Sidan 587 av 588 FörstaFörsta ... 87487537562581582583584585586587588 SistaSista
Resultat 11 721 till 11 740 av 11745
  1. #11721
    Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Luleå
    Hoj
    TL1000S -99
    Inlägg
    948
    Det ska passa från en sv.
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

    Proud to be a redneck!

  2. #11722
    Medlem purexs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ronneby
    Hoj
    1997 TL1000S
    Inlägg
    70
    Hur pass bolt on är det?
    behövs det blandas delar mellan sv o tl1000 eller är det bara att ta huvudcylinder, slavcylinder från en sv?
    eller behövs det tryckstång osv ifrån en sv?

    läst att byte ifrån el TLR krävs mindre dremel ingrepp eller en TLR kopplingskåpa, slipper man sånt med SV grejerna?

    Finns en 05a som jag ev kan köpa kopplingsgrejer ifrån
    Senast redigerat av purex den 2018-05-03 klockan 21:12.

  3. #11723
    Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Luleå
    Hoj
    TL1000S -99
    Inlägg
    948
    Jag skulle tro att det är samma delar på en sv som på en tlr men jag har inga belägg för att min tro stämmer.
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

    Proud to be a redneck!

  4. #11724
    Medlem purexs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ronneby
    Hoj
    1997 TL1000S
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av Plast Visa inlägg
    Jag skulle tro att det är samma delar på en sv som på en tlr men jag har inga belägg för att min tro stämmer.
    Då får vi se vad han ska ha för grejerna, så får väl jag bli förste man till att rapportera, ska då försöka köpa till tryckstången också.
    Hade en Sv1000N och det enda med kopplingen av väl att den kunde hugga lite när man skulle ge sig iväg.
    Men att toura runt med TLSn 2.5h + så börjar det kännas i handen
    Rejsar inget på det viset så att förlora lite känsla mot att den blir lättare gör mig inget.

    På tal om touring, ABM kitet ser ut här ifall nån letar.
    https://ab-m.de/en/motorcycle-access.../kit-superbike

    bilder: Man behöver ju inte ha så fula speglar som på bilden
    https://goo.gl/images/1yGUv9
    https://goo.gl/images/pGFEHS

    Edit:
    Ringde till skroten.
    De hade bara huvudcyl och slavcyl, ej handtag eller tryckstång eller slang.
    Är det någon här som vet var man får tag på dessa prylar som behövs, eller kanske sitter å trycker på det i garaget och jätte gärna vill sälja?
    Senast redigerat av purex den 2018-05-04 klockan 09:35. Anledning: lade till information

  5. #11725
    Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Luleå
    Hoj
    TL1000S -99
    Inlägg
    948
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_20180504_114118.JPG
Visningar:	48
Storlek:	102,7 KB
Id:	443394
    Klicka på bilden för en större version

Namn:	_20180504_114045.JPG
Visningar:	60
Storlek:	124,7 KB
Id:	443395
    Så gjorde jag

    Tyvärr står min med skuren motor i garaget
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

    Proud to be a redneck!

  6. #11726
    Medlem purexs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ronneby
    Hoj
    1997 TL1000S
    Inlägg
    70
    Blev körställningen mycket bättre?
    Tycker vinkeln på din framkåpa är annorlunda, har du gjort nåt för att räta upp den?
    Ser iaf bra ut..
    Synd den är skuren dock

    Enligt kitet jag beställde hamnar den utanför vänster sida av tanken, med nya fästen.
    Inte det snyggaste precis.

    - - - Updated - - -

    Var gjorde du av styrdämparen?
    Senast redigerat av purex den 2018-05-04 klockan 14:50. Anledning: Felstavningar

  7. #11727
    Småvild Plasts avatar
    Reg.datum
    jun 2006
    Ort
    Luleå
    Hoj
    TL1000S -99
    Inlägg
    948
    Jag har bara kapat rutan så den blev sådär rutan är en dubbelbubbel. Körställningen blev grym! Wheelar sjukt lätt och är väldigt mycket bekvämare att köra. Jag tog bort styrdämparen.
    Det skall knastra när man ramlar inte skramla.

    Proud to be a redneck!

  8. #11728
    Medlem purexs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ronneby
    Hoj
    1997 TL1000S
    Inlägg
    70
    Finns det fler modeller samma koppling sitter på?

    Försöker skrapa ihop resten av delarna

  9. #11729
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Ort
    Järfälla
    Hoj
    Honda Firestorm, Aprilia RS 125
    Inlägg
    951
    Citat Ursprungligen postat av purex Visa inlägg
    Finns det fler modeller samma koppling sitter på?...
    Den här sidan har hjälpt mig några gånger: www.cmsnl.com

  10. #11730
    Medlem purexs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ronneby
    Hoj
    1997 TL1000S
    Inlägg
    70
    Citat Ursprungligen postat av iceice Visa inlägg
    Den här sidan har hjälpt mig några gånger: www.cmsnl.com
    Underbart.. tack!

  11. #11731
    Medlem purexs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ronneby
    Hoj
    1997 TL1000S
    Inlägg
    70
    Hyperpro RSC styrdämparen verkar fräsig.
    Någon som monterat den med egna fästen?
    Tror inte att deras fäste passar ABM styrkrona med fighter styret.

    På tal om styrdämparen, är det säkert att köra utan när man sätter på ”fighter” styre?
    Senast redigerat av purex den 2018-05-07 klockan 07:30.

  12. #11732
    Medlem purexs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ronneby
    Hoj
    1997 TL1000S
    Inlägg
    70
    Köpes gärna sidokåpor fram tl1000s

  13. #11733
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2005
    Ort
    Göteborg
    Hoj
    Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97
    Inlägg
    110
    Köpes bromscylinder fram Suzuki TL1000, GSX-R m.fl som har liknande modell, TL1000S std (14mm kolv) eller större.

  14. #11734
    Medlem purexs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ronneby
    Hoj
    1997 TL1000S
    Inlägg
    70
    Ombyggnaden snart klar.
    ABM styrkit, bara kapa i kåpan kvar.

  15. #11735
    Medlem Knoddass avatar
    Reg.datum
    nov 2010
    Ort
    Ängelholm
    Hoj
    Kawa Z650 -17, Cagiva Mito -99
    Inlägg
    2 220
    Citat Ursprungligen postat av purex Visa inlägg
    Hyperpro RSC styrdämparen verkar fräsig.
    Någon som monterat den med egna fästen?
    Tror inte att deras fäste passar ABM styrkrona med fighter styret.

    På tal om styrdämparen, är det säkert att köra utan när man sätter på ”fighter” styre?
    Körde för några år sedan en - 97 TLS som var ombyggd med bland annat ett brett crosstyre.
    Den var ganska stabil men det hände vid ett par tillfällen att styret började leva sitt eget liv, inga större problem att motverka det dock.

  16. #11736
    Medlem purexs avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Ronneby
    Hoj
    1997 TL1000S
    Inlägg
    70




    Kapad och klar.
    Kanontrevlig att köra.
    Ska bara staga upp kåpan fram som vill fladdra lite.
    Blev helt ok med kapningen även formen blev jag nöjd med

  17. #11737
    Medlem Holmgren0912s avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Ort
    Kungsör
    Hoj
    2000, Suzuki tl1000r
    Inlägg
    132
    Har problem med hojen! Har intermittent problem med att den tappar effekt och går väldigt ojämnt, typ som att den går på en cylinder. Händer bara på låga varv och tydligt vid dragläge när man ska iväg, kommer man upp lite på varvet ca: 3500 och uppåt så kicka den in och går bra?? Även dött några gånger när man kommer till korsning och stannar men startar alltid igen?

    Fått felkod vid ett tillfälle C33

    Har kollar TPS och synkat spjällen.
    Bytt stift. CR9EK som jag kört tidigare.
    Mätt kablage till tändspolar.
    Kablage mellan ECU spridare och spolar.
    Kollat kontakter till motorstyrning och inget synligt.
    Lött om jord förgrening till spridarna.
    Sprättat och kollat kablage.
    Provat laddat om map i pc3.
    Bränsle pump relät är fint.

    Felet dök upp igår iaf

    Kan det vara knas på pc3? Inte provat kopplat ur?
    Kam lägesgivare?

    Ska till Norge nästa vecka så lite panik!

  18. #11738
    Too slow! jpe70s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kapellgärdet
    Hoj
    Diverse gammalt Yamaha
    Inlägg
    4 799
    Citat Ursprungligen postat av Holmgren0912 Visa inlägg
    Har problem med hojen! Har intermittent problem med att den tappar effekt och går väldigt ojämnt, typ som att den går på en cylinder. Händer bara på låga varv och tydligt vid dragläge när man ska iväg, kommer man upp lite på varvet ca: 3500 och uppåt så kicka den in och går bra?? Även dött några gånger när man kommer till korsning och stannar men startar alltid igen?

    Fått felkod vid ett tillfälle C33

    Har kollar TPS och synkat spjällen.
    Bytt stift. CR9EK som jag kört tidigare.
    Mätt kablage till tändspolar.
    Kablage mellan ECU spridare och spolar.
    Kollat kontakter till motorstyrning och inget synligt.
    Lött om jord förgrening till spridarna.
    Sprättat och kollat kablage.
    Provat laddat om map i pc3.
    Bränsle pump relät är fint.

    Felet dök upp igår iaf

    Kan det vara knas på pc3? Inte provat kopplat ur?
    Kam lägesgivare?

    Ska till Norge nästa vecka så lite panik!
    Hade nog varit enklare att bara ta reda på vad koden innebär?

    C33 verkar relaterat till insprutning bakre cylinder: http://micapeak.com/TL1000S/faq/p3.html

    Sitter det motordrivna sekundärspjäll på TL precis som på GSXR? Isåfall är en gissning att det kan vara samma fel också, ett litet kretskort i motorstyrningen vid kontakten som vibrerar av. Eller nåt annat...

    Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Senast redigerat av jpe70 den 2018-06-09 klockan 05:39.
    Letar förgäves sunt förnuft i en värld som allt mer går runt på hörsägen.
    Team R2D2 SEC 2018

  19. #11739
    Medlem Holmgren0912s avatar
    Reg.datum
    dec 2013
    Ort
    Kungsör
    Hoj
    2000, Suzuki tl1000r
    Inlägg
    132
    Citat Ursprungligen postat av jpe70 Visa inlägg
    Hade nog varit enklare att bara ta reda på vad koden innebär?

    C33 verkar relaterat till insprutning bakre cylinder: http://micapeak.com/TL1000S/faq/p3.html

    Sitter det motordrivna sekundärspjäll på TL precis som på GSXR? Isåfall är en gissning att det kan vara samma fel också, ett litet kretskort i motorstyrningen vid kontakten som vibrerar av. Eller nåt annat...

    Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Nix inga sånna moderna grejer på dessa. Koden fick jag inte från början och bara dykt upp en gång. Där av all generell kontroll. Lutar åt att låna annan hoj till Norge så kan man skita i den här. Orkar inte med den

  20. #11740
    Too slow! jpe70s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kapellgärdet
    Hoj
    Diverse gammalt Yamaha
    Inlägg
    4 799
    Citat Ursprungligen postat av Holmgren0912 Visa inlägg
    Nix inga sånna moderna grejer på dessa. Koden fick jag inte från början och bara dykt upp en gång. Där av all generell kontroll. Lutar åt att låna annan hoj till Norge så kan man skita i den här. Orkar inte med den
    Låter som en bra plan!

    Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Letar förgäves sunt förnuft i en värld som allt mer går runt på hörsägen.
    Team R2D2 SEC 2018

Sidan 587 av 588 FörstaFörsta ... 87487537562581582583584585586587588 SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Minns inte vad han körde i första filmen men inte riktigt lika modern som denna

Zafiro
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här