Röris

Lillbrozan

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
Stävie
Hoj
Ingen
Röris igår var det 1 år sedan!!

Hallå alla vänner och biker kompisar till Röris!

Detta är Röris lillebror som skriver. Igår var det 1 år sedan, fortfarande är frågorna många men livet går vidare. Igår var vi i familjen vid platsen där det hände och lade blommor och hade en underbar stund i det fina vädret. Vi sa vid ett par tillfälle att platsen är helt underbart vacker med dess natur. Korset som ni satt upp är helt underbart, det passar så till det typ av person som han var.
Under detta år som har gått så har jag trots att jag inte tidigare varit medlem på denna sida tidigare varit inne och läst allt som ni har skrivit till och om Patrik "Röris". Många gånger så har jag suttit med min klump i halsen och känt hur tårarna har kommit. På mitt jobb frågade härom dagen en av mina kolleger hur det är efter allt som hänt. Jag sa att det kommer på en ibland man stannar upp och tänker på allt som vi har gjort han och jag och att han fattas oss. Jag kan bar hålla med om att han säker var en bra vän till många och att han har satt sin prägel i många. Jag saknar hans ständiga leende. Att han bara ringde för att höra så allt var ok.

Fan vad livet är orättvist många gånger!!!!

Ni har vid ett antal tillfälle disskuterat om man skall sluta åka cykel efter allt som har hänt!?! Röris hade aldrig velat att ni skall detta. Jag själv åker idag en glidare istället för race. Jag ställde mig själv denna fråga, svaret visste jag direkt Röris hade aldrig velat att jag skulle sluta åka och inte heller ni.

Jag vet att jag svarar för hela familjen när jag säger att jag är evigt tacksam för att detta forum har funnits. Det har hjälp så mycket.
Jag ber er att kör med insidan av hjälmen och låt detta bli en sommar med mycket åka och gryma nerlägg. Låt oss alla ha en sommar utan fler i himmlen.

- Patrik igår kännde jag riktigt hur du var med på turen, du vet lika bra som jag att det inte går att lägga en glidare ner hur mycket som helst.
Jag skall hålla det minne vid liv till pojkarna det vet du!!
Ta hand om Mossan där uppe, så ses vi......men inte riktigt ännu.
//Lillbrossan
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Det är med tung glädje jag firar min brorsons 1 årsdag idag. (Ja, igår då...). Vetskapen att Röris försvann i samma sekund som min brorson ville ut gör det extra hemskt att veta att Röris försvann....ska det behövas en persons död för att en annan person ska få komma till världen? Då undrar jag hur "ödet" är uppbyggt? Troligen inte för oss "dödliga" att veta. Solen skiner, grusfria vägar och MÅÅÅÅNGA brudar lever i himlens alla moln så att dödsburna hojåkare kan frodas och leva det alternativa livet bland molnen. :) Skål på dig Röris, Stooofe och Stefan. Hoppas att det meningsfulla livet gör sig till rätta nu och bringar oss dödliga en sagolik återkomst senare....
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
När vi på körde vår senaste MCK Vilserunda så tog vi samma runda som vi året innan, det var sista gången jag såg Röris men fan vet om han inte ändå smög omkring bland borden på Pizzerian i Båstad år också.

Jag minns Vargagrinet.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Körde hem från nationaldagsrundan med Wonderwizard idag när han helt plötsligt stannar och slår på varningsblinkersarna.

Han pekar på ett kors i rostfritt och en fin minnesplats, och berättar för mig och min fru, som för första gången sitter på pallen, vad som hände Röris här för ett år sedan.

Tankar från oss till anhöriga och vänner till Röris, fastän vi aldrig kännde honom.

K/M
 

Bandittjej

jag vill inte ha vinter
Gick med
18 Jul 2006
Ort
(med röris) på landet
Hoj
Bandit 1200 S
trodde det skulle bli lättare , men lika svårt denna födelsedag som förra

enda glada är att jag vet du säkert körde mc där uppe som vanligt ...önskar bara vi andra kunde vara med på den turen, fast alla här nere
 

ntv

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Ort
Lessebo kommun
Hoj
Honda NTV 650
trodde det skulle bli lättare , men lika svårt denna födelsedag som förra

enda glada är att jag vet du säkert körde mc där uppe som vanligt ...önskar bara vi andra kunde vara med på den turen, fast alla här nere

skicker en stor styrkekram till dig......
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:angel Du är inte glömd Patrik, Livet här nere går Trögt, men det går. Tänker på dig ofta, Snart är det Jul och dom som står dig nära kommer du att ge ett tecken till på afftondagen, Vi Hörs Mannen,..
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Sitter här och planerar NDR 2009 och istället för att få en go och glad känsla så blir jag ledsen. Över två år har gått och igår körde jag över åsen...

Tänker på dig Röris, ser ditt vargagrin framför mig, vaka över oss här nere.
 
Last edited:

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Din olycksplats är nog det ställe, jag passerar oftast, där någon man känt kört av eller som i ditt fall dessvärre omkommit.


vi var ett helt gäng som passerade platsen igår, din tröja börjar blekna
men ditt kors kommer för alltid att stå kvar.


vi ses

/ Henke
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Din olycksplats är nog det ställe, jag passerar oftast, där någon man känt kört av eller som i ditt fall dessvärre omkommit.


vi var ett helt gäng som passerade platsen igår, din tröja börjar blekna
men ditt kors kommer för alltid att stå kvar.


vi ses

/ Henke
Så du tänkte också på Röris när vi passerade, skönt, jag trodde jag var ensam med de tankarna. :krama
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Så du tänkte också på Röris när vi passerade, skönt, jag trodde jag var ensam med de tankarna. :krama

Tänker alltid på röris när jag passerar där. brukar till o med peka på tröjan/korset för dem som e med i gruppen & som kanske inte vet om vad som hänt där.


är jag själv ute, så brukar jag till o med stanna. ta en bensträckare, ta en cigg.. rensa upp lite döda blommor. tänka på att man själv ska ta det lite lugnare.
 

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Ort
I en liten byhåla
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
..., jag trodde jag var ensam med de tankarna. :krama
Nej då, det är du inte. Ända sedan jag började köra med er och sedan den våren Röris lämnade har mina tankar gått till honom o Lone när jag passerar där.

Tänker alltid på röris när jag passerar där. brukar till o med peka på tröjan/korset för dem som e med i gruppen & som kanske inte vet om vad som hänt där.


är jag själv ute, så brukar jag till o med stanna. ta en bensträckare, ta en cigg.. rensa upp lite döda blommor. tänka på att man själv ska ta det lite lugnare.

Märkligt, eller inte, men jag brukar göra det samma. Kanske just för att påminna mig själv o de jag kör med om vår dödlighet.

Det brukar ligga lite tändstickor så man kan tända ett ljus om man så önskar.
 
Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Tänker alltid på röris när jag passerar där. brukar till o med peka på tröjan/korset för dem som e med i gruppen & som kanske inte vet om vad som hänt där.


är jag själv ute, så brukar jag till o med stanna. ta en bensträckare, ta en cigg.. rensa upp lite döda blommor. tänka på att man själv ska ta det lite lugnare.
Vi kanske ska stanna med en grupp och förklara hur fort livet kan förändras?
Det är många nya som kör och kan man bara få en enda att tänka lite extra så har vi vunnit.

Jag har också stannat och gjort samma reflektion som du ww. Känns skönt att sitta där en stund och bara vara.

Märkligt, eller inte, men jag brukar göra det samma. Kanske just för att påminna mig själv o de jag kör med om vår dödlighet.

Det brukar ligga lite tändstickor så man kan tända ett ljus om man så önskar.
Så bra, då ska jag passa på att tända lyktan nästa gång.
 
Last edited:

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Vi kanske ska stanna med en grupp och förklara hur fort livet kan förändras?
Det är många nya som kör och kan man bara få en enda att tänka lite extra så har vi vunnit.

Jag har också stannat och gjort samma reflektion som du ww. Känns skönt att sitta där en stund och bara vara.


Funderade faktiskt precis så när vi körde förbi igår.
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Den platsen är även för mig väldigt speciell. Jag kände inte Röris i verkligheten men önskar att jag hade haft en chans att göra det.

Söderåsen för mig, för ni som känner mig är en plats som jag besöker väldigt ofta, om inte varje gång jag är ute på hojen, så finner jag ett sett att köra en omväg bara för att köra samma vanliga väg, gång på gång.
Ungefär på samma sett så stannar jag även varje gång vid minnesplatsen, och om inte det, ha ett starkt vakande öga när man passerar. Minnesplatsen, för mig som inte kände röris personligen, påverkar mig ändå väldigt, väldigt starkt. Stanna där, lyssna på vinden och se hur gräset dansar i takt, skänka en tanke på hur vissa hojbrödrar behövs snabbare där uppe än andra, och andra liknande emotionella tankar.

V.I.F. :(:(:(
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:kryckor Jag var nära göra ett personligt besök hoss dej för ett tag sen, Men det var inte min tid änn. Tänker på dej offta Röris', ibland undrar jag vad jag kunnat göra annorlunda den dagen du var på väg till mej,. R.I.P.
 

Bandittjej

jag vill inte ha vinter
Gick med
18 Jul 2006
Ort
(med röris) på landet
Hoj
Bandit 1200 S
konstigt att alla tycker samma om platsen ..

jag var där nu när jag blev av med jobbet och fick en känsla av det kommer lösa sig

kanske daxs att lägga dit nya ljus som ni kan tända
 

Bandittjej

jag vill inte ha vinter
Gick med
18 Jul 2006
Ort
(med röris) på landet
Hoj
Bandit 1200 S
nu har det gått ytterliga ett år och det känns fortfarande så orätt , önskar man kunde få träffa dig en kort stund .
saknaden finns kvar även om livet går vidare , men tror du har det helt underbart där du är .
kör säkert och busar med de andra :)
 

Bandittjej

jag vill inte ha vinter
Gick med
18 Jul 2006
Ort
(med röris) på landet
Hoj
Bandit 1200 S
just nu önskar jag att du kunde hjälpa mig , jag kommer inte upp igen ..snälla Patrik kom tillbaka jag behöver hjälp
fan vad jag saknar dig ....kom tillbaka , trodde jag skulle kunna hitta livet men går inte ..vet inte vad jag ska göra
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top