Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213
Resultat 241 till 247 av 247
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    Honda VFR 800 2006
    Samma snubbe som jag körde upp för, tjatade om att jag absolut inte skulle köpa en hornet för det såg för fjantigt ut när jag satt på en sådan :-D

Skickat från min E5823 via Tapatalk

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    1992 Yamaha TDM850 streetfighter
    Hallå hej, har uppkörning nästa vecka i Tullinge och tänkte dra dit och kika lite, någon som gjort uppkörningen där i år och kan berätta lite om vägarna och hur det gick och även varför jag inte borde vara nervös haha... Tack på förhand!

Medlem Richard1s avatar
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    triumph street triple r -14
    @Sahlström
    Såvida dom inte har lagt om samtliga vägar i tullinge (vilket jag kan intyga inte har hänt) så kommer informationen i denna tråd hjälpa dig en bra bit på vägen i att förstå var det brukar köras. Det finns inte ofantligt många rutter som de kan hinna klämma in på den tid som ges för uppkörningen.

Jag tillförde även mitt bidrag på uppkörning förra året. Läs därför denna och andras vägbeskrivningar, så får du bra koll på var det brukar köras. Tips är väl då att åka dit för att reka lite och följa dessa beskrivna rutter. Det finns lite skyltar, smått och gott som kan vara bra att känna till i förhand.

Alla är mer eller mindre nervösa i samband med uppkörning. Om du tränat nog och kan köra hoj behöver du inte oroa dig

Medlem
    Reg.datum
    aug 2015
    Hoj
    Honda VFR 800 2006
    En grej som jag inte sett någon skriva om som jag fick tips av körskolan är om man kör från Huddingevägen upp mot sjukhuset vid Stockholm syd (korsningen vid tågstationen) så kan man få en "vänd där du kan" och den första vägen som man kan vända på känns väldigt mycket enfilig men den är tvåfilig så man skall hålla höger på den. Det låter uppenbart men när man är där är det väldigt lätt att hamna så man kör vänstertrafik.

/R

Medlem
    Reg.datum
    apr 2018
    Hoj
    1992 Yamaha TDM850 streetfighter
    Tack snälla för svaren!
    Åka hoj kan jag plus att jag åkt enduro och jag har haft b-kort i 6-7 år så det borde gå bra hoppas jag! Ska lusläsa tråden för att få så mycket tips som möjligt.

Medlem
    Reg.datum
    jul 2018
    Hoj
    2005 Triumph Speedmaster
    Vill passa på att tacka alla som skrivit i denna tråd med bra tips då jag klarade min uppkörning i tullinge för nån vecka sen!

här är den exakta rutten jag körde: https://www.google.com/maps/dir/59.1...a=!4m2!4m1!3e0

I text: vänster ut från trafikverket alltså norrut på pålamalmsvägen (glöm inte att det är 50km/h som gäller), "följ skyltar mot tullinge", vänster in på kronoparksvägen sen vänster igen rullstensvägen, rakt genom rondellen in i bostadsområdet, några vänstersvängar senare tillbaka in i rondellen och samma väg tillbaka förbi trafikverket ned genom S kurvan mot bulten, sen fick jag höger in på en mindre väg och "vänd när du tycker att det är lämpligt" så vände så fort jag kört av och sen tillbaka hela vägen mot trafikverket. "Körprovet är godkänt"

Jag var verkligen skitnervös, speciellt under låg- och högfarten. Om ni inte har nött sönder dessa övningar skulle jag rekommendera att köra några timmar veckan innan uppkörningen. Jag upplevde vår inspektör som trevlig och rättvis då vi alla fick två försök på oss att klara av allt. Jag började med att sätta ner foten på lågfarten mitt i och tänkte att FAN nu är det kört, men det var tydligen OK (Så länge tekniken är rätt så, ansikte upp och titta vart du ska så antar jag att det är lugnt). Efter första missen så lyckades jag självklart med att riva en kon på högfarten vilket i sin tur ledde till att jag fick göra båda inbromsningarna från 70 och 90 följt av ett sista försök på högfarten. Med hjärtat i halsgropen och en puls som gick i 180 så lyckades jag med undanmanövern och en galant slalom med vändning!

Av tio personer som körde upp var det en stackars kille inte fick köra trafik då han misslyckades med högfarten. Jävligt segt att behöva sitta kvar i 2 timmar och vänta!

Tips till er som kör nu i sommar: TA MED EN VATTENFLASKA! Och något lättare att tugga på då det kan dröja upp till en och en halv timme innan ni får köra trafiken (om ni är sist). Det är varmt som fan ute på flygfältet och det hjälper inte med vätskebrist och lågt blodsocker.

Kör försiktigt!

Medlem Ägges avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Hoj
    Ducati Streetfighter 1098 -09
    Grattis till kortet! Tänker alltid tillbaka på när jag körde upp när jag läser dessa trådar och får den där nervösa känslan varje gång. Skönt när man har det överstökat!

Citat Ursprungligen postat av G-man Visa inlägg
    Men för i h-vete... nu rinner skiten t.o.m. ut genom nyckelhålet i det blå skåpet!

Sidan 13 av 13 FörstaFörsta ... 78910111213

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Åker gör man med andra. Kör gör man själv.... Jag kör motorcykel.

Boris JR
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här