Vägar vid uppkörning på Tullinge

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Ort
oxelösund
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Haha, fick du kordinaterna av vägverket?
"Adressen går itne att hitta på kartan, men du kan få long och lat för stället där ni ska mötas" =D
 

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB500F -96
Jag har uppkörning jag med den 22a. Ska nog också ta mig ut i krokarna där och titta lite. Om det är någon som har några uppdateringar med konkreta tips som kan markeras på kartan så vore ju det bra.
 

noonesname

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Norsborg
Hoj
Honda xl 400R -83, Suzuki savage 650 -94
Körde upp förra året där, klarade inte ska köra upp nu igen om drygt 1 vecka.

Kör inte för sakta på grusvägarna, det blev jag kuggad på. Och var noga med en bra kurvteknik ute på landsvägarna där.

På kartan, precis mellan I,15 och J,15 finns en ganska svår dubbelkurva, som svänger först till höger sen kraftigt till vänster, där tror jag kontrollanten kollar extra noga på din kurvteknik.
 

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB500F -96
Körde upp förra året där, klarade inte ska köra upp nu igen om drygt 1 vecka.

Kör inte för sakta på grusvägarna, det blev jag kuggad på. Och var noga med en bra kurvteknik ute på landsvägarna där.

På kartan, precis mellan I,15 och J,15 finns en ganska svår dubbelkurva, som svänger först till höger sen kraftigt till vänster, där tror jag kontrollanten kollar extra noga på din kurvteknik.

Men ska man hålla 50 alltså? Måste väl vara okej med 40?
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
när jag körde upp där så åkte vi ut till Lida friluftsområde och vände , och sedan snurrade vi runt på småvägar bland villaområdet i närheten av f-18 där uppkörningen började.

tänk på bromsberedskap vid varje korsning , lägg foten på bromsen , jag såg i backspegeln hur läraren åkte upp å kollade så att jag intog bromsberedskap när det kom en häck som skymde sikten eller liknande.

lycka till :tummenupp

Precis :tummenupp
Låter som min uppkörning...
 

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB500F -96
Satana va sköönt! Klarade precis lappen. Fick köra med en mycket trevlig kille vid namn Tjabba ungefär :D

Körde ungefär som på kartan, och ut på grusvägen där jag fick vända. Sen var det 70-väg med många sköna kurvor där man fick visa kurvtagningsförmågan. Ett tips är att motorbromsa och använda bromsarna så lite som möjligt. Körde även mot Lida en bit och tänk på att det fortfarande är 70-väg där. Sen är det många skumma utfarter överallt där du ska vara uppmärksam och visa bromsberedskap.

JIIIIIIIPPIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE
 

Erixzzon

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CB500F -96
grusvägen är vid I15, åt vänster om man åker från samlingsplatsen mot lida. tror jag!

Det stämmer utmärkt, jag körde där idag och fick order att vända på den. Så jag körde fram till en liten ficka som fanns på högersidan stannade och vände tillbaka. Höll 50 nästan hela tiden och visade även beredskap vid påfarterna/stigarna på den vägen.
 

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
***uppdaterad kartan***
grusvägen är vid I15, åt vänster om man åker från samlingsplatsen mot lida. tror jag!

Ok... men är du säker att inte grusvägen ligger på K-15 efter Bysjön?
I-15 är väl asfalterad? :va
Kolla kartan där jag har markerad rött.
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
den du ritat in är fel. Iaf inte den grusväg jag och Erixzzon menar.
Jag fick köra den där grusvägen I15 åt vänster flera gånger med körskolan.
Kan tillägga att vägen inte är ut markerad på kartan du postat.
 

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Ort
Johanneshov
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
den du ritat in är fel. Iaf inte den grusväg jag och Erixzzon menar.
Jag fick köra den där grusvägen I15 åt vänster flera gånger med körskolan.
Kan tillägga att vägen inte är ut markerad på kartan du postat.

Ok... kan någon PM:a/maila mig en annan karta och markera den rätta vägen?
Vet att den jag har laddat upp inte är så detaljrik, men ville få med så stor del av området som möjligt...
 

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
fattar inte att vägen mot lida är 70, smal väg i riktigt uselt skick. Grinigt av uppkörningsnissen att underkänna mig i höstas för att jag låg i 50 på den vägen. "Kunde inte avgöra om du hade rätt kurvteknik eftersom du låg i 50 på 70 väg".
 

noonesname

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Norsborg
Hoj
Honda xl 400R -83, Suzuki savage 650 -94
Men ska man hålla 50 alltså? Måste väl vara okej med 40?

på grusvägen? Jag körde 30-40 på den och han klagade på det. håll 40-50 på raksträckorna och sakta in lite i kurvorna. det tror jag är vad de vill.

Satana va sköönt! Klarade precis lappen. Fick köra med en mycket trevlig kille vid namn Tjabba ungefär :D

Körde ungefär som på kartan, och ut på grusvägen där jag fick vända. Sen var det 70-väg med många sköna kurvor där man fick visa kurvtagningsförmågan. Ett tips är att motorbromsa och använda bromsarna så lite som möjligt. Körde även mot Lida en bit och tänk på att det fortfarande är 70-väg där. Sen är det många skumma utfarter överallt där du ska vara uppmärksam och visa bromsberedskap.

JIIIIIIIPPIIIIIEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

grattis!!! måste kännas skönt!


Jag ska köra imorgon, privat! Är grymt nervös!

Föresten vart körde du förutom mot lida och grusvägen då?
 
Last edited:

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Klarade uppkörningen idag! =)
vi åkte mot tungelsta, sen vände vi på nån liten parkering, därefter bostadsområdet, dock så åkte vi aldrig riktigt in mellan husen utan vi låg på den "stora" 30-vägen. Sen tillbaka till mötesplatsen. Var kanske ute i 20 min.
Det han klagade på var att jag bromsade lite för mycket inför kurvorna vid landsvägs körningen, att jag istället endast ska använda motorbroms.
Sen tyckte han även att jag skulle utnyttja filerna lite mer, tex vid högersväng att jag först går ut i mitten av körfältet innan svängen så att man får mer sikt genom kurvan och kan skära den mer

Mycket skönt att vara klar!
Lycka till allihopa!
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top