Husaberg förgasare, munstycken och nålar

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-06
Hej
Tänkte vi kanske kunde slå våra kloka huvuden ihop och hjälpa våra Husabergs fränder som också undrar över bestyckning osv.

Jag tror det kommer bli mycket text och skall försöka indexera delarna logiskt samt färgmärkt delarna så ni kan hitta dem lättare.
Så här ligger upplägget hitills.

1 -Förgasarens funktion?

2 -Vad är gör munstycke och nålen?
För dig som vill ha mer teknisk information från tillverkaren, ladda ner pdf filen från denna länk.
http://www.keihin-us.com/am/_media/pdf/slide_valve.pdf


3 -Vilken inverkan har Nålens olika spår

4 -Vad gör högfart respektive lågfarts munstyckena?
Vad är en Hög siffra bra för och vad är en Låg siffra bra för.


5 - Andra medlemmars bestyckningar

Det är sådanna frågor denna tråd förhoppningsvis kommer ge svar på.

(obs det som skrivs nedan skall inte ses som lagen eller tas bokstavligt utan det som skrivs nedan är bara en fingervisning om vad som kan fungera samt vara en bra grund för att få lite info om möjliga frågor som kanske dykt upp under Husaberg ägandet)

Endel delar är saxade från detta forum, eller taget från olika sidor på nätet samt mina egna erfarenheter.

Viss text kommer läggas på eller försvinna undertidens gång, allt för att denna tråd ska bli så lättläst som möjligt.

En enkel länk på en flashanimation på hur en 4taktsmotor fungerar.
http://doe.no-ip.biz/bilder/engine.swf

SO LETS GO STARTED :yoparty

-----------------------------------------------------------------------

1
Förgasarens funktion

Så här fungerar en förgasare:

Motorn på tomgång:
Bränsle rinner från tanken ner till flottörhuset som är fyllt med bensin. Trotteln är stängd och endast lite bränsle-luftblandning kommer fram till toppen och in cylindern. Bränslet sugs upp ur små hål i förgasaren och blir till en dimma med luften innan den sugs in mot toppen.

Motorn med gasen i botten.
Gasvajern drar upp trotteln och öppnar upp så att mycket bränsle-luftblandning kommer mot toppen. Nålen hänger med trotteln upp, och huvudmunstycket blir som en öppen kanal för bränslet.

Förgasarens delar:
- Trottel: Justerar bränsle-luftflödet genom förgasaren.
- Trottelnål: Nål underst på trotteln. Löper genom huvudmunstycket och reglerar fullgasflösdet.
- Gasvajer: Förmedlar gashandtagets rörelser till förgasaren. På flastside-förgasare som denna är dessa direktfästa på trotteln, medans på vakumförgasare styr ett spjäll som i sin tur skapar ett vakum som drar upp trotteln.
- Flottör: Ligger och guppar i soppa och ser till att inte för mycket bränsle dränker förgasaren.
- Tomgångsmunstycke: Munstycke som justerar bränsle-luftblandningen på tomgång.
- Huvudmunstycke: Sköter på samma sätt blandningen vid fullgas
- Blandskruv: Sköter blandning för tomgången


Felsökning:

Nästan alla fel med förgasare är skit i förgasaren. Börja alltid felsökning med att rengöra som beskrivet ovan. Står du mitt i skogen räcker det ibland med att skruva bort huvudmunstycket och pilla med en pinne eller grässtrå eller liknande. För att undvika att bli stående, håll luftfiltret och luftburken rena, och tvätta förgasaren lite då och då. Det kostar inget och är varken svårt eller trist.

Blandningens optimering mäts bäst på bromsbänk, men kan snabbkollas mha tändstiftet:
- Svart stift: -För fet blandning
- Blött stift: -Extremfet blandning
- Obojfärgat stift: -Precis rätt
- Grått stift: -För mager blandning
- Vitt stift: -Extremmager blandning.

Hojen smäller vid gaspådrag:
- Motorn får för lite bränsle i bränsle-luftblandningen vid fullgas.
- Igensatt luftfilter: -Tvätta luftfiltret.
- Nålen felinställd: -Höj nålen.
- Underdimensionerat huvudmunstycke: -Byt till större munstycke.

Hojen bluddrar vid gaspådrag:
- Motorn får för mycket bränsle i bränsle-luftblandningen vid fullgas.
- Nålen felinställd: -Sänk nålen.
- Överdimensionerat huvudmunstycke: -Byt till mindre munstucke.

Hojen smäller vid gasavdrag:
- Motorn får för lite bränsle på tomgång.
- Felinställd blandskruv: -Justera mot fetare blandning.
- Underdimensionerat tomgångsmunstycke: -Byt till större.

Hojen svårstartad på vintern:
- Kallare luft innehåller mer syre. Mer syre kräver mer bränsle. Fixa mer bränsle enligt ovan.

-----------------------------------------------------------------------

2
-Hur jobbar munstyckena ihop under tomgång och gaspådrag?

Se detta flödesschema;
schema.jpg


dvs, vilket hack clippet sitter på nålen påverkar bara upp till 3/4 gas efter det så är det bara nålens utforming (OBDVT,OBEKR etc) och hur litet/stort högfarts munstycke som har betydelse för hur bensinen/luften flödar i förgasaren.

Det är dessa bokstavs kombinationer OBDVT (Denna nål sitter förmonterad och är den strypta nålens utforming), OBEKR (är en nål som levererar mera bensin och luft) som talar om utformingen på nålen

Bokstäverna talar om vilken utforming nålen har, grovtförenklat om den ser ut som en kurvig tjej eller ett stolpskott till kille.

Exakt VAD de olika bokstäverna står för och HUR nålen är skapt efter dessa vet jag ej, (men det kanske ngn annan kan förklara?)

Här kommer engelsk information från tillverkaren. Jag har gjort den i bildformat. PDf filen finns att ladda ner HÄR

Innan korrekt bestyckning kan fås så får inte flottörnivån vara felaktig.
Normalt sätt så ändras denna aldrig. Men OM den skulle vara fel
så är detta rätt nivå. Se bild och info.

exempel 1 har jag tagit ur Husabergs manual för korrekt flottörnivå.

9.jpg


8-1.jpg


11.jpg


Här nedan fortsätter Keihins faktablad.

2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg



Inställningar och förslag på svenska.

Blandningen av luft/bensin varierar med motorns varvtal och belastning genom att det finns flera munstycken som är aktiva vid olika mycket gaspådrag. På många förgasare (i alla fall 4taktare) sker detta i fyra steg:

* Blandskruven
* Lågfartsmunstycke
* Nålen
* Huvudmunstycket

I praktiken överlappar effekten av munstyckena, men effekten blir ungefär som ovan.

Om man har en riktigt justerad förgasare blir tändstiftet brunt (som Marabou mjölkchoklad ungefär). Går motorn fett (får för mycket bensin i förhållande till luft) blir stiftet svart och i värsta fall kletigt av sot och svårstartad. Omvänt, går den för tunt blir stiftet ljusare, beigt eller vitt. Stiftet ändrar färg relativt fort och kan användas som indikator på förgasarinställningen. Kör motorn en stund med det gaspådrag du tror matchar det munstycke du är intresserad av (t ex full gas för huvudmunstycket). Döda motorn med dödarknappen, stanna snabbt och skruva av stiftet. Bedöm färgen enligt ovan.

För att justera blandskruven, skruva in i botten, ut ett par varv (eller ställ den som rekomenderas i instruktionsboken). Sedan varmkörd - med motor igång och tomgången lågt ställd - skruva nu in skruven tills tomgången skjunker (motorn går dåligt), räkna hur många varv du kan skruva ut från detta läge innan motorn går dåligt igen. Sätt skruven mitt i mellan dessa lägen. Detta skall ge det läge där motorn går bäst. Eventuellt kan du nu ställa tomgången ännu lägre och finjustera på blandskruven till det läge där motorn går allra bäst. Funkar inte detta så är lågfartsmustycket för stort eller för litet.

- Om du kan skruv in blandskruven helt utan att tomgången försämras så är lågfartsmunstycket för stort.

- Om du får avgasknallar när du slår av gasen så går motorn för magert, skruva ut blandskruven.

Ett större lågfartsmunstycket kan hjälpa till att förbättra gasresponsen vid påslag från låga varv. Om motorn i det läget tvekar eller vill dö kan det bli bätte med ett större lågfartsmunstycke, alternativt skruva ut blandskruven lite till. Omvänt, om lågfartsmunstycket är för stort så kan det märkas genom att tomgången inte vill gå ner helt efter påslag utan dalar lite långsamt, kanske i steg.

Om man byter lågfartsmunstycket måste man ofta ställa ner blandskruven eftersom munstyckena jobbar ihop.

Flyttas nålen neråt får motorn mindre soppa och mera luft och tvärt om. Justering av nålens läge är knepigare. Den är relativt enkel att flytta så justera och prova om mellanregistret blir bättre är nog den bästa metoden.

Huvudmunstycket arbetar huvudsakligen vid kraftigt gaspådrag. Det traditionella sättet att kolla om detta har rätt storlek är att köra cyklen på full gas en stud och sedan kolla stiftet enl ovan.

Det riktigt seriösa sättet att justera in huvudmunstycke och nål är att låta en proffsfirma med en provbänk (t ex Dynajet) göra det.

Däremot påverkar luftens temperatur, luftfuktigheten och lufttrycket gas/luft-blandningen. Så de riktigt erfarna förarna justerar gärna lite på blandskruven när vädret ändrat sig.

------------------------------------------------------------------------

3
-Clipsets possition på nålen, vad påverkar det?

I stora drag så reglerar det om du vill ha en magrare blandning eller fetare blandning från 1/8 gas till 3/4 gas. Clipsets possition påverkar INTE tomgången.

Clipet högstupp gör att den levererar mindre bensin i steg nedåt till mer och mer bensin. DVS om du har clipet längst ner mot nålspetsen så leveras det mest bensin (Fetare blandning)

Se bild för förklaring.
nl.jpg


-----------------------------------------------------------------------

4
-Vad gör lågfarts munstycke respektive högfart ?


Lågfartsmunstycke:
Som tidigare nämts i föregående text (för dig som hoppat hit direkt, läs gärna ovanliggande inormation för mer detaljerad info) så levererar enbart lågfartsmunstycket bränsle för responsen från 0-1/4 gaspådrag.
Efter det så tar andra munstycken vid.

Om cykeln dör vid snabba gaspådrag från tomgång (inte bra när du vill dra killen i rosa skjorta med pappas nya porsche som triggar dig) byt upp en storlek från det du har.

Avgasknallar vid avslag på gasreglage avhjälps också genom att sätta i ett störe lågfartsmunstycke.

Om cykeln bluddrar och dör vid tomgång och blir sur, sätt i en storlek mindre lågfartsmunstycke.

Storlek 38 sitter som standard (på STRYPT) på Husaberg 650.
Storlek 42-45 är att rekomendera vid nålbyte till OBEKR (och värre nålar)
som en start. Finns dem som kör med större också.

Högfartsmunstycke:
Man kan säga att det börjar arbeta vid 1/2gas för att sen vid 3/4 gas ta över totalt, helt oberoende av andra munstycken ändra fram till fullgas.
Om du märker att tändstiftet är vitt ljust gråtonat så går cykeln för magert på toppvarv och behöver mera bensin.
Sätt då in ett större munstycke och prova dig fram till oboy/choklad-brunfärg

Storlek 160 sitter som original och räcker för de flesta.
Storleken bör ökas för dem som kör hårdare samt för dem som byter till helsystem.
Storlekar från 180-190 är inte ovanligt. Prova dig fram tills du är nöjd.


-----------------------------------------------------------------------

5
- Andra medlemmars bestyckningar


edit.
för dem som inte vill bli citerade om deras bestyckning skicka ett pm eller messa i tråden så tar jag bort det.

Jag själv kör en Husaberg 650-06 helt original och har bestyckningen -
45 lågfart 180 högfart. OBEKR nålen

-Yasha
min hoj är portad och har dubbelpipigt system och gick optimalt sett utifrån effekt med 160/48, men är nu bestyckad med 165/48 för att den gick för snålt för att vara hållbart för en fritidsförare som jag.

Husabergmeken jag pratade med, rekommenderade att starta runt 190 på huvudmunstycke och OBDVT-nålen samt 38 i lågfart om vi inte fick den att gå bra med OBEKR-nålen.


-Ragge86
Akropovic helsystem, 45 lågfart (tror jag) 160 högfart och OBEKR nålen.
Har beställt ett 42 lågfart, 190 högfart och OBDTP nålen.


-Geronimo79
Kör själv med 42 i låg och 190 i huvud samt en annan nål (kommer inte ihåg modellbeteckningen) men jag har clipsen i näst nedersta hacket. Detta efter rekommendation från Keva i Hässleholm.

- fler kommer, om folk är villiga att delamedsig. :)
 
Last edited:

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Det jag undrar mest över är vilken bestyckning jag ska köra på min -04 med Akra helsystem?
 

pontan666

Attest
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Garaget (enligt sambon)
Hoj
Husaberg FE 450-05, Yamaha WR250 -07, Suzuki VL800 -04
Det finns massor skrivet i ämnet men något som aldrig skrivs om är nålbeteckningar men det finns en klockren infosida här på keihin´s hemsida
http://www.keihin-us.com/am/_media/pdf/fcr_jetneedles.pdf
Tyvärr är måtten i tum.
Men med denna tabell kan man läsa ut hur dimensionerna på nålarna överrenstämmer med beteckningarna.
 
Last edited:

H3dlund

Sporthojsnörd
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Sunne
Hoj
Husqvarna 701 Supermoto -17, KTM 380SX -02/-06 hybrid
Det jag undrar mest över är vilken bestyckning jag ska köra på min -04 med Akra helsystem?

Det kan inte vi hjälpa dig överhuvudtaget med, du får bänka eller helt enkelt testa dig fram. Svårare än så är det inte.
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Det kan inte vi hjälpa dig överhuvudtaget med, du får bänka eller helt enkelt testa dig fram. Svårare än så är det inte.


Då får det bli bänkning, hade varit bra med nått riktmärke vad andra kör med... Men vafan, jag får ju se effekten samtidigt vid bänkning så :)
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
lånar tråden lite,

på min 02:a så är det jättehög tomgång tills man duttar till på dödarn, då lungnar den ner sig å går bra, men så fort man gasar till så blir det lika högt igen. jag har skruvat på tomgångskurven som fan men det hjälper inte.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
lånar tråden lite,

på min 02:a så är det jättehög tomgång tills man duttar till på dödarn, då lungnar den ner sig å går bra, men så fort man gasar till så blir det lika högt igen. jag har skruvat på tomgångskurven som fan men det hjälper inte.

Skumt med dödaren...
Annars låter det som om den inte slår av gasen ordentligt.
Dax att göra rent förgasaren?
Reka så att gasvajern går fritt.
Kolla slitage i förgasaren, nålar, munstycken...
Kolla så att luftfiltret inte är smutsigt trasigt, så det inte kommer in skit där
som kleggar ihop förgasaren.

Skriv gärna sen vad som löste problemet!
 

WerPa

Cool?
Gick med
17 Sep 2004
Ort
GBG
Hoj
Gas Gas
Hade med samma problem med min hoj, då var det att insugsgummit hade en spricka så den tog tjuvluft, kanske samma problem på din?
 

pontan666

Attest
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Garaget (enligt sambon)
Hoj
Husaberg FE 450-05, Yamaha WR250 -07, Suzuki VL800 -04
lånar tråden lite,

på min 02:a så är det jättehög tomgång tills man duttar till på dödarn, då lungnar den ner sig å går bra, men så fort man gasar till så blir det lika högt igen. jag har skruvat på tomgångskurven som fan men det hjälper inte.

Det kan vara många saker som igensatt förgasare (ultraljudstvätt gör underverk) och spruckna insugningsgummi och dylikt...

Men har du grejjat något med bestyckningen nyligen?
Kanske monterat för stort lågfartmunstycke?
Eller tidigare ägare gjort det?

Gör så här för att testa genom att använda blandskruven för att kontrollera detta:
För att justera blandskruven, skruva in i botten, ut ett par varv (eller ställ den som rekomenderas i instruktionsboken). Sedan varmkörd - med motor igång och tomgången lågt ställd - skruva nu in skruven tills tomgången skjunker (motorn går dåligt), räkna hur många varv du kan skruva ut från detta läge innan motorn går dåligt igen. Sätt skruven mitt i mellan dessa lägen. Detta skall ge det läge där motorn går bäst. Eventuellt kan du nu ställa tomgången ännu lägre och finjustera på blandskruven till det läge där motorn går allra bäst. Funkar inte detta så är lågfartsmustycket för stort eller för litet. Om du kan skruv in blandskruven helt utan att tomgången försämras så är lågfartsmunstycket för stort. Om du får avgasknallar när du slår av gasen så går motron för magert, skruva ut blandskruven.

Ett större lågfartsmunstycket kan hjälpa till att förbättra gasresponsen vid påslag från låga varv. Om motorn i det läget tvekar eller vill dö kan det bli bätte med ett större lågfartsmunstycke, alternativt skruva ut blandskruven lite till. Omvänt, om lågfartsmunstycket är för stort så kan det märkas genom att tomgången inte vill gå ner helt efter påslag utan dalar lite långsamt, kanske i steg. Om man byter lågfartsmunstycket måste man ofta ställa ner blandskruven eftersom munstyckena som sagt jobbar ihop lite.
 
Last edited:

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-06
Det kan vara många saker som igensatt förgasare (ultraljudstvätt gör underverk) och spruckna insugningsgummi och dylikt...

Men har du grejjat något med bestyckningen nyligen?
Kanske monterat för stort lågfartmunstycke?
Eller tidigare ägare gjort det?

Gör så här för att testa genom att använda blandskruven för att kontrollera detta:
För att justera blandskruven, skruva in i botten, ut ett par varv (eller ställ den som rekomenderas i instruktionsboken). Sedan varmkörd - med motor igång och tomgången lågt ställd - skruva nu in skruven tills tomgången skjunker (motorn går dåligt), räkna hur många varv du kan skruva ut från detta läge innan motorn går dåligt igen. Sätt skruven mitt i mellan dessa lägen. Detta skall ge det läge där motorn går bäst. Eventuellt kan du nu ställa tomgången ännu lägre och finjustera på blandskruven till det läge där motorn går allra bäst. Funkar inte detta så är lågfartsmustycket för stort eller för litet. Om du kan skruv in blandskruven helt utan att tomgången försämras så är lågfartsmunstycket för stort. Om du får avgasknallar när du slår av gasen så går motron för magert, skruva ut blandskruven.

Ett större lågfartsmunstycket kan hjälpa till att förbättra gasresponsen vid påslag från låga varv. Om motorn i det läget tvekar eller vill dö kan det bli bätte med ett större lågfartsmunstycke, alternativt skruva ut blandskruven lite till. Omvänt, om lågfartsmunstycket är för stort så kan det märkas genom att tomgången inte vill gå ner helt efter påslag utan dalar lite långsamt, kanske i steg. Om man byter lågfartsmunstycket måste man ofta ställa ner blandskruven eftersom munstyckena som sagt jobbar ihop lite.

tack för ett bra svar. Får själv lite avgasknallar ibland. Samt att motorn dör vid extremt snabbt gaspådrag från tomgång.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Grymt bra svar!

Har liknande problem med min, avgasknallar vid motorbroms inte asmkt men ändå. Dessutom tenderar tomgången att vandra uppåt om man står still ett tag, typ vid rödlysen. Vid snabba gaspådrag så dippar varvet o sen varvar den upp. Ställer jag tomgången lågt/normalt så dör hojen när man ska köra iväg.

Har beställt fetare nål och 190 + 42, kan bli overkill eftersom hojen e orginal,
men wtf. Återkommer med resultatet...
 

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-06
Grymt bra svar!

Har liknande problem med min, avgasknallar vid motorbroms inte asmkt men ändå. Dessutom tenderar tomgången att vandra uppåt om man står still ett tag, typ vid rödlysen. Vid snabba gaspådrag så dippar varvet o sen varvar den upp. Ställer jag tomgången lågt/normalt så dör hojen när man ska köra iväg.

Har beställt fetare nål och 190 + 42, kan bli overkill eftersom hojen e orginal,
men wtf. Återkommer med resultatet...

Ja jag funderade lite själv på vad jag ska göra åt det.
Killen som hade min innan bestyckade om gasaren för att passa hans körstil.
Han körde som ett aaaas så han ville ha lite mer screamer
karaktär. så på höga varv får den perfekt med soppa och där kan den ligga länge och pressas.
Men just vid låga varv när man vill iväg med två snabba ryck på gasen så dör den som en tjurig kärring. Men fiskar man upp den lugnt och sen smackar på fullt, då går det bra bra.
Men man vill juh ha lite mera moto gp rappet.

Så den är riktigt hetsig att åka på bakan med. Först kommer ingenting o sen kommer allt. Lite svårt o finlira när man vill öva och bli bra på att hitta balanspunkten.
 
Last edited:

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Ja jag funderade lite själv på vad jag ska göra åt det.
Killen som hade min innan bestyckade om gasaren för att passa hans körstil.
Han körde som ett aaaas så han ville ha lite mer screamer
karaktär. så på höga varv får den perfekt med soppa och där kan den ligga länge och pressas.
Men just vid låga varv när man vill iväg med två snabba ryck på gasen så dör den som en tjurig kärring. Men fiskar man upp den lugnt och sen smackar på fullt, då går det bra bra.
Men man vill juh ha lite mera moto gp rappet.

Så den är riktigt hetsig att åka på bakan med. Först kommer ingenting o sen kommer allt. Lite svårt o finlira när man vill öva och bli bra på att hitta balanspunkten.

Enda sättet jag kunde få den att sluta lagga från botten, var att ställa upp tomgången. Då hade hojen inga tendenser att dö, men torskade mkt motorbroms, så då får du problem vid balanspunkten av den anledningen :)
Pest eller kolera?

Man får labba på helt enkelt, munstycken är ju inte dyra, men det är satans pillande tycker jag. Tala om vilken bestyckning du kommer fram till.
Jag kör som sagt fetnålen, mittenhacket, 190 + 42. Fick tips i en annan tråd att flytta ner clipset på nålen ett hack. Det enklaste e nog att bänka...

Vi har ju båda ställt samma fråga om vad olika bestyckning gör, men inte fått svar... Tills man vet det så är det ju ren spekulation.
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
3003484 Skumt med dödaren...
Annars låter det som om den inte slår av gasen ordentligt.
Dax att göra rent förgasaren?
Reka så att gasvajern går fritt.
Kolla slitage i förgasaren, nålar, munstycken...
Kolla så att luftfiltret inte är smutsigt trasigt, så det inte kommer in skit där
som kleggar ihop förgasaren.

Skriv gärna sen vad som löste problemet!
Tack för alla svar :) . Jag har inte rört förgasarn mer än pillat på blandskruven och tomgången. den har funkat bra förr och så, den har alltid varit lite jobbig att köra iväg med, måste varva ganska mycket för att den inte ska dö.

så då lutar det åt större lågfartmunstyke, right?
 

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-06
ååh skönt nu blev det en sticky av denna tråd. Hoppas den är alla till behjälplighet =)

mvh the shiny one.
 

Shinyrubber

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
Husaberg 650-06
ingen reaktion på om folk tycker den e bra eller dålig?

tog ändå ca 10 timmar att skriva ihop.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top