Ktm 690

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Kolla bilsport-MC offroadförsäkring.

Den kostar dryga fem för mig, jag har dock inte köpt någon 690 än... ev nästa år!!!




Niclas
 

Dan

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki turbo, ktm 690 duke, ktm 250 excf
Är det någon som fått på Acra + chip än? Mina prylar är beställda men det verkar som det sålts fler sådana rör än hojar..!:confused:

Lev. tiden tycks vara längre än lång!
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Är det någon som fått på Acra + chip än? Mina prylar är beställda men det verkar som det sålts fler sådana rör än hojar..!:confused:

Lev. tiden tycks vara längre än lång!

de är tydligen slut i hela europa. mina skulle komma 10 september, men jag behöver dem iofs inte tidigare :)
 

Dan

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki turbo, ktm 690 duke, ktm 250 excf
Ok, fast jag skulle vilja ha mina väldigt nu..! Har aldrig kört en hoj som känns så väldigt strypt i orginalskick!
Men det är väl bara att vänta vackert. Alternativ om man vill ha "chipet" också? lr mappar man om boxen? nån som vet?
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Ok, fast jag skulle vilja ha mina väldigt nu..! Har aldrig kört en hoj som känns så väldigt strypt i orginalskick!
Men det är väl bara att vänta vackert. Alternativ om man vill ha "chipet" också? lr mappar man om boxen? nån som vet?

vet inte vad du menar med "chipet" men när du sätter på akrat så mappar du om hojen också
 

Dan

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki turbo, ktm 690 duke, ktm 250 excf
De va det som va frågan, om man helt enkelt monterar en extra box med färdiga värden typ powercomander eller om man laddar ner ny programvara i ordinarie styrbox med nåt hemligt KTM verktyg?
 

Kurben

Öhh vadå?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Söder om stkhlm
Hoj
Triumph Trophy TR5 1957. KTM 690 SMC 2009
Nytt avgassystem till 690 från DAM

info: http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?t=38668

dsc00251zw3.jpg


dsc00253cr2.jpg


dsc00252hr5.jpg
 

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 690 Power
Tja!
Ni som undrar om effekt o strypt 690 o sånt. Grabbarna på Husaberg i örebro bänkade en 690 precis när de fick hem de första och faktum är att den lämnar lika mycket eller snarare nån pålle mer än en Husa 650 i standardskick. Det vill säga knappa 60 hästar på slangen vilket mer än väl motsvarar de siffror som KTM anger. Jag har kört 690:n hos Lelles länge o väl och tycker som ni att den känns lite tam men effekten finns ju klart där på slutet när man varvar ordentligt! De har ju fått till insprutet väldigt bra så den går snällt o fint, detta gör att man luras att den känns slö. Den väger ju förstås ett par pannor mer än Husan men trots det smetade jag upp den i nästan 190 blås vilket jag tycker är rätt bra på en gatmotard i standardutförande som är Euro3-godkänd! Men... när ni får på helsystem o slipon o dylikt måste ni berätta vad ni tycker. Jag gissar att ni kommer att få ett extremt tungt lass med vrid på låg o mellan!
Håll oss uppdaterade!
//m
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800

Snyggt rör
jag tycker det är snyggare när röret följer nån form av linje (i detta fall är det undersidan av baken)

Fast jag kunde inte låta bli att photoshoppa dit ett annat framlyse, blev dock lite slarvigt gjort men

Edit: nu tycker jag den börjar bli snygg
gillar den inte orginal
har sett den IRL också, den är lite snyggare då, men ändå inte snygg (som motard, som i cross med 17"-hjul)
 

Bifogat

  • 690.jpg
    690.jpg
    121.9 KB · Visningar: 518
Last edited:

Bigpipe

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Norge
Hoj
KTM 690 Prestige
Photoshop bilde får hojen til å se ut som en trist ugla, bedre med hakkespett nebbet!

Prestige modellen ser meget bra ut som den er.:)
 

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
jo jo du var inne och köpte den en på måndag för två veckor sen.. fick du bra pris på den??? men finns det någon i hela världen som kan svara på hur den går... é det ngt att leka med eller är den för klumpig..???
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
jo jo du var inne och köpte den en på måndag för två veckor sen.. fick du bra pris på den??? men finns det någon i hela världen som kan svara på hur den går... é det ngt att leka med eller är den för klumpig..???

ah okej :) ja enligt mig så var priset rimligt :)

förövrigt så skickades en splitterny från örebro idag :yoparty
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top