Versys

jonas h

Gillar wienerschnitsel
Gick med
26 May 2008
Ort
vadsbro
Hoj
Kawasaki Versys -08 KTM exc450 -05 Suzuki drz 400 -00
Hej alla! bra tråd, jag hämtade ut min versys i fredags, har tyvärr bara hunnit med 25 mil än, dock inga med "tanten", är riktigt nöjd med den än så länge, siktar på lit längre turer om ett par veckor, är förvånad över hur bra den går på grusväg, riktigt kul..
 

Gpz900r

Förvirrad
Gick med
21 May 2008
Ort
Utanför Gbg
Hoj
Kawasaki Versys 08
Nu har ni ju haft era hojar ett tag. Någon som kan samanfatta sina erfarenheter såhär efter att ha haft hojarna ett tag?!
Har inte hunnit med mer än att köra 5mil med min Versys än, men skriver gärna om den när jag kört mer ( men dom 5milen var riktigt roliga, det är en väldigt rolig cykel att åka på )
Hej alla! bra tråd, jag hämtade ut min versys i fredags
Hämtade min Versys i fredags också, men har bara kört hem den ( med en liten omväg ) kan tyvärr inte köra med den för än på söndag, är gräsänkling ( i en vecka ) fram tills lördag natt då sambon kommer hem, så jag får leka med min fyra åriga son meddans en splitter ny Versys står i garaget, detta är ren TORTYR :huvet
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Jag har inte fått min ännu. Den står byggd och klart hos handlaren men skyltarna har inte kommit, snacka om tortyr!!!:gnissla

Skulle nog bli klart imorgon, hoppas :rolleyes:
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Hämtade min Versys i fredags också, men har bara kört hem den ( med en liten omväg ) kan tyvärr inte köra med den för än på söndag, är gräsänkling ( i en vecka ) fram tills lördag natt då sambon kommer hem, så jag får leka med min fyra åriga son meddans en splitter ny Versys står i garaget, detta är ren TORTYR :huvet

Visst är det drygt att vara barnvakt :D :)tungan )
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
FaKK! Hade kollat in två -07:eek:r som Bike i Trollhättan annonserat ut i många månader.. I förrgår blev det klart att jag skulle få min hoj såld. Igår ringde jag Bike bara för att få reda på att de hade sålt BÅDA TVÅ dagen innan....

HUr stor är sannolikheten... Den ena hade de annonserat sen i höstas och så säljer de den dagen innan jag ringer! :mad
 

PiteRobban

Glad Norrlänning
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
KTM 690 Enduro R, KTM 400 EXC, Suzuki DR350S
FaKK! Hade kollat in två -07:eek:r som Bike i Trollhättan annonserat ut i många månader.. I förrgår blev det klart att jag skulle få min hoj såld. Igår ringde jag Bike bara för att få reda på att de hade sålt BÅDA TVÅ dagen innan....

HUr stor är sannolikheten... Den ena hade de annonserat sen i höstas och så säljer de den dagen innan jag ringer! :mad

Jag ringde på den igår. Dom hade just sålt dom... Menmen... Jag kommer mest troligt att äga en versys inom kort ändå. Dock en -08. Grön och fin =).
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hej!
vi har en -07:a kvar för 59900:- inkl värdecheck på 7000:-.
www.stibix.se
Hälsningar Björn

Hej Björn!
Jag har varit inne hos er och kikat men saken är att jag är på jakt efter en versys med ABS. ABS-bromsarna är en av anledningarna till mitt intresse i just Versys. Så får du in en ABS-versys i den prisklassen eller gärna under så är jag mer än intresserad. Pengarna bränner i plånboken! :)
 

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
FaKK! Hade kollat in två -07:eek:r som Bike i Trollhättan annonserat ut i många månader.. I förrgår blev det klart att jag skulle få min hoj såld. Igår ringde jag Bike bara för att få reda på att de hade sålt BÅDA TVÅ dagen innan....

HUr stor är sannolikheten... Den ena hade de annonserat sen i höstas och så säljer de den dagen innan jag ringer! :mad
Ajdå, otur. :(
Om jag ser någon av de hojarna i trafiken ska jag preja den jäveln av vägen! Sedan ska jag hyra in 25 sjömän som våldtar föraren oavbrutet i en vecka.
Känns det bättre nu?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ring mig imorgon så skall vi se vad vi kan ordna fram för något till Dig så du blir glad. 033238250

Då tar jag och slår en signal så får vi se vad du kan fresta med! :)

Ajdå, otur. :(
Om jag ser någon av de hojarna i trafiken ska jag preja den jäveln av vägen! Sedan ska jag hyra in 25 sjömän som våldtar föraren oavbrutet i en vecka.
Känns det bättre nu?

Tack, nu känns det lite bättre faktiskt! :gladare

....och ett stort tack för hjälpen föresten!
- Till er andra, Syltburk är en riktig hedersknyffel som assisterar en sporthojare/korvgubbe i nöd på andra sidan landet! :tummenupp

Det är folk som han som gör att man trivs på den här sidan oavsett hur det kan låta i alla heta diskussioner som härjar stundtals..
 

bebbe

Ehhhh
Gick med
11 Mar 2003
Ort
az
Hoj
Nej
Har fått min Versys nu. Jäklar vad go den är att köra. Kvick och fin i chassiet med :yoparty
 

Gpz900r

Förvirrad
Gick med
21 May 2008
Ort
Utanför Gbg
Hoj
Kawasaki Versys 08
Visst är det drygt att vara barnvakt :D :)tungan )
Japp det är det :D

Nu har jag varit ute och kört 26mil i sträck, bara stannat och tankat annars har det varit körning hela tiden.
Kört på kurviga landsvägar och kan bara säga att det är en fantastisk mc att köra, hade tänkt stanna och ta en ficka på vägen, men det var så kul att köra så jag hoppade över fika pausen :tummenupp
Den är väldigt smidig på alla plan, men smaken är ju delad så det kan ju finnas dom som tycker annorlunda, men jag tycker att det är en kanon hoj, i alla fall dom 31mil jag samanlagt kört hittills, tror dock inte jag kommer att ändra uppfattning om den, den är bara så rätt :tummenupp
Det är faktiskt svårt att tro att det bara är en 650, men det är det.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
.....sist jag var såhär full av förväntan var det bara veckor kvar till lillgrabben skulle kläckas... :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Hur skall en flång ny Versys, eller annan mc för den delen, köras in?

Vad gäller?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Versys? Låter som en Toyota :va

Jo, jämfört med de "riktiga" sporthojarna är väl en Versys vad Prius är bland bilar.

Men så har jag tillräckligt stor för att kunna köra på en hoj som passar mig och överlåta förlängarna till de andra. :)
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Jo, jämfört med de "riktiga" sporthojarna är väl en Versys vad Prius är bland bilar.

Men så har jag tillräckligt stor för att kunna köra på en hoj som passar mig och överlåta förlängarna till de andra. :)

Sant! Du är ju "korv"-gubben :tuttar .
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Sant! Du är ju "korv"-gubben :tuttar .

Jepp!
Jag skulle egentligen varit med i Fäbojäntan men var sjuk den dagen vi skulle skjuta min scen så de fick tjaxa en falukorv istället i brist på någon tillräckligt utrustad Stand in. ... Därav smeknamnet! :mattias
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
...och så tillbaka till ämnet...
Vad är det gäller generellt med inkörning? Och vad gäller på versys i synnerhet?
 

Gpz900r

Förvirrad
Gick med
21 May 2008
Ort
Utanför Gbg
Hoj
Kawasaki Versys 08
Korvgubben.
Här får du min fråga till Bike i trollhättan & deras svar.

Fråga…
Hej.
Skulle vilja få lite råd om hur jag skall köra in en ny motor, har just köpt
en Kawasaki Versys och vet inte riktigt hur jag skall göra för att köra in
den
rätt.
Försäljaren ( har inte köpt den på bike ) sa att det bara är att köra som
vanlig & vara snäll mot den, men i instruktionsboken står det att man inte
skall ha mer än 4000rpm dom första 800km och max 6000rpm mellan 800km och
1600km.
Har sökt på nätet om tips men det finns väldigt många mer eller mindre bra
tips.
Många skriver att man skall byta olja med än gång och andra att man skall
byta
efter 20-30mil och då byta till mineral olja och sedan gå över till syntet
olja
vid andra bytet.
På ett annat forum för BMW skrev dom att det är en inkörnings olja i motorn
från fabrik och om man byter för tidigt så blir inkörningen inte lika bra.

På vissa sidor står det att man skall tomgångs köra 1-3 minuter innan man
kör
iväg, och på andra är det en katastrof att göra så.

Så om ni har lust att hjälpa mig med hur jag skall göra för att på rätt sätt
köra in min nya mc så är jag jätte tacksam.

Tack på förhand

Svar
Hej
Kawasakis inkörningschema känns lite "overkill". Kör hojen "vanligt", inga
höga varvningar upp mot röd markering och inga segdragningar med högsta
växeln ilagd i 40-50 km/h. Vanlig varmkörning innan körning som man gör
(även efter inkörningsperioden).
Serviceschemat säger första service vid 100 mil och det finns ingen
anledning att göra något annat.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top