CBR + Polis²

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Såg inte så roligt ut vid korsningen vid hamnplan runt 21 ikväll :gnissla

Jag hade nyss hjulat lite och kom fram till en korsning med 2 civilbilar och den där motardpolishojen.
Och en stackars CBR-åkare, tråkigt som fan...

Jag har fotboja för en fortkörning i norge och tog en omväg från jobbet, hade
varit sådär kul om dom hade stoppat mig :lol


kör hårt, trots 1-0 till örebropolisen :tungan
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Jag åkte förbi där jag med, såg ut att vara ett jädra pådrag från pappa blå. Hoppas det inte var/blev något allvarligt.

/perris
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
Såg motardpolisen en gång till igår!
Drog rakt genom min gård i västhaga jagandes en moped ...haha
sjukt kul :D
 

Blyrre

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ktm690SMC
Hej alla, jo boven i dramat råkade vara jag ;) så här gick det till..

Jag hade precis åkt hemifrån och var på väg till att träffa några vänner vid vi båten som ligger vid Harry på stan, hade precis passerat sjukhuset och stod lungt o stillsammt vid stoppljusena som ligger precis innan men kör över bron till svartån, då det helt plötsligt flyger upp en civilare o ställer sej mitt framför mej snett övert hela gatan så jag inte kan ta mej nån nånstanns och dom pekar in mej mot vägkanten, men envis som man är så lyckas jag precis passera dem bakifrån och drar då på som attan mot nästa stoppljus,korning (smittning) ;) Men när jag precis bromsar in försiktigt för att kunna passera den korsingen så kommer det precis en bil till från höger som läger sej framför mej och den andra bilen bakom kommer då ifatt och ställer sej ¨snett på andra sidan så jag kom ingen vart, (synd att inte hojen var Nightrider kittad så jag kunde flyga över dem haha hade varit nåt o se) och några 3 sekunder efter det så dök det upp en ktm-snut på trotoaren till höger om mej (min enda flyktväg :( så jag var fast så att säga) med endast en reservlampa som hade lyst i några mil så hade jag nog inte kommit så långt ändå..men men

Böterna..
Smitning
Ingen reggplåt
Inget körkort med mej
Plus några andra saker ;) så total suman vart 2350kr i böter, som tur är så betalde jag fult pris på första bötern sen halv priset på resten...men inte gråter jag för det för nästa gång så har jag mer soppa i tanken och bättre förutsättingar och ett tips var flera när du kör underlättar väldigt...
Polisen var som mygg igår (överallt)

Krya på dej Changco
 
Last edited:

offa

Guest
Vad sa konstaplarna angående skylten, och vad skyllde du på?
2350 var väl inte så jävla farligt trots allt. Vad mycket skillnad hade det gjort om du inte hade försökt dra dom?
Sen en annan fundering, hur pass bra går deras KTM? Den lär väl aldrig hänga med på större raktsträckor va?
 

Blyrre

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ktm690SMC
Vad sa konstaplarna angående skylten, och vad skyllde du på?
2350 var väl inte så jävla farligt trots allt. Vad mycket skillnad hade det gjort om du inte hade försökt dra dom?
Sen en annan fundering, hur pass bra går deras KTM? Den lär väl aldrig hänga med på större raktsträckor va?

Det spelar ingen roll vad man skyller på du får böter iallfall, och effekten på ktm hojen var väl inget jag fruktade bara det att han stod mitt i vägen för mej på trotoaren, kunde inte komma förbi, och jag tror inte att han hade släppt förbi mej om jag hade försökt heller och backväxal finns ju bara på Goldwing hojarna tyvärr...:gnissla

Och nej böterna vart inte så höga ändå p.g.a att dom har ändrat om priserna lite...betala fullt på första bötern sen halva priset på resten (fråga mej inte varför):tummenupp
 
Last edited:

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Ja, men det är ju skönt att handla på rabatt! Lät ju i sammanhanget hyffsat billigt ändå, och sånt är ju alltid trevligt!

/perris
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Ja snuten var överallt igår.
Det räkte tydligen med en bakhjulskörning för att dom skulle börja jaga mej, men jag åkte på ett bättre ställe än stan.
 

r2d2

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
örebro
Hoj
r1
fan polisen dom var galna men dom jagade efter en stulen hoj !!!
dom kollade upp nästa alla på hoj!
 

NoicE

.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gödeborg
Hoj
Hornet
får man verkligen fotboja i sverige för att man kör för fort i norge.?? jävligt outlaw föresten,, bra att du inte glömde nämna det...

Ja alltså som nordisk medborgare blir straffen överlfyttade till hemlandet.
OM du vill får du väl sitta på kumla, om det inte känns tillräckligt kriminellt
med fotboja. 14 dagar blev det i alla fall, och för 5min sen är det över :lol
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Hej alla, jo boven i dramat råkade vara jag ;) så här gick det till..

Jag hade precis åkt hemifrån och var på väg till att träffa några vänner vid vi båten som ligger vid Harry på stan, hade precis passerat sjukhuset och stod lungt o stillsammt vid stoppljusena som ligger precis innan men kör över bron till svartån, då det helt plötsligt flyger upp en civilare o ställer sej mitt framför mej snett övert hela gatan så jag inte kan ta mej nån nånstanns och dom pekar in mej mot vägkanten, men envis som man är så lyckas jag precis passera dem bakifrån och drar då på som attan mot nästa stoppljus,korning (smittning) ;) Men när jag precis bromsar in försiktigt för att kunna passera den korsingen så kommer det precis en bil till från höger som läger sej framför mej och den andra bilen bakom kommer då ifatt och ställer sej ¨snett på andra sidan så jag kom ingen vart, (synd att inte hojen var Nightrider kittad så jag kunde flyga över dem haha hade varit nåt o se) och några 3 sekunder efter det så dök det upp en ktm-snut på trotoaren till höger om mej (min enda flyktväg :( så jag var fast så att säga) med endast en reservlampa som hade lyst i några mil så hade jag nog inte kommit så långt ändå..men men

Böterna..
Smitning
Ingen reggplåt
Inget körkort med mej
Plus några andra saker ;) så total suman vart 2350kr i böter, som tur är så betalde jag fult pris på första bötern sen halv priset på resten...men inte gråter jag för det för nästa gång så har jag mer soppa i tanken och bättre förutsättingar och ett tips var flera när du kör underlättar väldigt...
Polisen var som mygg igår (överallt)

Krya på dej Changco
VARFÖR smet du iväg till att börja med :confused:
Du hade uppenbarligen inte gjort nåt fel ?! De kanske bara ville snacka lite eller kolla ifall hojen var stulen (vilket tydligen var fallet).
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
400? böterna är väl höjda rejält? Sen kan det väl legat annat bakom kanske hade kanske gjort något som man trodde polisen såg och inte skulle uppskatta.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top