Ktm 690

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Har börjat intressera mig för en begagnad 690 SMC eller SMC-R. Priserna börjar se helt okej ut, nu när Husky 701 funnits ute några år. Och det ryktas om nya 690 supermoto och enduro till 2019.
Hur är det med motorerna och ABS mellan årsmodellerna? Något speciellt år jag vill ha eller är nyare alltid bättre?

Hur får ni ihop försäkringen? Min tidigare 625 vart typ gratis att försäkra. På 690 får jag bara det oroande ”Pris kan ej lämnas på hemsidan”..
Har du testat att ringa och fråga om pris?
Det betyder inte per automatik att det är svindyrt.
Jag kunde inte få prisuppgift via webben hos Bilsport MC för min Mito, så jag ringde in och fick premie på 1100 om året för helförsäkring.
Ring!
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Har du testat att ringa och fråga om pris?
Det betyder inte per automatik att det är svindyrt.
Jag kunde inte få prisuppgift via webben hos Bilsport MC för min Mito, så jag ringde in och fick premie på 1100 om året för helförsäkring.
Ring!

Tack för svaret, det inger ju lite hopp ändå. Jo jag tänkte göra så i veckan. Ringa runt och höra. Vart nyfiken på vad folk här får betala på ett ungefär.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Tack för svaret, det inger ju lite hopp ändå. Jo jag tänkte göra så i veckan. Ringa runt och höra. Vart nyfiken på vad folk här får betala på ett ungefär.
Jag kollade lite snabbt bara och kan få fram premie hos Bilsport MC på en 690 SMC-R på webben iaf, 7286 hade det kostat mig om året med helförsäkring.
Är 25 och har haft körkort i ett år, bor i stan.
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Det blev en 690 Duke för mig! Så jag passar på att hoppa in här.
Hur har ni gjort med fender eliminators? Jag gillar idén att behålla original bakljus och blinkers, främst för att slippa skarva och kapa i kablaget. Har kollat in ’Vagabond motorsports’ och ’Competition werkes’ modeller. Någon med erfarenheter av deras respektive produkter? Omdömen om dom båda online är varierande.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Ur en fd XT-åkares synvinkel måste en 690 Enduro vara nåt så inih-te övermotoriserad, eller hur? Den har ju dubbla effekten mot XT:n, det kan inte fattas kräm nånstans, underbart! :kär

Har visserligen kört en XR 650 som var grymt kul, men här finns ytterligare femton häst. Den måste ju orka sladda på alla växlar? :rofl
 

rs_88

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Aprilia Rsv 1000R Factory 2008
Hej är det någon som vet om ktm 690 duke r 2016 har startspärr? Har försökt söka men hittar inte?1
 

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Ådalen
Hoj
Ktm 790 adventure
Litet trådlyft. Ska man fortfarande få med ktm-väskan med en fysisk användarhandbok och servicebok till en 2022 enduro? Handlaren hävdar att allt är digitalt nu.....
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Litet trådlyft. Ska man fortfarande få med ktm-väskan med en fysisk användarhandbok och servicebok till en 2022 enduro? Handlaren hävdar att allt är digitalt nu.....

Det stämmer följde inte med när köpte min -22 jag har kvar min bok från min gamla -20 modell.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top