Tog med tjejen för första gången

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Herrejävlar vilken tråkig tur. Höll mig ca 10 kmh under tillåtna hastighet, Ändå kunde man höra ett knällande där bak. Aceleration (hur det nu stavas) var inte att tänka på, över 3 000 och hon skulle av hojen.
Någon annan som varit med om liknande???
 

RIKKO

the man,the myth,the concept.
Gick med
18 Jan 2005
Ort
ÖREBRO
Hoj
Kawasaki Z750
Herrejävlar vilken tråkig tur. Höll mig ca 10 kmh under tillåtna hastighet, Ändå kunde man höra ett knällande där bak. Aceleration (hur det nu stavas) var inte att tänka på, över 3 000 och hon skulle av hojen.
Någon annan som varit med om liknande???

japp !kom ca 100 meter sen var det dags att vända hem igen.
Så när jag vill va ifred åker jag hoj :D :yoparty
 

Majse

Banerace är cool
Gick med
25 May 2007
Ort
Nästved Denmark
Hoj
Yamaha R6'er
Det är inte for din tjeje... .. Kanske hun kan lærer det.. Men jag tror det inte.. Hun ska have tidlid ( trust ) till dig. Det må du sige till hende, att hun skal tro på dig. Att du är bra till at köar hoj. :)
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Herrejävlar vilken tråkig tur. Höll mig ca 10 kmh under tillåtna hastighet, Ändå kunde man höra ett knällande där bak. Aceleration (hur det nu stavas) var inte att tänka på, över 3 000 och hon skulle av hojen.
Någon annan som varit med om liknande???


HAHAHA för fan skaffa en brud som vill åka fort. Kör kanske inte riktigt lika häftiga acelerationer och inbromsningar men jag håller typ samma fart på småvägarna som när jag åker själv.Och bakhjulet är inga probs med henne bakpå. Inte så smart kanske men de är kul :yoparty



///Micke
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Det är inte for din tjeje... .. Kanske hun kan lærer det.. Men jag tror det inte.. Hun ska have tidlid ( trust ) till dig. Det må du sige till hende, att hun skal tro på dig. Att du är bra till at köar hoj. :)

Ja vi får väl se det kanske är en vanesak. Jag kom ihåg när jag körde på motorväg första gången, då tyckte man 100 kmh kändes läskigt
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Jag har haft frugan med på SH körning från Väsby .. byt fruntimmer eller tejpa munnen ;)
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
HAHAHA för fan skaffa en brud som vill åka fort. Kör kanske inte riktigt lika häftiga acelerationer och inbromsningar men jag håller typ samma fart på småvägarna som när jag åker själv.Och bakhjulet är inga probs med henne bakpå. Inte så smart kanske men de är kul :yoparty

Ja du , du har nog flyt. bakhjulet blir nog inte att tänka på många år.
Hon gnällde till och med att motorbromsning kändes obehagligt:tuttar
Och bromsa med frambromsen det var tydligen riktigt jobbigt så det blev bakbromsen istället. (den gick ned för mycket tydligen):huvet
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Kör försiktigt

Jo, har varit med om det.
Kör jätteförsiktigt och trappa inte upp förrän hon ger signal om att hon är mogen för det. Hon måste vara trygg med dig, det tar ett tag innan detta förtroendet kommer från en som aldrig åkt förut. All försiktighet du lägger ner nu har du igen i framtiden, då kan du säkert stå på lite mer. Förklara varför du gör saker och lyssna på henne så lossnar nog hennes rädsla. Tar bara 10-15ggr så är hon inkörd på att åka.
 
Last edited:

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
tycker de är skit tråkigt å bagage med sig..
 

Majse

Banerace är cool
Gick med
25 May 2007
Ort
Nästved Denmark
Hoj
Yamaha R6'er
Är det första gång för hende??? Hon ska nok lærer det. Jag var också bange första gänge, men jag stolede på ham der kørte. Idag köar jag själv race och har lige varet i Polen ( poznan ) Det var mycket mycket bra. A new future is waiting for me... :)
 

sportbike

Guest
Mjölnaren. Någon annan som varit med om liknande???[/QUOTE skrev:
Ja fy fabian,har skjutsat tjejer som skällt,som kräkts,och tjejer som gjort slut efter en tur :va

Konstiga e dom :D
 

Ulf G

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Gott och blandat
Polaren testade en kompis hoj någon gång, och tjejen skulle ju absolut åka med. Tjejen satt ju bakom och höll ett stadigt tag om kompisen, och någon överdrivet snabb åkning kunde det väl inte gärna bli: Ju snabbare det gick, desto hårdare höll hon, så när han inte kunde andas längre fick han släppa gasen. ;)
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
Mer rakt på sak

Hyfsat oanständigt att skrämma vettet ur en person man säger sig tycka om.
Inget jag sedan skulle skryta om...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hustrun följde med när vi var yngre.
Tror jag skrämde henne till att sköta sig.
Talade om att "stör du balansen, så klotar vi".
Sedan körde jag som vanligt, med fotpinneskrap i kurvorna och allt.
Inget jag rekomenderar.
Kallas ungdomligt oförstånd.
Straffet kom ju när man fick lite bråttom att bromsa - 65kg extra på armarna med ett lågt clip-on...
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Min sambo blev helfrälst på första turen.
De nästkommande åren blev en ren pina.
Jag hatar att åka med bagage, och hon skulle promt med
varendagång det skulle ut och köras hoj.

Men det fick inte gå för fort eller åkas bakhjul eller
läggas ner för mycket i kurvorna.

Så fort körningen inte passade fick man ett knytnäv slag i ryggen.

Efter 2 säsonger föreslog jag att hon skulle skaffa egen hoj och hon är nu inne
på 5 året med motorcykel.
Jag sponsrade första köpet så det skulle bli av lite fort.
Det är de bäst placerde pengarna någonsin.

Nu kör vi lika glatt båda 2 hon i sin takt och jag kan gasa på lite på roliga vägsnuttar för att sedan vänta in henne.

Köp en hoj till frugan så löser det sig.:yoparty
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Haha, de brukar vänja sig med tiden. Man får ta det stegvis ;)

Min sambo var också lite orolig från start, men nu har hon blivit galen i MC och vill börja övningsköra själv.
 

pålisen

Alphabeastmc
Gick med
12 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Funderar
Jag har alltid älskat höga farter och sitta bakpå vid wheelies, och knäskrap i kurvor är bara roligt. Så mitt ex ville inte åka utan mig rättare sagt.

Men nu är det jag som är trött på att vara bagage och ska ut och visa att jag oxå kan.
 

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
När hon väl vant sig är det dags för dig.. Det tar tid att vänja sig vid att både åka och skjutsa. Men de som säger att det måste vara tråkgt med två på en båge har fel. Det är inte så att en kör och en åker. Båda "kör".
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Ni är ju fan galna allihop...

Skulle jag misstänka att tjejen skulle gilla att sitta bakpå skulle jag aldrig låta henne fatta att min hoj gick att skjutsa på.. Skulle hoj hävda att andra gör det har jag "tappat bort" skjutspinnarna, sorry, lost in space!!!

Halva poängen med att åka hoj är ju att få en frizon. Det räcker med semestrar, helger och kvällar med andra aktiviteter.. Just hojåkat vill jag fan bevara.. Det värsta är att alla andra inte fattat konceptet och släpar med sig kjolstyg överallt, så balansen blir rubbad. Nu blir man ju snart tvingad att skruva på skjutspinnar, backspeglar och shit då åkningarna mer och mer liknar familjära trivselkvällar/helger!

Mi´n hela jefla enkrona!
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
snyggt

grabbigt värre vart det..
Påminner om personliga persson-låten litegrann

Personliga persons fru och hans vidriga dotter
Sutto i sina särkar nu och i sina papiljotter
Person såg på den med föga sympati
I sitt stilla sinne tänkte person tvi
Fast han ingenting sade
Och det var ju bra de


Passa på att gå med:
http://www.antifeminist.nu/

Personligen finns det få saker som gör mig gladare än när min hustru frågar om vi kan ta en sväng med hojen...
Synd bara att hon inte vill ta eget körkort, så jag själv fick åka med henne någon gång.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top