TL-tråden - v2 !

newton83

Medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
TL1000s -97
Har kikat igenom nästan alla sidorna i denna eminenta tråd men inte hittat det jag söker.... Nybliven ägare till en TL1000S (snart en vecka...) Jättenöjd med hojen men... har några funderingar.... Tycker motorn går lite kallt och varierar lite väl mycket i temperatur.... Min är en -97:a å jag har ju hört att de hade problem med termostaterna i början, frågan e iom min e bytt? Temp vid inspirerad småvägspisk kommer upp i 72 och ut på motorvägen går den ner till 65... om det är lite kallare ute kryper den neråt 57... Den kostar ju bara 199 pix att byta men kan ju lika gärna höra efter först (kan det va temperaturgivaren?)...

Se igenom de tidigare sidorna en gång till men kolla efter termostathus och tempgivar modds istället för termostat problem.. Om du har en givare på vänstra sidan av kylaren när du sitter på din hoj så bör du flytta denna till termostat huset.. Allt står skrivet tidigare..

Välkommen till TL tråden förresten:yoparty
 

JohanR1

Väntar på andra tider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bankeryd
Hoj
Såld
Hej!

Har några frågor kring Tls och Tlr. Har blivit väldigt sugen på att köra twin o ögonen har fastnat framför allt på Tls. Vill ta bort kåpan plocka på crosstyre för att få riktig bushoj. Räknar med att få göra om oljepickupen så att den klarar lite hjulning. Någon som gjort något sånt som har en uppfattning om hur mycket jobb det är?

Nästa fråga är mer hur hojen beter sig på bana. Har hört från många håll att den är för mjuk men att bakdämparn går att byta mot något bättre. Med lite tjockare olja fram, blir det åkbart eller fortfarande för svajigt? Skulle en Tlr passa bättre trots mer vikt men mer hk?

/Johan
 

Fredde83

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Lund
Hoj
Vitpil
Ditt bakdrev är smutsigt! :arsele


R

Nöjd nu?
DSC00220.jpg
 

BulleråBång

Nyfrälst!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000S -97
Se igenom de tidigare sidorna en gång till men kolla efter termostathus och tempgivar modds istället för termostat problem.. Om du har en givare på vänstra sidan av kylaren när du sitter på din hoj så bör du flytta denna till termostat huset.. Allt står skrivet tidigare..

Välkommen till TL tråden förresten:yoparty


Ja, det hade du ju helt rätt i! Kunde inte öppna sista sidorna i tråden igår, men nu såg jag att det fanns där! Blir till å försöka leta rätt i termostathus från en -98 då...ingen som har ett liggandes? :) Ingen bra idé å borra/gänga?
 

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
TL 1000S
-chris-

Det var en snygg TLS du har, har du några fler bilder på den!? :tummenupp

Tack för omdömmena, värmer att folk på tråden uppskattar hojen. Ramen var dock lackad av förra ägaren innan jag köpte den.

Första bilden är ett år gammal med mina saknade kolfiberburkar. Andra är när jag precis pustat upp orginal burkarna för att ha nått att åka med iår.
 

Bifogat

  • Bild 103i.jpg
    Bild 103i.jpg
    114 KB · Visningar: 97
  • HPIM0971.JPG
    HPIM0971.JPG
    84.5 KB · Visningar: 96

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Aha ok tackar tackar.... jag har en annan fråga som jag hoppas på snabbt svar på... passar cutsen från en tls på en tlr?? tycker att tlr:ens cuts e lite över fet och har hittat en tls cuts men vet som sagt inte om man bara kan byta rakt av??

Såhär (Appropå ingenting) blev min...Gixxer 1000cc, 2004 bakdel.
//Markus
 

Bifogat

  • Twinner1.jpg
    Twinner1.jpg
    60.7 KB · Visningar: 115
  • IMAG0417_jpg%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C1.jpg
    IMAG0417_jpg%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C%2C1.jpg
    98 KB · Visningar: 113

Tiller No73

Back on track!
Gick med
12 Oct 2006
Ort
Skara
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -91
Tack för omdömmena, värmer att folk på tråden uppskattar hojen. Ramen var dock lackad av förra ägaren innan jag köpte den.

Första bilden är ett år gammal med mina saknade kolfiberburkar. Andra är när jag precis pustat upp orginal burkarna för att ha nått att åka med iår.

Fasiken, det är rätt läckert med en svart TLS med svarta detaljer, väldigt... Hmm, hur säger man på svenska "purposeful" :tummenupp
 

gixxer1000

...nu på en svart retta...
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Täby
Hoj
Yamaha R1 -04a.../Tidigare; TL1000R -00, Gsxr1000K2, KTM520, KX250, Stiga Villa Pro...
Nope.
Den är för liten. Ser helskumt ut. Jag ahr sett försök på det och.... näää...

Jag tyckte som du, ville ha en Gixxerbakdel först, men numera så gillar jag Tillerns kurvor
yumyum.gif
hrm då vare som jag misstänkte alltså..... man får väl måtta upp lite o göra en egen....d tråkiga e att jag inte fick med nån cuts när jag köpte in mig på hojjen så ere nån som har en xtra liggandes eller vet var man får tag på nån så får du gärna höra av dig.... :tuttar

ÄNTLIGEN FREDAG..... o regnnnn :mad:

Såhär (Appropå ingenting) blev min...Gixxer 1000cc, 2004 bakdel.
//Markus

snyyyyyggt, vare mycke ombyggnadtion för att åstakomma detta! e jäkligt sugen själv nämligen..:yoparty
 
Last edited:

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
3085041 Ja, det hade du ju helt rätt i! Kunde inte öppna sista sidorna i tråden igår, men nu såg jag att det fanns där! Blir till å försöka leta rätt i termostathus från en -98 då...ingen som har ett liggandes? :) Ingen bra idé å borra/gänga?
Det är som sagt ett antal som gjort modden på sina 97'or. Peter Pan är väl den som fixat det nu senast. :tummenupp

Hade samma problem som du, men nu med kylmodden och en termostat från Nissan Micra så håller hojen mellan 83°-90° alltjämt. :)

Borra/gänga orginalhuset är möjligt men ingen bra idé. Det är för tunnt gods i det för att få ordentlig gäng, så man måste bygga med stålplast eller likande. Du tar en stor risk att det när som helst släpper och du tömmer kylsystemet över vänster ben. :död Andra som har försökt har fått läckage där och det är måttligt roande.

Billigaste fixen är att hitta ett beg termostathus från TLR eller TLS 98+ (med termostat) och antingen en ny pumpkåpa eller ett hemmasnickrat T-stycke i kylarslangen mellan pumpkåpa och kylare. Jag gick den senare vägen med T-stycke...

Välkommen!

Btw... Det där med bruna tråden är väl antingen en skröna, eller så är det nåt med att flytta varvstoppet 500 rpm. Bara TLR? Tror Robster eller Ronny hade koll på det där.

3085345 Tackar :tummenupp
Den kontakten dit det bara går två kablar antar jag. Eller?
Vad är den andra till, "CD-Rom coupler" som det står i boken?

Anton
Den är den plugg man använder då man programmerar om ECU'n med yosh-box eller liknande. Om du tänker på den med typ åtta stift.
 
Last edited:

#Åke

Guest
Vad tusan är "suzuki super grease A" för nåt fett,litiumfett,kullagerfett ? nån som vet.
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Last edited:

Icecold

Medlem
Gick med
29 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
TL1000Ssstreetfighter-99, Yamaha XS650 -81 soon to become a flattracker, DRZ400SM -06, R6-08
Någon som vet var man kan få tag på någon form av ritning på en TLS eller TLR?

Jag menar inte en sprängskiss utan mer en vit och svart ritning på hojen hur den ser ut med kåpor och allt. Utan massa techspec?

Typ såhär eller?
 

Bifogat

  • Blueprint.jpg
    Blueprint.jpg
    121.1 KB · Visningar: 128

-chris-

-chris-
Gick med
21 Sep 2005
Ort
Lund
Hoj
TL 1000S
Typ såhär eller?

Har du den möjligen i större format som kan mailas? Gjort om den lite men får inte till skärpan när jag blåser upp den...

Har man svart hoj så blir det mera verklighetsnära så här... :)
 

Bifogat

  • Blueprint.jpg
    Blueprint.jpg
    137.6 KB · Visningar: 104
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top