Ktm 690

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
såja då har man tagit setget och beställt 1 st 690 SM, 1 st tvådelat Berik ställ, alpinestars tech 7 boots, Shoei Metal mulisha, Spy alloy, sinisalo ryggskydd, Berik racing handskar och ett Acra slipon + mappning..... nu é det bara kortet som fattas sen é man fit for fight..
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
såja då har man tagit setget och beställt 1 st 690 SM, 1 st tvådelat Berik ställ, alpinestars tech 7 boots, Shoei Metal mulisha, Spy alloy, sinisalo ryggskydd, Berik racing handskar och ett Acra slipon + mappning..... nu é det bara kortet som fattas sen é man fit for fight..

holy shit!! då snackar vi en nota på 110k eller liknande:yoparty
 

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
han fick det för 98k blev först chockad när jag såg hans pris, sen såg jag att han köpt sliponet och inte helsystemet så insåg jag att mitt pris var skäligt ändå :hihi

helt rätt... du har koll på mig...:gnissla jag skulle inte fått det priset om jag inte skulle viftat med mitt papper från claessons:arsele annars så skulle nog skiten hamnat på 104 000 lusen tappar
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
helt rätt... du har koll på mig...:gnissla jag skulle inte fått det priset om jag inte skulle viftat med mitt papper från claessons:arsele annars så skulle nog skiten hamnat på 104 000 lusen tappar

lusläser alltid trådarna som har med 690n att göra :) hehe okej, lite mer kanske :gnissla

jag fick ge 94k för hoj + akra + strypningsmap + trimmap för akra + nya kåpor och dekaler, tror inte jag glömt något nu :)
 

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
nu så undrar jag vad ni tycker om tankväskan...? i de kläderna som jag köpte så finns det plats till en mobiltelefon... det är det enda, men den stora frågan är, ska jag köpa tankväskan eller ska man satsa på en sjyst ryggsäck... var man nu kan hitta en sån som é snygg. Tar gärna emot tips.. tankväska kan nog bli lite fult...:va

strypningsmap??? är det på grund av nåt särskilt??? A kort begränsat eller???
 
Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
nu så undrar jag vad ni tycker om tankväskan...? i de kläderna som jag köpte så finns det plats till en mobiltelefon... det är det enda, men den stora frågan är, ska jag köpa tankväskan eller ska man satsa på en sjyst ryggsäck... var man nu kan hitta en sån som é snygg. Tar gärna emot tips.. tankväska kan nog bli lite fult...:va

strypningsmap??? är det på grund av nåt särskilt??? A kort begränsat eller???

Han fyller 18 idag så det är A-beg som gäller för han :cpparty

Kollat om KTM har nå "powerwear"-väska? Som matchar hojen alltså :tungan
annars finns det hyffsat snygga av halvarsson/lindstrands har jag för mej
Kolla lelles katalog på nätet (kläder tror jag) så kanske du hittar nån modell du gillar


När kommer Akra-systemet? För det kom väl inte samtidigt som hojen?
 

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
jodå det finns en som är till för hojen men jag tror att det kan vara lite fult med en tankväska men frågan é ju också hur bekvämt det är med en ryggsäck...??? och ang acra så har jag ingen aning om när jag får det ska på vid 100 mil service iaf.
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
jodå det finns en som är till för hojen men jag tror att det kan vara lite fult med en tankväska men frågan é ju också hur bekvämt det är med en ryggsäck...??? och ang acra så har jag ingen aning om när jag får det ska på vid 100 mil service iaf.

Jag tänkte faktiskt på KTM-ryggsäck ;)
Sen har du ingen ryggsäck (även om den är skitful) som du kan pröva åka med?
så du bildar dej en uppfattning om hur det känns :)
 

Dan

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki turbo, ktm 690 duke, ktm 250 excf
Jaha, sist jag kolla de leveransdatum på acrat va det tidigast mitten september.. Hoppas ni som beställt ändå får det i hyfsad tid!
 

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
Jag tänkte faktiskt på KTM-ryggsäck ;)
Sen har du ingen ryggsäck (även om den är skitful) som du kan pröva åka med?
så du bildar dej en uppfattning om hur det känns :)
jo jo men det är ju så att ja inte har fått hojen och köper jag tankväska nu så får man den till lite bättre pris... men om tankväska är kass så vill jag ju inte göra av med stålar på den..:gnissla
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Någon som vet vilka service intervaller som gäller för ktm 690 ??
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
KTM 690 vinner!!!

Hallå!
Igår på Sviestadbanan i Linköping kom troligtvis den första "svenska" vinsten med KTM 690 i form av finske raketen Sami Penna som tillfälligt hoppat in i Svenska KTM:s SuperMono-satsning. Från start från 5:e avancerade han snabbt upp till 2:a och fick sen jobba hårt för att komma ikapp och om ettan. En riktigt snygg uppkörning och klart imponerande varvtider på ca 1,02 vilket var snabbaste tiden under hela helgen på 42-årsracet. Klart kaxigt eftersom konkerrenterna har bortåt 90 kusar och en vikt på enbart 100kg. Att på en nästintill standard (helsystem + kam, 65 hästar) 690 köra så bra är klart imponerande och xtremt kul! Det var nog den första Supermotovinsten i SuperMono på över 10 år!
//m
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Hallå!
Igår på Sviestadbanan i Linköping kom troligtvis den första "svenska" vinsten med KTM 690 i form av finske raketen Sami Penna som tillfälligt hoppat in i Svenska KTM:s SuperMono-satsning. //m

Finns det film eller bilder?
Jag skulle verkligen vilja se den körningen.

Förr var man väl tvungen att ha ett "uppsamlingskärl" under hojen om man hade kåplös hoj, hur är det löst på 690'n?
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
FAN VA GÖTT, NOG FÖR ATT HAN KAN KÖRA MEN VILKEN HOJ. :tummenupp

Hallå!
Igår på Sviestadbanan i Linköping kom troligtvis den första "svenska" vinsten med KTM 690 i form av finske raketen Sami Penna som tillfälligt hoppat in i Svenska KTM:s SuperMono-satsning. Från start från 5:e avancerade han snabbt upp till 2:a och fick sen jobba hårt för att komma ikapp och om ettan. En riktigt snygg uppkörning och klart imponerande varvtider på ca 1,02 vilket var snabbaste tiden under hela helgen på 42-årsracet. Klart kaxigt eftersom konkerrenterna har bortåt 90 kusar och en vikt på enbart 100kg. Att på en nästintill standard (helsystem + kam, 65 hästar) 690 köra så bra är klart imponerande och xtremt kul! Det var nog den första Supermotovinsten i SuperMono på över 10 år!
//m
 

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Sveg/Härjedalen
Hoj
Mellan hojar
På måndag ska jag provköra mig en 690. Får se om det är något att ha, den verkar ju onekligen riktigt rolig, effekt/vikt är väl ungefär som min bara det att 690'in verkar en aning mer busig. Kanske blir tvungen att sälja min korean snart då ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top