Parkera hojen och bli utskälld.

Freedom

Guest
Var förbi donken i väsby och parkerade hojen i en p-ruta, går in och avnjuter nödkäket när en man kliver in och på bred rinkebysvenska skäller ut mig för att jag tar upp en hel p-ruta med hojen. Jag tittar lite förvånat på killen som ser ut att ha hela familjen runt hörnet beredda att döda mig och frågar hur han hade tänkt att jag skulle pakera hojen och får till svar att jag ska fan inte ta upp en hel parkeringsplats och borde ställa hojen efter kanten, sväljer hamburgaren och frågar honom om han då betalar mina p-böter. Killen blir högröd i ansiktet och börjar gapa att p-platserna minsann är för personbilar och jag ska inte ta upp platsen med min hoj, ställer motvilligt frågan tillbaka till mannen hur han hade tänkt att jag ska parkera lagligt utan att nyttja p-rutan. Då tar han upp att vi hojåkare skiter i det mesta och och står över lagen och är ena riktiga rövhål, då beslutar jag att lämna stället och inser att det stösta rövhålet är han.

Är jag ensam om att bli utskälld för att ta upp en hel p-ruta?
 

tommi

Guest
fan vilken idiot :mad:
fan om ja vore dig skulle jag chansat på att skalla den fan över munnen o sen remma iväg, sånt pack skulle behöva en omgång för att inse vilka svaga argument dom har :va

och nej jag har inte blivit utskälld ännu men det kommer nog om man kollar på nivån på en del bilister.......

och nej jag vill inte slåss med folk men fan ibland drommer man ju att man var schwartzenegger eller nåt :D
 

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Ort
Höör
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
Man hade varit sugen o frågat om killen hade fått sitt körkort genom att läsa på CornFlakespaketet..
O för att sedan skriva ut kortet på sin superduperskrivare med lamineringsfunktion som dessutom är av senaste modell :)
 

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Södertörn
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Ja.......vad ska man säga?

Att argumentera med en sådan gestalt går bara inte.

Repliker som: "-Jag tror vi är för långt ifrån varandra redan från början i denna fråga för att kunna bli eniga" Eller " -var vänlig och gå härifrån, jag vill inte bli störd när jag äter" tror jag biter bäst. Givetvis med en extremt trevlig ton och ett brett leende.
 

Freedom

Guest
Vikket jävla trumskinn,du skulle bett han dra åt he.........:mad: :mad:

Ville inte börja veva inne på haket men jag har hans regnummer och adress så det blir nog ett nattligt besök där hans fordon blir behandlat på ett sätt som är rättvist.
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Du kunde ju ha frågat honom varför han inte tog handikapplatsen. Han verkade ju vara kvalificerad för den.:D
 
Last edited:

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Ort
västerås
Hoj
TTR, NSR
Haha orka att 2 st skriver att man ska göra en fuckyou-burnout samma minut :D
Helt rätt ge han vad han tål :tummenupp
 

Sep

Radical Riders
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Malmö
Hoj
Honda XL700VA Transalp 2008
Börja slåss eller förbanna folk är inte det mest effektiva.. Mycket bättre att vara lugn, då kommer han koka hela dagen över att han inte lyckats skälla ut dig.. :tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top