Ktm 625

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Luft kvar i systemet när du bytte ok kanske? Är framgaffeln mjukt ställd i fjädringen så tappar man mycket känsla med.

Möjligt att det finns lite kvar men det är ändå bra tryck i systemet och bromsen tar inte jättedåligt utan helt ok. Kändes iallafall som att det var både bättre känsla och bett i det tvåkolvsok som satt på från början.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Möjligt att det finns lite kvar men det är ändå bra tryck i systemet och bromsen tar inte jättedåligt utan helt ok. Kändes iallafall som att det var både bättre känsla och bett i det tvåkolvsok som satt på från början.

Har du kvar originalbromspumpen så är det nog den som spökar. Man får köra fyrfingersbromsningar för att få bra känsla och fyrkolvsoket biter riktigt bra om man gör rätt - eller när man får in tekniken snarare.
 

Ryderonthestorm

WoRkinG Class HerO
Gick med
2 Feb 2005
Ort
skara
Hoj
yz250
har varit ute och skruvat på cykeln idag och börjar få lite ordning på den, går fint genom hela registret på alla växlar förutom 2an där han vill slå av lite på höga varv men det jag tänkte fråga är vad trottel sensorn har för funktion? har för mig att jag läste snabbt i instuktionsböckerna att den ställer om tändning efter trottel osv.. har hört en del som kör med den urkopllad ?
 

NyMaN!

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
-
Hoj
-
Jag tror jag måste ta & spänna kedjan på min 625.a.

Hur spänd ska den vara???
 

Solid snake

Guest
På tal om att sträcka kedjan, den där muttern är fan större än 12 och mindre än 13, halvtum eller?
 

NAN

De e najs
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Dbs 21 vxl
2205 för offroad
1882 för motard

När jag rullar min baby framåt så sätts ju hastighetsmätaren igång då står de 2205 i displayen. Kan de va att den är fel inställd då?
Det är en SXC med motard kit.
Köpt ny med motardfälgar, dåligt av affären å inte ställa om isåfall!

ps. Den visar ca 10 - 15 km/h för mycket

Mvh Niklas
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
När jag rullar min baby framåt så sätts ju hastighetsmätaren igång då står de 2205 i displayen. Kan de va att den är fel inställd då?
Det är en SXC med motard kit.
Köpt ny med motardfälgar, dåligt av affären å inte ställa om isåfall!

ps. Den visar ca 10 - 15 km/h för mycket

Mvh Niklas

Japp den är isntälld för offroadhjulen!

1882 så blir det bra!
 

4strokeforce

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
KTM 625 sxc
Lyckades få mitt härliga hoj-kort igår och fick ta ut den fina hojen på krokiga vägarna:tummenupp

Nu kommer några frågor som jag fått i samband med motardkonverteringen.

Jag fick tag på fälgar från en Aprilia sporthoj för ett väldigt bra pris. Det lilla problemet är att bakfälgen blir 6 mm bredare än den som satt på innan. Svingen kan spännas upp och fälgen sitter bra där nu. Frågan är om det blir felslitage som kan förstöra svingen av att ha en lite för stor fälg?

Sen har jag en till liten fråga också som jag har klurat lite på. Fälgarna är vad jag har förstått gjorda i aluminium, är det stor skillnad i vikt mellan dom och ett par "riktiga" motardfälgar? Tror ni man märker någon skillnad och vad om man skulle sätta dit ett par "riktiga" motardfälgar?

Kan tillägga att jag är grymt nöjd över hojen, tycker den är väldigt smidig och trevlig trotts att jag kört Husaberg m.fl. innan. Sen så är inte elstarten fel heller, underbart även om det inte är så jobbigt att kicka igång den.

Hojen är en KTM 625 sxc.
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Är lite inne på att köpa ett helsystem till min hoj och undrar hur pass stor är skillnaden om man jämför med ett slipon? Finns det någon som bänkat orginal, slipon, helsystem.

Har läst rätt många trådar och förstår att det är rätt stor skillnad mellan de olika helsystemen. Akra ska ge rätt stor effektskillnad medan t ex ett Leo Vince knappt ger något alls.

En annan tanke jag har är att köpa ett billigt slipon så länge och känna efter om det känns värt med ett helsystem. Blir det överhuvudtaget någon skillnad om jag hänger på ett slipon och behöver man då ombestycka? Just nu har jag ju sxc dämparen på och det låter inte sådär jätteroligt men är rätt skönt då man är ute och åker på ställen där man inte får vara .

Är det förresten någon som satt på en stor skiva på sina offroadfälgar och hur funkade det. Känns rätt jobbigt att behöva byta ok vid varje fälgbyte.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast

Är det förresten någon som satt på en stor skiva på sina offroadfälgar och hur funkade det. Känns rätt jobbigt att behöva byta ok vid varje fälgbyte.

Japp har kört 320mm på offroadfälgen hela tiden sen jag tog ut hojen ny! Än har jag inte slagit sönder den i skogen peppar peppar ta i trä!!
 

rossie102

Manne
Gick med
9 Feb 2005
Ort
Gotland
Hoj
Aprilia SXV 550 -07
Jag hade turen att upptäcka en bristen länk i min kedja idag. Så nu åker jag på och köpa en ny kedja. Min fråga blir då, vad ska det vara för kedja?:va
Tacksam för svar.:tummenupp

//Manne
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top