CBR + Polis²

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
jag trodde snuten ryckte kortet om man försöker smita och inte lyckas...men man får bara böter??varför ska man då inte försöka sticka??
 

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Ort
Vassmolösa
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
jag trodde snuten ryckte kortet om man försöker smita och inte lyckas...men man får bara böter??varför ska man då inte försöka sticka??

haha bra poäng! :tummenupp
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
jag trodde snuten ryckte kortet om man försöker smita och inte lyckas...men man får bara böter??varför ska man då inte försöka sticka??

Fundera en liten stund på vad för annat du trixar till om du försöker sticka o kommer en bit innan du åker fast...

Jag hjälper dig på traven senare om du inte kan komma på nåt...
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Fundera en liten stund på vad för annat du trixar till om du försöker sticka o kommer en bit innan du åker fast...

Jag hjälper dig på traven senare om du inte kan komma på nåt...

men de e ju skit samma, man får ju rabbat på det andra...första bötern e 100% om andra o tredje e 50% så e de ju ta 3 betala för 2:yoparty ...om man då har chans att slippa allt ta man ju den...eller:va
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
men de e ju skit samma, man får ju rabbat på det andra...första bötern e 100% om andra o tredje e 50% så e de ju ta 3 betala för 2:yoparty ...om man då har chans att slippa allt ta man ju den...eller:va

Försöker du smita från polisen o kommer en bra bit så har du antagligen gjort dig skyldig till en jävla massa mer brott än fortkörning o smitning innan du åker fast.
Vårdslöshet i trafik, körning mot rött eventuellt osv osv...o då har du verkligen inte bara några rabatterade böter att betala sen...
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Försöker du smita från polisen o kommer en bra bit så har du antagligen gjort dig skyldig till en jävla massa mer brott än fortkörning o smitning innan du åker fast.
Vårdslöshet i trafik, körning mot rött eventuellt osv osv...o då har du verkligen inte bara några rabatterade böter att betala sen...

köra mot rött skulle jag aldrig göra (om jag såg polisen i backspegeln) osv...då åker man ju "bara" på fortkörning vårdslöshet och kankse något mer...:tuttar
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Köra ifrån polisen får man ju en liten adrenalin kick av, det är ju också en anledning att man inte stannar när de blinkar med sina små fjoll lampor.
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Så du menar att om du försöker smita från polisen så stannar du vid första rödljuset? :D :tummenupp

man kan göra en u-sväng eller svänga in på väg innan rödljus, har aldrig varit i "rödljussituationen" så jag vet ej hur jag skulle reagera...
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
har nog varken nerver eller toppfart att köra ifrån en snut! Speciellt inte en mc-snut.. dom har ju galna körskills!!
Får nog ta å trimma hojjen lite innan man ger sig på att köra ifrån herr blå
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
ahhh :D


alltså ja skulle i farten klä av mig naken å på bakhjulet trycka röven mot snutens ruta... sen köra ifrån dom på framhjulet!!

hehe internet är bra de!!
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top