Samåkning för 125cc i Göteborg

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
fick du en lapp av pappa batong?

Nepp, farbror blå stod och lurpassade på härskogsvägen och efter jag passerat bilen körde den ut och följde efter(nämvärt att den stod parkerad innan) Pallade inte bli stoppad så jag körde in i skogen på en stig precis efter en kurva och farbror blå passerade. Sedan körde jag ut och tog andra hållet:hihi :tuttar
 

DerBear

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Cagiva mito 98 och Yamaha dt 125
Hallå hur många 125:a förare finns det egentligen i närheten av gbg? skulle ju vara kul att anordna någon form av meet i sommar, typ bara samla lite folk och åka ut på en gemensam tur. Kanske planera in någonstans att äta och så någonstans på vägen. vad tycker ni skulle det vara en bra idé?
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Hallå hur många 125:a förare finns det egentligen i närheten av gbg? skulle ju vara kul att anordna någon form av meet i sommar, typ bara samla lite folk och åka ut på en gemensam tur. Kanske planera in någonstans att äta och så någonstans på vägen. vad tycker ni skulle det vara en bra idé?



tyvärr verkar det vara dåliga tider på den fronten här.

den enda som är aktiv här som har 125a fortfarande är joel. resten åkter tyngre grejer.

jag är lätt på att träffas och tjöta lite skit, kanske över en hamburgare eller något. men köra turer som vi gjorde med våra 125or är inget jag slösar timmar på med husan tyvärr.
 

DerBear

Ny medlem
Gick med
16 Feb 2009
Ort
Alingsås
Hoj
Cagiva mito 98 och Yamaha dt 125
tyvärr verkar det vara dåliga tider på den fronten här.

den enda som är aktiv här som har 125a fortfarande är joel. resten åkter tyngre grejer.

jag är lätt på att träffas och tjöta lite skit, kanske över en hamburgare eller något. men köra turer som vi gjorde med våra 125or är inget jag slösar timmar på med husan tyvärr.

Fan vad folk börjar bli tråkiga, typ ingen jag känner som ska skaffa lätt mc "jag ska spara till bil istället" är en sak man hör nästan hela tiden. Måste ju fan finnas någon som har ett tillräckligt stort intresse för att skaffa lätt mc.

Alla ska också vara så extremt säkra nuförtiden, typ föräldrarna låter inte sina barn skaffa mc pga att det är för farligt "bullshit" det enda som händer är att de skaffar någon värsting hoj med över 100 hästkrafter när de blir 18 istället och kör ihjäl sig på den. :huvet
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
Fan vad folk börjar bli tråkiga, typ ingen jag känner som ska skaffa lätt mc "jag ska spara till bil istället" är en sak man hör nästan hela tiden. Måste ju fan finnas någon som har ett tillräckligt stort intresse för att skaffa lätt mc.
Alla ska också vara så extremt säkra nuförtiden, typ föräldrarna låter inte sina barn skaffa mc pga att det är för farligt "bullshit" det enda som händer är att de skaffar någon värsting hoj med över 100 hästkrafter när de blir 18 istället och kör ihjäl sig på den. :huvet

125a är ju tvärtom säkrare än att köra trimmad moppe skulle jag säga :näsblod

Jag kör gärna en tur, sen om några känner att det går för långsamt kan ju de med större hojjar köra i förväg, bara vi bestämt vart vi ska. Tapper du kan ju ta din kx då :7peta
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
125a är ju tvärtom säkrare än att köra trimmad moppe skulle jag säga :näsblod

Jag kör gärna en tur, sen om några känner att det går för långsamt kan ju de med större hojjar köra i förväg, bara vi bestämt vart vi ska. Tapper du kan ju ta din kx då :7peta



kör vi i skogen då lr? jag är inte så sugen på att åka in i en poliskontroll med den.
 
Last edited:

Alm

Saknar tvåtakt.
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Göteborg.
Hoj
Skeppad till Rhodesia.
kör vi i skogen då lr? jag är inte så sugen på att åka in i en poliskontroll med den.

Du kommer inte så långt, den havererar innan.
Eller är det bara när du åker med mig som dina hojar går sönder?(Iofs långt bak i tiden innan finanskris och EMD)
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Fan... Mr.duDe vill inte åka med och inte heller låna ut hojen. Killen som jag tänkte låna Dragstar 125an av ville ha något annat fordon under tiden då det var hans enda transportmedel just nu...

:huvet

Känner heller inte för att belasta Krillan med att åka bakpå honom hela tiden, sen så är det inge kul i längden att åka bakpå...

Det verkar som att ni får åka själva...

Fan ta den där mr.DuDe^:mad:
 

Zarrell

Stunter Wannabe
Gick med
23 Jan 2008
Ort
Malmö/Göteborg
Hoj
DRZ 400 SM (06) Stunt Edition
deadthread_2.jpg
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top