Bokad o klar 3/6

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Intressant.. frågan om vilka däck som är bäst till Sturup om nu Michelin 2CT suger... :confused:

Pirelli SuperCorsa. Metzler Rennsport/RaceTec. Pirelli Dragon/superbike slicks :D

Sen om Michelin Pilot Power verkligen suger eller om folk som kör med dom har fel däckstryck, taskig gaskontroll eller gör något annat fel, det kan man spekulera i. Men jag hade inte chansat...

Lämnat in stället på reparation hos Italienaren på värnhem, hyvens snubbe det där :pannkyss
Vad är han för en som fixar skinnställ på Värnhem?? :va
 
Last edited:

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
fel däckstryck, taskig gaskontroll eller gör något annat fel, det kan man spekulera i

Vad är han för en som fixar skinnställ på Värnhem?? :va

Troligtvis så var jag nog lite väl gasglad med dom däcken :gnissla :rolleyes:

Öhhh du jag vet inte vad han heter , står bara skräddare, men om man sticker till värnhem och står med ryggen mot där bussarna stannar så kan man inte missa skylten på huset mitt emot det står Skräddare gula skyltar... :DHan tar 360 spänn för att sy ihop arslet på skinstället.

Han är Italienare och har pysslat med såntdärada i drygt 30. Kan ju inte bli bättre skulle jag tro :pannkyss

Han fixar även rekonditionering av ställ med det har jag inget pris på :rolleyes:
 
Last edited:

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
Får du en fin liten "ifyllnadslapp" med blommor i rumpan nu då? :tuttar


Nä den va svart :gnissla :huvet jag ville ju ha nåt vackert som du kunde titta på :pannkyss

Tror inte Anki hade tyckt det var vidare manligt med blommigt arsle :rolleyes: :tummenupp

Borde väl gå att sy dit ett blixtlås? Perfekt att slajda på nästa gång :D

Ganska bra ide fast öhh föredrar nog att hålle skutte på tassarna nu på söndag :D
 
Last edited:

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
mmm inte för att jag är nån Rossi precis men man kör hojen lite hårdare än vad man gjorde förr och dom där däcken och en 1000 cc är nog ingen hit precis. Körde med K2 i höstas och det funkade fin fint :)

Jane sa nåt om att ca 80 % (eller nåt ) av alla som går av är just den kombinationen 1 liters o pilot power.


Ah, det har inte mycket med däcken, det är beroende på körstil. Kör man som man ska göra dvs mjukt, och inte brottas med hojjen fungerar power utan problem. Zmurf har legat och matat 1.07 på kundan och jag 1.08 med power utan några problem - visst dom släpper släpper lite när dom blir överhettade men inte så det stör.

Race däck är givetvis mer förlåtande, men det finns ingen garanti att dom inte skickar framhjulet i backen.

Det är ganska konstigt att alla som vurpar skyller på däcken. Man borde nog se över sin egna körning först.


PS Colin Edwards har kört endast 8 sek långsammare på 2CT på Sepang än med sina racedäck!! DS

http://youtube.com/watch?v=alYYU4mTc-g
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
Visst lär det ha med körstilen att göra. Det är kombinationen Pilot Power, 1000cc, och digital gashand som verkar vara problemet. Det är också möjligt att en del av dom som vurpat även hade vurpat med racingdäck på hojen. Det är svårt att sia om. Vad vi kan se så är det skrämmande många i alla fall som går omkull med gatdäck och just Pilot Power är överrepresenterat...

Du har helt rätt SilverZurfer, man givetvis inte leta ursäkter någon annanstans än hos sig själv. Då har vurpan verkligen inte varit till någon nytta alls om man inte kan dra lärdom av den. :tummenupp

Du som har erfarenhet av Piloterna, vad har du för däckstryck i dem?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Vad vi kan se så är det skrämmande många i alla fall som går omkull med gatdäck och just Pilot Power är överrepresenterat...

Frågan är hur stor andel av förarna totalt som använder olika däckstyper. Räcker att någon lokal däckkrängare ska har bra priser för att en ganska stor andel ska gå över till det däcket nästa gång dom byter.

Vore kul att ta del av kraschstatistiken, kommer det någon presentation när det är bearbetat eller är det endast för internt bruk?
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory

Du som har erfarenhet av Piloterna, vad har du för däckstryck i dem?

När det gäller gatdäck ska man alltid följa tillverkarens rekommendationer. Att släppa ut luft i ett gatdäck till 2,1 gör att däcket överhettar och följden blir då.....tadaaa, vurpa.

Ett gatdäck ska inte överstiga 60-70°C. Vilket det snabbt gör om man kör med 2,1 tryck.

Tillverkarna har satt ett däcktryck som är anpassat till stomme & gummi. Det är väl utprovat med XXXX antal tester. Att vi då som rena skära amatörer tycker vi vet bättre, tja - då går det som det går.
 

Deagol

En vit en vit
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Höganäs
Hoj
ZX 10 R NINJA -09
OK det är ju inte så konstigt i o f s.

Men om man kör på K2:eek:r vilket tryck skall man ha. 2,15-35 eller nåt bak , fram ???

(en av dom tusen trådarna med däcktryck)
 

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Tjenixen!
Någon som råkar ha en plats de inte längre tänker nyttja, så är jag grymt sugen på att köpa den!
Är för en gångs skull nere i skåneland, så det hade varit grymt kul att ta ut ZX12:an på en spinn.
Har ni en plats ni vill sälja får ni gärna skicka ett PM! :tummenupp
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
OK det är ju inte så konstigt i o f s.

Men om man kör på K2:eek:r vilket tryck skall man ha. 2,15-35 eller nåt bak , fram ???

(en av dom tusen trådarna med däcktryck)

På Racedäck (pirelli/Metzeler) har du alltid högre tryck fram. Kör 2,1 fram och 2,0 bak.
 

Robz

Guest
Jag är (än så länge) jättenöjd med mitt Metzeler M3 bak (Super Corsa fram).
Första sportdäcket på 4 år, Kört 1 Knutstorp heldag, 1 SRW kväll, Heldag A-torp... Racedäck bak hade nu för mig varit slut. M3:an ser ut att klara det 4-dubbla.
Två mjuka små-slides hittills och stort förtroende.
På gata funkar det faan så mycket bättre och i blött lär det vara mycket bra.

Bästa kombinationen... frågan är vad som händer en solig dag med 45 grader i asfalten :va
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
frågan är vad som händer en solig dag med 45 grader i asfalten :va

Körde med M3 förra året på Knutstorp med ZX10:an en varm sommar dag. Hände inte ett skit - hur stabila som helst. Visst man kan inte vrida på rullen som med slicks. Men vem bryr sig när däcken håller 600-800 mil.
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top