Fortsatt stor brist på blod

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
Fortsatt stor brist på blod
Sverige 16 maj 07:56

Det är fortfarande stor blodbrist på landets sjukhus. Mest akut är läget i Stockholm och Göteborg där man kan tvingas ställa in operationer, skriver Dagens Nyheter.

// Linus
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag har precis lämnat så jag kan inte ge mer tyvärr.

Seså....ni som kan, se till att pallra er iväg till närmaste tappställe.!!! :tummenupp
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag är tyvärr livrädd för nålar och blod.
Håller på att svimma och djävlas varje gång jag närmar mej.

Men en vacker dag så ska även en vekling som jag börja lämna mina dyra droppar.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Jag är tyvärr livrädd för nålar och blod.
Håller på att svimma och djävlas varje gång jag närmar mej.

Men en vacker dag så ska även en vekling som jag börja lämna mina dyra droppar.

Äh men vaffan...jag är nästintill livrädd jag med, men det är bara att bita ihop och komma över rädslan. Det går lixom inte att skylla på det när det handlar om att rädda liv. Man får ta att benen darrar och att man blir blek.

Kör du förbi en olycksplats oxå om du skulle komma först.!!??
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Jag är tyvärr livrädd för nålar och blod.

Jag med och tillråga på det är jag livrädd för fruntimmer. Såååå jag höll tummarna för att jag skulle tas omhand av en sådan sexynurse i kortkort när jag väl tog modet till mig och gick till en blodbuss. Trofan det blev så... :(

Men men, fick karens direkt, får inte lämna på 6månader om jag nu ens lyckas ta mig igenom och får blodet godkänt.

De kanske hittade lite blod i ådrorna bland alla alkohol som de kan analysera :hihi

-@
 

Hardrock Ragge

Lifetaker and heartbreaker
Gick med
27 May 2005
Ort
Ligger Göteborg i Västra Götaland? I Gbg bor jag i
Hoj
Honda CB750K -81! Nu jävlar ska det byggas kaffe räjser!
Fortsatt stor brist på blod
Sverige 16 maj 07:56

Det är fortfarande stor blodbrist på landets sjukhus. Mest akut är läget i Stockholm och Göteborg där man kan tvingas ställa in operationer, skriver Dagens Nyheter.

// Linus


Man måste ju leva i halvt jävla celibat för att få droppa blod, det sätter tyvärr käppar i hjulet för mig! Men jag gör min beskärda del inom sjukvården iaf hoppas jag.

Har lämnat förr och ska göra det igen så fort nån liten flicka vill ha mig för sig själv!
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Vill men får inte.

Har inga problem med varken nålar eller blod. Vill självklart ställa upp mot samhället.

MEN som "man som har sexuellt umgänge med andra män", alltså exempelvis bög, får man inte ge blod. För att göra saken värre har jag tydligen nån sällsynt blodgrupp som landstinget letar efter med ljus och lykta. :huvet

I dagens högteknologiska värld finns det väl någon slags test för att se vilket blod som är lämpligt att använda?

Skit samma. Upprörd är jag i alla fall. Här vill man bidra till samhället och så får man inte göra det.

Därför uppmanar jag er alla att lämna blod. Ja, jag menar DIG!!![
 

Dr.Bike

Guest
Har inga problem med varken nålar eller blod. Vill självklart ställa upp mot samhället.

MEN som "man som har sexuellt umgänge med andra män", alltså exempelvis bög, får man inte ge blod. För att göra saken värre har jag tydligen nån sällsynt blodgrupp som landstinget letar efter med ljus och lykta. :huvet

I dagens högteknologiska värld finns det väl någon slags test för att se vilket blod som är lämpligt att använda?

Skit samma. Upprörd är jag i alla fall. Här vill man bidra till samhället och så får man inte göra det.

Därför uppmanar jag er alla att lämna blod. Ja, jag menar DIG!!![


DET var ju tråkigt :pannkyss
Faktiskt lite tramsigt.
Och sjv som borde veta bättre.
Här pekar man ju plötsligt ut homosar såsom rena pesthärdarna.
Samtidigt säger man i andra forum att "nejdå det är ingen skillnad på folk med olika sexualitet"
Nåt för RFSL?
 

miken

Back with a new bike
Gick med
19 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ZX-10R -08
Jag hade lämnat blod om jag fått.
Fick malaria i Colombia -97, så jag är portad på blodcentralen. Har t o m gått dit och frågat om jag får lämna.

Ni som har grupp O borde springa iväg genast. Bästa blodet iom att alla kan ta emot det och enda som ni själva kan få.
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Har inga problem med varken nålar eller blod. Vill självklart ställa upp mot samhället.

MEN som "man som har sexuellt umgänge med andra män", alltså exempelvis bög, får man inte ge blod. För att göra saken värre har jag tydligen nån sällsynt blodgrupp som landstinget letar efter med ljus och lykta. :huvet

I dagens högteknologiska värld finns det väl någon slags test för att se vilket blod som är lämpligt att använda?

Skit samma. Upprörd är jag i alla fall. Här vill man bidra till samhället och så får man inte göra det.

Därför uppmanar jag er alla att lämna blod. Ja, jag menar DIG!!![
Tja har precis blivit blodgivare,ja jag har iallafall lämnat lite blod för prov!
Fick hem lite papper innan och jag reagerade faktiskt på det du säger , löjligt

Man måste ju leva i halvt jävla celibat för att få droppa blod, det sätter tyvärr käppar i hjulet för mig! Men jag gör min beskärda del inom sjukvården iaf hoppas jag.

Har lämnat förr och ska göra det igen så fort nån liten flicka vill ha mig för sig själv!

Konstigt jag trodde dom skulle fråga en massa om det där!! men inte en fråga om mitt sexliv?? nu har jag ju haft samma tanta i 5 år..shit dags att byta??:huvet
 
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top