Sidan 487 av 591 FörstaFörsta ... 387437462481482483484485486487488489490491492493512537587 ... SistaSista
Resultat 9 721 till 9 740 av 11819
    Medlem J-Bones avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
    Att jag aldrig tröttnar på den här hojen

Medlem J-Bones avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    meh... cp forum, klippte av bilden :/

Tokfan Octofingers avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Röd TL1000S -97
    Citat Ursprungligen postat av J-Bone Visa inlägg
    meh... cp forum, klippte av bilden :/
    Jag vet. Okej att bilden skalas, men att den klipper är ju jäkligt kasst...
    SH's signatureditor suger...

Kocken roban_2002s avatar
    Reg.datum
    jul 2005
    Hoj
    kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
    TLs:en ute till försäljning!!

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=66168

tänkte att jag måste ju tala om det iaf!

//Robin
    om du inte såg mig, var det inte jag...//Robin

Medlem J-Bones avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ni som är TLP medlemmar, rösta på en en svensk TL i månadens hoj.
    http://www.tlplanet.com/forums/showthread.php?t=90193

Loud pipes save lives!! twinpowers avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Hoj
    *Såld*
    Röst lagd.
    "Imagining that you can ride a bike because you can drive a car is like imagining you can swallow-dive off a 90ft cliff because you can play table tennis."

Torque of The Devil Storfots avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Hoj
    TL1000R
    Jahapp... så var det dags att ramla med min TLR idag.
    Jag är rätt ok, lite ont i vänster axel och knä, men inget som inte kommer läka.

Det vart mest repor på kåpor, en böjd växelpinne samt en spegel som gick av. allt essentiellt som motor, ram och sving osv. ser ut att vara ok då det inte var så hög hastighet.

Är det någon som har ett hum om vad det kan kosta att lacka om alla kåpor hos någon lackerare i Stockholmsområdet? Allt annat kan jag fixa till själv.
    Jag antar att om jag lämnar in hojen på lagning så kommer dom ändå bara säga att man ska lösa in hojen och jag älskar den ju.
    "If you ride like lightning, you're going to crash like thunder."

Numera mest i diket k1322s avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    Enstånkor
    Citat Ursprungligen postat av Storfot Visa inlägg
    Jag är rätt ok, lite ont i vänster axel och knä, men inget som inte kommer läka.

Det vart mest repor på kåpor, en böjd växelpinne samt en spegel som gick av. allt essentiellt som motor, ram och sving osv. ser ut att vara ok då det inte var så hög hastighet.

Är det någon som har ett hum om vad det kan kosta att lacka om alla kåpor hos någon lackerare i Stockholmsområdet? Allt annat kan jag fixa till själv.
    Jag antar att om jag lämnar in hojen på lagning så kommer dom ändå bara säga att man ska lösa in hojen och jag älskar den ju.
    Surt. Det händer alla förr eller senare.

Lackarballen här på sporthoj har lackat åt mig flera gånger, till bra pris och bra resultat. Vet inte om han tar jobb längre, men värt att kolla.

Tokfan Octofingers avatar
    Reg.datum
    okt 2005
    Hoj
    Röd TL1000S -97
    Trist! Skönt bara att du inte skadade dig allvarligt. Hojen går (nästan) alltid att repa.

Som så klokt har sagts tidigare; Det finns två grupper av motorcyklister - de som har gått omkull och de som kommer att göra det...

Det ska inte vara nåt problem att få det lackat. Mitt tips kan väl vara att gå på rekommendationer och inte bara se till lägsta pris. Det är inte alla som har erfarenhet av att lacka plastkåpor och resultatet kan bli därefter. Låt lackeraren laga eventuella sprickor för de vet bäst hur de ska göra det.
    SH's signatureditor suger...

Ja e de bästa ja vet Dempens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Hoj
    Honda CBR1000RA
    Citat Ursprungligen postat av Storfot Visa inlägg

Om du tar det via försäkringsbolaget så försök att få kontantlösen på hojen, du får behålla hojen och laga den själv. Så gjorde jag med min.

Medlem J-Bones avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj

Medlem J-Bones avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Dempen Visa inlägg
    Om du tar det via försäkringsbolaget så försök att få kontantlösen på hojen, du får behålla hojen och laga den själv. Så gjorde jag med min.
    Håller med.

Medlem cmxis avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    CRF250R
    Lägger upp en kommihåglista till migsjälv inför vinterförvaring.

Ventiljustering
    Grundlig rengöring av hela hojen.
    Byte bromsvätska
    Byte kopplingsvätska
    Byte packning slavcylinder
    Byte oljefilter
    Byte motorolja
    Byte kylarvätska
    Kolla däckstryck
    Kolla kedje + drev slitage + förspänning
    Byta bränslefilter
    Tvätta luftfikter
    Byte tändstift
    TPS + TB synk
    Charge mod
    Bänkning för att kunna ha flera färdiga mappar beroende på vilka ljuddämpare jag använder.
    CRF250R

Medlem slowfinn11s avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Hoj
    1an,Tl 1000r-98, 2an TL1000R-98,3an TL1000R-98, KTM 530 exc -08,Husaberg 501fe-13
    röstat!!!

Reg.datum
    okt 2009
    Hoj
    TL1000R
    Citat Ursprungligen postat av Dempen Visa inlägg
    Hur fungerar det? Betalar man fortfarande självrisken? Jag har suzukis märkesförsäkring hos Länsförsäkringar, dom nämnde inget annat än att jag kan laga och betala själv eller antagligen få den inlöst helt om jag lämnar på service.

Reg.datum
    okt 2009
    Hoj
    TL1000R
    Citat Ursprungligen postat av Octofinger Visa inlägg
    Trist! Skönt bara att du inte skadade dig allvarligt. Hojen går (nästan) alltid att repa.

Som så klokt har sagts tidigare; Det finns två grupper av motorcyklister - de som har gått omkull och de som kommer att göra det...

Det ska inte vara nåt problem att få det lackat. Mitt tips kan väl vara att gå på rekommendationer och inte bara se till lägsta pris. Det är inte alla som har erfarenhet av att lacka plastkåpor och resultatet kan bli därefter. Låt lackeraren laga eventuella sprickor för de vet bäst hur de ska göra det.
    Ja det blir nog inte den som gör det billigast om jobbutförandet verkar tveksamt iaf.

Reg.datum
    okt 2009
    Hoj
    TL1000R
    Citat Ursprungligen postat av k1322 Visa inlägg
    Surt. Det händer alla förr eller senare.

Lackarballen här på sporthoj har lackat åt mig flera gånger, till bra pris och bra resultat. Vet inte om han tar jobb längre, men värt att kolla.
    Tackar! Ska kolla upp det när jag bestämt mig för vad jag ska göra med hojen.

Twins have more fun PutteLitens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
    Lika fin som alltid.

Min bästa polare IRL kollar just nu på precis en -00 TLR, Det var den eller en VTR. Men efter att ha kört min så ligger Tillern bra mkt bättre till. Den var dock 5k dyrare och 5k över budget.. hehe så han förhandlar med regeringen att få loss 5k till...

BTW: Jag borde igentligen veta detta när jag ägt min hoj i 9år... men... Hur är en TLR att skjutsa på - och åka på för spettan?
    Min är faktiskt ensittsig.. hehe moddad bakram så den klarar inte ens en pimpinett tjej...
    Och precis som Benet så är det kustom ljudämpare hållare. (annan design dock)

Medlem cmxis avatar
    Reg.datum
    maj 2011
    Hoj
    CRF250R
    Citat Ursprungligen postat av PutteLiten Visa inlägg
    Lika fin som alltid.

Min bästa polare IRL kollar just nu på precis en -00 TLR, Det var den eller en VTR. Men efter att ha kört min så ligger Tillern bra mkt bättre till. Den var dock 5k dyrare och 5k över budget.. hehe så han förhandlar med regeringen att få loss 5k till...

BTW: Jag borde igentligen veta detta när jag ägt min hoj i 9år... men... Hur är en TLR att skjutsa på - och åka på för spettan?
    Min är faktiskt ensittsig.. hehe moddad bakram så den klarar inte ens en pimpinett tjej...
    Och precis som Benet så är det kustom ljudämpare hållare. (annan design dock)
    Vad har han för budget?
    CRF250R

Twins have more fun PutteLitens avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
    Ca 30k, men då ska TL'n vara "färdig moddad", dvs, inget 100% orginal trams. Vi har kollat på en del helt orginal, men det är han inte intresserad av. Minimum är slipon, gärna upprensad bak, miniblinkers (besikningsbara) etc. Han har ju familj (2 barn och fru), hus, jobb som tar massa tid etc, så att sitta i garaget och pilla med hojen ingår inte i hobbyn.

Sidan 487 av 591 FörstaFörsta ... 387437462481482483484485486487488489490491492493512537587 ... SistaSista

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

sportbike
Vill du annonsera ovan? Klicka här