Tips för att få behålla hojen

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Som sagt, här finns något för entreprenörer och uppfinnare att klura på.

Problemet med säkerhet är att det uppnås alltid i utbyte mot bekvämlighet. Och vad gäller fysisk säkerhet är ett problem att det alltid är lättare att förstöra än att tillverka. Det skulle säkert gå att bygga ett skyddsvalv med hög nog säkerhetsklass att hålla ute skurkarna, men då kommer priset att vara mångdubbelt det hos hojen det ska skydda.
Det kommer dessutom att vara rätt svårt att flytta med sig valvet om man byter bostad, och otympligt att köra in/ta ut hojen ur det.
 

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Problemet med säkerhet är att det uppnås alltid i utbyte mot bekvämlighet. Och vad gäller fysisk säkerhet är ett problem att det alltid är lättare att förstöra än att tillverka. Det skulle säkert gå att bygga ett skyddsvalv med hög nog säkerhetsklass att hålla ute skurkarna, men då kommer priset att vara mångdubbelt det hos hojen det ska skydda.
Det kommer dessutom att vara rätt svårt att flytta med sig valvet om man byter bostad, och otympligt att köra in/ta ut hojen ur det.

Nja, det skulle vara en mer realistisk lösning. Annars kommer det aldrig att gå att sälja.

Tror det är så enkelt att det inte finns tillräcklig fet morot för att göra affärer av en
ännu mer effektiv lösning.

Idag så löses det ganska enkelt med försäkringar och det är en stor anledning till
att det inte finns bättre lösningar på marknaden. Allting handlar om efterfrågan...
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Webbkamera? Finns tex wifi-kameror som kan kopplas trådlöst till datorn och aktiveras genom rörelse. Tanken slog mig när jag var inne på Kjell&Co för annat och såg en dag/natt-webbkamera med wifi för 799:- Finns säkert bättre kvalitet och med mer anpassade funktioner men jag gillade idén. Knappast lagligt att filma hojen nedanför på gatan men det struntar jag fullständigt i om det får mig att sova lugnare.

Finns ett gäng HD-kameror här för mindre än 500:-
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/webbkameror
 

Manne990

#60
Gick med
4 Feb 2008
Ort
Västerås
Hoj
R1
Förmodar att du skämtar:confused: Kan man skall man självklart trycka till skitstövlarna direkt on sight. Det är din skyldighet enligt mig. Gör du inte det fortsätter de med din grannes garage imorgon.

Ringa de blåvita... Känner du någon överhuvudtaget som fått hjälp av dem?? Något mer fullständigt meningslöst än det kan man väl knappast göra. Behöver jag tillägga att jag aldrig fått det trots otaliga försök.

Heder åt killen som slog sig trött på dom:tummenupp

Helt ok bara du är medveten om att även nödvärnsrätten har gränser. Annars åker Du dit.
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
Ett snabbtips för oss som har hojen ute på gatan över natten som funkat i två år nu (peppar, peppar).
Lessnade efter andra kapellet blev snott och allmänt fingrande på hojen nattetid, skaffade kapell med förstärkta hål i varje ända och drar kättingen genom den bakre samt ett 39:- wirekombinationslås från classe i främre.

Sen dess har den fått vara helt i fred då dom värsta "tillfällestjuvarna" och klåfingriga moppefuckon inte enkelt kan lyfta och kika vad som finns under.

Har ett trasigt urtvättat kapell som slängs över mc efter varje välförrättad åktur. Fungerar bra utan att behöva låsa med mer än styrlåset då kapellet täcker över fram mot cykelstället.
Efter en stekarrunda i hettan för nån vecka sen kom jag hem, styrlås på, slängde över kapellet och gick in och sov. Par dagar senare tänkte ta favvorunda igen..fan e tändnykkel? Ut och lyfta kapell..kvar i låset:gnissla faan
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Har ett trasigt urtvättat kapell som slängs över mc efter varje välförrättad åktur. Fungerar bra utan att behöva låsa med mer än styrlåset då kapellet täcker över fram mot cykelstället.
Efter en stekarrunda i hettan för nån vecka sen kom jag hem, styrlås på, slängde över kapellet och gick in och sov. Par dagar senare tänkte ta favvorunda igen..fan e tändnykkel? Ut och lyfta kapell..kvar i låset:gnissla faan

Låter inte som du bor inom nollåtta.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top