajje

Jag tror inte att de gör någon större skillnad om du byter styrdämpare, tror du får lära dig hålla lösare i styret istället.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top