Bensinförbrukning!

#2

mellan två hojjar!
Gick med
1 Jul 2003
Ort
Norrbotten
Hoj
Paus
Hur är det med bensinförbrukningen på 125orna?? nån som har kollat?
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
Beror på hur man kör men vid lugn körning kan jag komma under 0,4L/mil (men då fiser man fram och får smaka på skrovans blårök ;)
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
Det här kan inte stämma, men dt125r drog 0,7-0,8 och likaså gjorde kompisars rg, ns, nsr, af-1 i ostrypt skick (möjligtvis lägre vid långkörning).
 

Vastrix

Påställd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö/Lund
Hoj
VFR800
berggren_martin skrev:
Det här kan inte stämma, men dt125r drog 0,7-0,8 och likaså gjorde kompisars rg, ns, nsr, af-1 i ostrypt skick (möjligtvis lägre vid långkörning).

senaste tankningen kom jag 17,5mil på 7liter soppa vilket blir 0,4l/mil (om jag inte har räknat fel) och då var det både stads och landsvägs åka...
Tillägas bör kanske att hojen har problem att varva ut så jag ligger inte på höga varv och växlar rätt tidigt.
 

CayLe

De är efter mig!!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kör bil.
Min nsr drog 0,5-0,6l/mil vid blandad körning och likaså min kmx, men mitt nyförvärv vet jag faktiskt inte..
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
min drar mellan 0,4 å 0,9... de beror ju helt på hur man kör... men vanligast e de ca:0,6-0,7.. senaste veckan när ja har pendlat te jobbet ar ja legat på 0,55.. å de en 120hela tiden... så d e inte så illa..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
125or drar en hel del bensin ! Min farsas HD (Road king clasic) drar 0.5 vid blandad körning (Han blygar inte på gasen) Den saten ligger ju på 1400 cc och har mer än dubbla effekten ;/
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
cRoC skrev:
125or drar en hel del bensin ! Min farsas HD (Road king clasic) drar 0.5 vid blandad körning (Han blygar inte på gasen) Den saten ligger ju på 1400 cc och har mer än dubbla effekten ;/
Jo, men det är inte så konstigt med tanke på att uppåt 20-30 % av bensinen putsar ut i naturen oförbränt. Ska till med en wankel för att slå den ineffektiviteten.
 

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Numera Linköpejng
Hoj
cbr600
0,6 landsväg
1,0 stadskörning (hehe, läs fullgas. Man reglerar ju inte accet med gasen, det gör man ju med växeln. Lägre växel, mer acc. Fullgas hela tiden)
 

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Götet.
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
Som kuriosa kan jag berätta att min RD350 utan problem slurpar i sig litern och mer vid LUGN och laglig körning. Har inte haft hojen länge nog för att kolla vad den tar när man pressar lite.
Tredje gången jag skulle ut och brumma på skrotet så skar den. :D :D :D :D :D :D :D

:bow Tvåtakt. :bow
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top