Ktm 625

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
strömmen kommer från den trekantiga. att den dog tyder nog på att du inte har något batteri i den. Jag har inget batteri och har dragit ut min strömsladd utan att mätarställning och hjulinställning har försvunnit.
 

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Dbs 21 vxl
strömmen kommer från den trekantiga. att den dog tyder nog på att du inte har något batteri i den. Jag har inget batteri och har dragit ut min strömsladd utan att mätarställning och hjulinställning har försvunnit.

Så jag måste sätta i ett batteri i baksidan av displayen?
Drog ut sladden för å göra så som Gnutten skrivit, men de blev ju lite svårt när displayen inte funkade.
Jag ska ändra inställning till motard istället för offroad.


Vad är de för ett batteri?
 

NyMaN!

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
-
Hoj
-
strömmen kommer från den trekantiga. att den dog tyder nog på att du inte har något batteri i den. Jag har inget batteri och har dragit ut min strömsladd utan att mätarställning och hjulinställning har försvunnit.

Det betyder ju att man kan vara lugn.....
Även om MC- batteriet tar slut och om man inte har nåt batteri i hastighetsmätaren så försvinner ingen info..:)
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06

släng upp nån bild sen när det e klart så man får se resultatet :tummenupp[/QUOTE]

har inte hängt med hela tråden men antar att det är egentillverkade kraschpuckar du vill ha bild på. mina kommer från biltema och stadium till ett pris av 126kr för både fram och bak:tummenupp
 

Bifogat

  • PICT0078.jpg
    PICT0078.jpg
    71.6 KB · Visningar: 380
  • PICT0079.jpg
    PICT0079.jpg
    85.6 KB · Visningar: 337
  • PICT0080.jpg
    PICT0080.jpg
    84.3 KB · Visningar: 341

Ryderonthestorm

WoRkinG Class HerO
Gick med
2 Feb 2005
Ort
skara
Hoj
yz250
släng upp nån bild sen när det e klart så man får se resultatet :tummenupp

har inte hängt med hela tråden men antar att det är egentillverkade kraschpuckar du vill ha bild på. mina kommer från biltema och stadium till ett pris av 126kr för både fram och bak:tummenupp[/QUOTE]

:tummenupp har du valiga stänger som går igenom axeln bara eller?
 

Matjon

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Södra skåne
Hoj
XT660X 2005
Tänkte bla beställa lågfartsmunstycke från lelles till min 625, men jag blir inte klok på vilket jag ska ta. Nån som kan hjälpa mig?

Vilket av dessa ska jag ha?

54531607048 IDLE JET 48 KEIHIN 64:-

08-6-48 MUNSTYCKE KEIHIN LÅGFART #48 45:-

08-7-48 MUNSTYCKE KEIHIN TOMGÅNG #48 45:-

//Mattias
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
har inte hängt med hela tråden men antar att det är egentillverkade kraschpuckar du vill ha bild på. mina kommer från biltema och stadium till ett pris av 126kr för både fram och bak:tummenupp

:tummenupp har du valiga stänger som går igenom axeln bara eller?[/QUOTE]




Jepp, en M10 gängstav och 4st m10 låsmuttrar så är detbara att såga rätt längd och skruva fast. gick på en timme eller nått och då provade jag mig fram en del
:tummenupp så ut och skruva nu:D
 

Ivil

In Priest we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
:tummenupp har du valiga stänger som går igenom axeln bara eller?




Jepp, en M10 gängstav och 4st m10 låsmuttrar så är detbara att såga rätt längd och skruva fast. gick på en timme eller nått och då provade jag mig fram en del
:tummenupp så ut och skruva nu:D[/QUOTE]
Det ser ut som om muttrarna sticker utanför puckarna?:va
 

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Ort
Mölndal
Hoj
625 SMC -06
Jepp, en M10 gängstav och 4st m10 låsmuttrar så är detbara att såga rätt längd och skruva fast. gick på en timme eller nått och då provade jag mig fram en del
:tummenupp så ut och skruva nu:D
Det ser ut som om muttrarna sticker utanför puckarna?:va[/QUOTE]
dem ligger kant i kant... men man kan ju fräsa ner hjulen lite om man har den läggningen:tummenupp
 

Bjässen

Medlem
Gick med
4 Oct 2005
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki RMZ 250 och Yamaha YZF 426:a
bryter in med en liten snabb fråga!! har svårt o ställa in tomgången på min ktm 625 supercomp, är en liten skruv/ratt man kan skruva på åt två håll,när ja får bra tomgång så känns den konstig när jag motorbromsar...precis som om jag håller gas fast jag inte gör de..lite seg o gå ner i varv när man varvar på friläge o motorbromsar.. va kan dre vara :va hoppas ni förstår va jag menar
 

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Dbs 21 vxl
Så jag måste sätta i ett batteri i baksidan av displayen?
Drog ut sladden för å göra så som Gnutten skrivit, men de blev ju lite svårt när displayen inte funkade.
Jag ska ändra inställning till motard istället för offroad.


Vad är de för ett batteri?


Upp upp
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
På den gamla datorn dvs 2004 & äldre så är det ett t,ex duracell batteri med beteckningen CR2430

På den nya smala vette katten!
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Så jag måste sätta i ett batteri i baksidan av displayen?
Drog ut sladden för å göra så som Gnutten skrivit, men de blev ju lite svårt när displayen inte funkade.
Jag ska ändra inställning till motard istället för offroad.


Vad är de för ett batteri?
För jobbigt att öppna boken och kolla?CR2430 heter det.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Japp, speciellt när klockan är ca 23:00 och boken är i garaget 3 km bort. Bilen på verkstaden och dåligt med luft i cykeldäcken.

Ber om ursäkt...
Det har ju gått flera dagar mellan dina båda inlägg.Det borde du hinna förflytta dig 3km på;)
 

Matjon

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Södra skåne
Hoj
XT660X 2005
Jag tänkte byta lågfartsmunstycke imorgon. Jag har inte ens rört förgasaren, så om nån kan förklara hur man gör så hade de varit schysst.

//Matjon
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag tänkte byta lågfartsmunstycke imorgon. Jag har inte ens rört förgasaren, så om nån kan förklara hur man gör så hade de varit schysst.

//Matjon

Bort med stora skruven under förgasaren med 17 ringnyckel, fram med vanlig lång mejsel och skruva ut munstycket som sitter till vänster om vanliga sexkantiga munstycket. Lättast om du lossar förgasarklämmorna och vrider ut förgasaren åt vänster sida för att komma åt bättre!
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Hur gör ni som kör med dubbla fälguppsättningar när ni byter fälgar? Har en 625sxc med två stycken ok vilket betyder att det blir kladdigt och bromsarna måste luftas vid varje fälgbyte. Hade lite tankar på att köpa en stor skiva till mina offroadfälgar men då tar mitt fyrkolvsok i ekrarna vilket betyder att det måste modifieras. Orginaloket passar inte alls till motardfälgarna då skivan är för stor. Så det jag måste göra om jag inte vill byta ok varje gång är att:

- Köpa en extra slang med bromsvätskebehållare/pump som sitter på varje ok
- Fräsa fyrkolvsoket och köpa en extra till stor bromsskiva(orkar inte byta skiva vid varje byte)
- Sätta på en liten skiva på motardfälgarna och köra med orginaloket (någon som prövte det?)

Eller finns det kanske några andra sätt man kan göra på?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top