Sidan 588 av 588 FörstaFörsta ... 88488538563582583584585586587588
Resultat 11 741 till 11 758 av 11758
  1. #11741
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
    Inlägg
    366
    Hej pojkar och flickor (är bäst att säga)
    Skulle behöva en uppfräschning av kunskap i ämnet radial brake master cylinder.
    Vilken diameter på kolv ger mest känsla (mist tryck på fingrarna) för 6 kolvs ok...
    19 mm tror jag blir för extremt lätt...och 17 mm blir för hårt = original 5/8

    Vet att det finns dyra varianter som är justerbara men de kostar lika mycket som grisen är värd.
    Tänk på oss stackars studenter som behöver rabatt.
    Vad använder ni för bromscylinder fram ?
    Jag använder lillfingret för att bromsa
    Senast redigerat av *ÅKE* den 2018-08-18 klockan 12:38.

  2. #11742
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Stockholm
    Hoj
    1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
    Inlägg
    366
    TL-Tråden är död. !!!!!!

  3. #11743
    Hellre liten o rapp än stor o slapp .... Haakans avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Täby
    Hoj
    Utan stödhjul
    Inlägg
    325
    Citat Ursprungligen postat av *ÅKE* Visa inlägg
    TL-Tråden är död. !!!!!!
    Nej då , den vilar sej lite bara
    Jag åker bara på bana och där finns det så mycket folk som dyker upp som både har och har haft TLR/TLS
    men dom kanske håller på såna där nymodigheter som kallas för Facebook
    Angående bromsar så har jag prov massor av kombinationer , dock för banbruk
    Suzukis 4 kolvs ok med brembo radial 16mm ok godkänt , 6 kolvs oken har jag provat med Brembo radial 16mm , Suzuki k8 radial 18mm , Yamaha R1 Radial , R6 vanlig cylinder men fick aldrig någon "känsla" i inbromsningarna avslutade med att köpa adapter plattor från web-bike så att jag fick dit brembo fyrkolvs ok från Ducati/Aprilia
    och radial Brembo pump 16mm och det blev helt kanon men det är som jag upplever det på bana
    /Håkan
    Staketexpert

    roadracing4fun.se

  4. #11744
    Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002 Toymans avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Norr om fjorden
    Hoj
    BESLUTS-vånda...........
    Inlägg
    2 055
    Blogginlägg
    1892
    Häremellan ram-benen "Bimota SB8R 2000" döljer sig en TL1000R med Bimotas egna insprut, vart ännu råare ;-)

    Klicka på bilden för en större version

Namn:	DSC_0022 (1280x853).jpg
Visningar:	72
Storlek:	689,6 KB
Id:	444681 Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_3322 (1280x960).jpg
Visningar:	69
Storlek:	507,5 KB
Id:	444682

    Min. Mvh Toyman

  5. #11745
    ? Randonörds avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Gustavsberg
    Hoj
    KTM, Duke -01. Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14, KTM 450xc r -08, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 17.
    Inlägg
    2 214
    Min Tiller lever Klicka på bilden för en större version

Namn:	20180818203207-e77d0bf0-me.jpg
Visningar:	76
Storlek:	168,2 KB
Id:	444695

  6. #11746
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97
    Inlägg
    127
    Ang. bromsar så har jag fått till ett system till min TLS som ger bra känsla i greppet och går att bromsa på ett mycket effektivare sett med.

    Delarna jag kör med nu är en radialcylinder från en BMW S1000RR -12, 6-kolvsok från TLR och dubbla stålomspunna slangar direkt från cylindern till oken.

    Jag funderar även på att byta ok till Hayabusa guldfärgade ok om jag hittar ett par till ett vettigt pris (någon som har ett par liggande?).

    Jag har även kört med TLS original 4-kolvsok och huvudcylinder från en Aprilia Mille -02 och det var helt klart en stor förbättring mot std, känslan i greppet blev mycket bättre och jag kunde bromsa mycket hårdare utan att framhjulet låste sig helt utan förvarning (vilket hände ganska ofta med std huvudcylinder och ok).

    Min åsikt är att det är std huvudcylinder som är det största problemet med bromsarna på TLS och TLR.

  7. #11747
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2016
    Ort
    Malmberget
    Hoj
    2003, Honda VTR 1000 SP1
    Inlägg
    3
    Kopplingsproblem tl1000s
    Den tar inte som den ska o lamellerna e mätta o ska vara bra, va kan problemet vara?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

  8. #11748
    Hellre liten o rapp än stor o slapp .... Haakans avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Täby
    Hoj
    Utan stödhjul
    Inlägg
    325
    Vad är problemet lite mer exakt , slirar , kopplar inte ur , har du svetsat centrum ?

    /Håkan

    Citat Ursprungligen postat av Jonas_vtr1000sp1 Visa inlägg
    Kopplingsproblem tl1000s
    Den tar inte som den ska o lamellerna e mätta o ska vara bra, va kan problemet vara?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
    Staketexpert

    roadracing4fun.se

  9. #11749
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2016
    Ort
    Malmberget
    Hoj
    2003, Honda VTR 1000 SP1
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Haakan Visa inlägg
    Vad är problemet lite mer exakt , slirar , kopplar inte ur , har du svetsat centrum ?

    /Håkan
    Vet inte om de är svetsat, funderade om det hjälpervo sätta hårdare fjädrar ?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

  10. #11750
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2016
    Ort
    Malmberget
    Hoj
    2003, Honda VTR 1000 SP1
    Inlägg
    3
    Citat Ursprungligen postat av Jonas_vtr1000sp1 Visa inlägg
    Vet inte om de är svetsat, funderade om det hjälpervo sätta hårdare fjädrar ?


    Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
    Den slirar lite när man kör


    Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro

  11. #11751
    Hellre liten o rapp än stor o slapp .... Haakans avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    Täby
    Hoj
    Utan stödhjul
    Inlägg
    325
    Kolla först om du har svetsat centrum , är det svetsat i bottenläge så hjälper inte hårdare fjädrar möjligtvis med brickor men jag själv har inte provat det . Slowfinn här på forumet svetsade mitt på rätt sätt sedan funkar det med original lameller och fjädrar
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	TL1000R023.JPG
Visningar:	26
Storlek:	424,9 KB
Id:	447610
    ska se ut som på bilden då funkar det
    Staketexpert

    roadracing4fun.se

  12. #11752
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97
    Inlägg
    127
    Jag körde med osvetsat centrum och brickor förra säsongen och brickorna gjorde ganska stor skillnad.

    Men nu har jag troligtvis fått tag i ett komplett centrum som skall svetsas, den "bakvända Ducce slirkopplingen" Suzuki har försökt få till stjälper mer än den hjälper, så har du osvetsat centrum så är det svårt att slippa slir...

  13. #11753
    Medlem slowfinn11s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Nynäshamn
    Hoj
    1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
    Inlägg
    179
    Jag har svetsat centrum klart! Med svetsat så funkar det som en gammal hederlig koppling med full motorbroms,inga brickor och endast orginalfjädrar räcker!
    PMa mig !

  14. #11754
    Medlem slowfinn11s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Nynäshamn
    Hoj
    1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
    Inlägg
    179
    http://wotid.com/tls/content/view/26/74/

    Här är en gammal bra länk till mekhjälp!


    Slowfinn

  15. #11755
    ? Randonörds avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Gustavsberg
    Hoj
    KTM, Duke -01. Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14, KTM 450xc r -08, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 17.
    Inlägg
    2 214
    Det var en som frågade om min Tiller var till Salu, -men jag klarade mig

  16. #11756
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97
    Inlägg
    127
    Citat Ursprungligen postat av slowfinn11 Visa inlägg
    http://wotid.com/tls/content/view/26/74/

    Här är en gammal bra länk till mekhjälp!


    Slowfinn
    Ja, det finns mängder med bra information på Steve's sida.

    Jag har byggt en lite modifierad version av den SATTRE som det finns ritning/beskrivning till på Steve's sida, och den funkar fint.

  17. #11757
    ? Randonörds avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Gustavsberg
    Hoj
    KTM, Duke -01. Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14, KTM 450xc r -08, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 17.
    Inlägg
    2 214
    Blinkersrelä

    Håller på att rensa lite bland sladdarna på en Suzuki TL 1000R
    Funderar på att ta bort motstånden till LED- blinkersna och byta blinkersrelät till något som passa LED ...
    Hur vet man vad som passar?

  18. #11758
    Medlem slowfinn11s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Nynäshamn
    Hoj
    1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
    Inlägg
    179
    Citat Ursprungligen postat av Randonörd Visa inlägg
    Blinkersrelä

    Håller på att rensa lite bland sladdarna på en Suzuki TL 1000R
    Funderar på att ta bort motstånden till LED- blinkersna och byta blinkersrelät till något som passa LED ...
    Hur vet man vad som passar?
    Hej!
    Ska du byta orginalrelä till led så sök på suzuki led blinker relais så hittar du några som passar i org hållaren!!


    //Slowfinn

Sidan 588 av 588 FörstaFörsta ... 88488538563582583584585586587588

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag brukar byta när gasen är slut i vajern.

doolar
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här