Power Commander

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Fick min PCIII igår och monterade likaså ett K&N filter nu inväntas bara helsystemet innan jag kan gasa..
Beställde tid hos EG i Falkenberg för bänkning så man får det mest optimala ut ur systemet.
Dock så är min PCIII färdigmappad för just mina Tillbehör på hojen så vi får väl se vad det gör för skillnad.
 

Nicotin

Guest
Fick min PCIII igår och monterade likaså ett K&N filter nu inväntas bara helsystemet innan jag kan gasa..
Beställde tid hos EG i Falkenberg för bänkning så man får det mest optimala ut ur systemet.
Dock så är min PCIII färdigmappad för just mina Tillbehör på hojen så vi får väl se vad det gör för skillnad.



Tja alla hojar e olika...

Om du fått med ngn fulmapp från staterna och det har funkat bra så har du haft tur...
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Tja alla hojar e olika...

Om du fått med ngn fulmapp från staterna och det har funkat bra så har du haft tur...

Som sagt jag skall bänka den, men killen som gjort mappningen har extremt hög kompetens och vad jag beskrev för honom i telefon att USA samt EU modeller skiljer sig åt sa han att han kommer nog att få den riktigt riktigt nära ett bra resultat.
Så det duger att köra med till en början ;)

Surt att mitt avgassystem dock fastnade i tullen :gnissla men nu har dem släppt på det efter några arga mail fram o tillbaka.
De tyckte inte ett Akra helsystem EVO 2 kosta 100 dollar :)

Så till er som tänker beställa från USA... sätt i alla fall 230- uppåt .. dumt att chansa, hur många paket får dem inte in där det är exakt 100 dollar, bättre att variera lite, att tulla för 230 dollar är bättre än 1900 dollar :D

Så 390 kr för tull o moms är väl bara att tacka för :yoparty
 

rayback

Sir Yes Sir
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Westcoast
Hoj
R1
Tycker jag har fått en ganska bra deal på det mesta genom att handla från USA.

Priser nedan är med moms o tull + frakt..

1.697 kr för en PCIII USB färdigmappad för min EU 2006 R1 med Akra och K&N filter.
340 kr för K&N filtret
Det bästa priset är dock Akra Evolution 2 systemet för 12.500, riktpris i Sverige 25.900 (Detta system skickades dock som värde för 100 dollar) :yoparty


Har du någon hemsida därifrån du handlade dina grejor, sugen som fan på ett kn-filter.

mvh
rayback
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Sök på Ebay bara, jag handlade både K&N filter och PCIII
La ett bud som blev vinnande.

Fuel Moto heter firman som redan skrivits i andra trådar ;)
Den som söker finner... Riktigt trevlig kille det dära.

Var det något hemligt ställe du handlade från?

:trixie Japp bara min :)

Fuel Moto
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Som sagt jag skall bänka den, men killen som gjort mappningen har extremt hög kompetens och vad jag beskrev för honom i telefon att USA samt EU modeller skiljer sig åt sa han att han kommer nog att få den riktigt riktigt nära ett bra resultat.
Samtidigt räcker det med att TPS'en (trottelpositionssensorn) står lite olika hojarna emellan för att det ska bli fel. Min PC2 till 750'n hade rätt mapp för helsystemet mm men efter bänkningen fick jag ändå elva hästar till. Det är rätt mycket i en 750. Mitt tips är att bänka! Helt klart värt det
 

Bifogat

  • dyno-GSXR750.jpg
    dyno-GSXR750.jpg
    54.9 KB · Visningar: 550
Last edited:

Bergaeus

Medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
cb 1300sa crf250x
är det någon som skall köpa powercomander. om vi är 2-3 st så kankse vi får bättre pris.. 117 kr med kartong kostar 5 kg inom sverige med post .. kan vi spara 4-500 på priset så är det ju värt det ..
 

Z.w.A

____
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
Yamaha Smoker
En pc3 har ju ställbar trottelposition. Går ju att ställa när den är istöpslad i datorn hemma. Demolink
När jag kopplade in min pc3 så visade den 2% throttle på tomgång samt 98% på fullgas. Det var bara klicka ett par gånger så hade man ställt sensorn som den skulle vara.
 
Last edited:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
Samtidigt räcker det med att TPS'en (trottelpositionssensorn) står lite olika hojarna emellan för att det ska bli fel...

Dessutom står det (väl) inte någonstans på Fuel Moto;s sida att de justerar PC;n till TPS för aktuell hojmodel. Det borde innebära att de inte ansvarar för detta. Min (ej från Fuel Moto) var helt ojusterad på den punkten och det tog ett par timmar mek för att få det rätt. Utan det -- är samtliga mappar bara slumpmässig skräpdata. (Fast en dealer vill ju naturligtvis få alla att tro att det bara e o åk)
 

Bergaeus

Medlem
Gick med
3 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
cb 1300sa crf250x
synd man inte bara kan stoppa i en dator och ändra mjukvaran som sitter i hojarna för polaren jobbar med att ta fram och ändra mappning på volvo bilar ..han e helt grym på det mappar om corvetter och all möjlig skit..

någon som vill beställa comander ? billigaste jag hittat är 270$ incl frakt på ebay
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
synd man inte bara kan stoppa i en dator och ändra mjukvaran som sitter i hojarna för polaren jobbar med att ta fram och ändra mappning på volvo bilar ..han e helt grym på det mappar om corvetter och all möjlig skit..

någon som vill beställa comander ? billigaste jag hittat är 270$ incl frakt på ebay

Mjo ja e lite småsugen på KNfilter o pc3
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Om man vill optimera hojen med en PC, måste man köpa en? Har inte en auktoriserad verkstad alla grejjer och mappar för att programmera hojen?
 

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Ort
Västkusten
Hoj
Engelskt och japanskt
Det innebär alltså att en PC alltid sitter uppkopplad på hojen under sadeln om man vill optimera insprutning och d.y.l efter att modiferat hojen med filter och dämpare?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top