Träffar och samåkningar!

DocArt

Med rätt att operera!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro län
Hoj
R6 2009
någon som skall ut med hojen denna helg?

Kör årets först banpass på Gelleråsen imorgon, söndag. Kommer att bli kallt , men vem bryr sig. Hojen är inte riktigt klar. PCIII är inte leveransklar för 08orna. Det är ingen idé att montera Akrasystemet heller, för då måsta man mappa om hojen. Styrdämpare, kraschpuckar och däcken dock på plats! Ska bli kul:)
 
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Kör årets först banpass på Gelleråsen imorgon, söndag. Kommer att bli kallt , men vem bryr sig. Hojen är inte riktigt klar. PCIII är inte leveransklar för 08orna. Det är ingen idé att montera Akrasystemet heller, för då måsta man mappa om hojen. Styrdämpare, kraschpuckar och däcken dock på plats! Ska bli kul:)

Förmodar att du har licens för bana eller kan man bara betala och hänga på next time? :tungan
 

DocArt

Med rätt att operera!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro län
Hoj
R6 2009
Förmodar att du har licens för bana eller kan man bara betala och hänga på next time? :tungan

Enklast är väl att du börjar åka med SMC. Jag kommer att vara med på alla deras körningar på Åsen. Det är bara att hänga med. Riktigt roligt och starkt beroendeframkallande:hihi
 

r2d2

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
örebro
Hoj
r1
Enklast är väl att du börjar åka med SMC. Jag kommer att vara med på alla deras körningar på Åsen. Det är bara att hänga med. Riktigt roligt och starkt beroendeframkallande:hihi

fan va sugen man blir! när är nästa ban dag ?:gnissla
 
Last edited:
Gick med
17 May 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple 995i ´02
Enklast är väl att du börjar åka med SMC. Jag kommer att vara med på alla deras körningar på Åsen. Det är bara att hänga med. Riktigt roligt och starkt beroendeframkallande:hihi

På måndag skall jag boka in mig på "sporthojs kursen" och även bli member. :tummenupp
Körningen blir 24.maj.
Tog även försäkring på Folksam i år, blir fint med lite billigare premie efter kursen.
Men jag ansluter mig gärna innan, är det kurs dokumentet eller fins det bandagar kalender på deras sida oxå, letar men hittar inte..:va

By the way, vad gäller vid körning på banan gällande klädsel, hojen (dvs. orginal utan miniblinker och dylikt? Klädsel, gortex med skydd, fungerar det(dont like skinn..))
 

DocArt

Med rätt att operera!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro län
Hoj
R6 2009
fan va sugen man blir! när är nästa ban dag ?:gnissla

Om du vill åka ner till Kinnekulle så är det redan 3:e och 4:e maj med SMC. Sedan har carlbarks safety school 21/5 och "banåkning.nu" 22/5 och 23/5. 24/5 och 25/5 har Sthlms SMC på Gelleråsen. Så det är bra att slå till.:tummenupp
 
Last edited:

DocArt

Med rätt att operera!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro län
Hoj
R6 2009
På måndag skall jag boka in mig på "sporthojs kursen" och även bli member. :tummenupp
Körningen blir 24.maj.
Tog även försäkring på Folksam i år, blir fint med lite billigare premie efter kursen.
Men jag ansluter mig gärna innan, är det kurs dokumentet eller fins det bandagar kalender på deras sida oxå, letar men hittar inte..:va

By the way, vad gäller vid körning på banan gällande klädsel, hojen (dvs. orginal utan miniblinker och dylikt? Klädsel, gortex med skydd, fungerar det(dont like skinn..))

Vad roligt! Du kommer att uppleva en härlig dag, kan jag lova. Miniblikers , inga problem. I år har det blivit lite kinkigt med avgarsystem som låter alldeles för mycket ( ffa megafone-varianter). Vad gäller Kläder så finns det krav på ryggskydd , stövlar och handskar. SMC-riks har inget emot textilklädet på "sporthojskurser" . Vissa distrikt vet jag haft regler för just sporthojskurser och att man inte ska ha textil. Vet inte hur det är med Sthlms gänget. Skicka ett mail til dem och fråga! SMCs hemsida har haft en del problem på sista tiden. Det finns ett dokument , men sedan om man går till kursanmälan kan man se alla kurser och anmäla sig direkt.
Idag hade jag iaf premiär och vilket väder vi fick! Hojen funkade perfekt. Det enda problemet var att det var 3 grader varmt när man körde till åsen imorse. Brrrrr! Men sedan blev det varmt och en perfekt dag för säsongspremiär:yoparty
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top