Ktm 690

Sigvardo

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2011
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 690
Hej!

Är ute efter en KTM 690 SMC årsmodell 08 och framåt. Prisspann 45- 55.000:-

Stort plus om du har akrapovic system! Hör av dig om du sitter i säljtankar!

Mvh
 

Sillyx

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Luleå
Hoj
KTM 690 2008
Precis varit o köpt en 690 SM -08, första hojen på något år och verkar som en sjukt skoj hoj! Lite ryckig känns den men det är väl vanesak (mer gas åt folket) ;)

Till problemen. Hastighetsmätaren totalt död, har iofs regnat ganska mycket på sistone och hört dom kan vara lite rackliga när det kommer fukt osv. Är i tankarna att köpa en ny men kändes lite trist att lägga ut 3-4 lök på det, såg att man kunde löda och greja men är inte min avdelning precis så.. Finns det någon som sitter på en extra mätare och ett par fotpinnar för passagerare?
 

Sillyx

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Luleå
Hoj
KTM 690 2008
Plockat isär och rengjort (var mycket blöt/smutsig), ligger för tillfället på tork i ugnen. Fick belysningen att lysa men lcd skärmen, blinkers, helljuslampa osv allt sådant var dött. Är lite rädd att kretskortet är uppbränt även fast det ser helt och fint ut, någon som har någon idé vad det kan vara? Eller var man rent av kan få tag i en ny som inte kostar 4000SEK :(

Är tänkt att ha som slang/bushoj, vilken drevning rekommenderas?
 

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Ort
T-backar
Hoj
Fet jävla bobber.
Någon som ska sälja sin 690? Alternativt sugen på att byta mot en bobbad Honda 600? Skicka ett PM!:banana
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Någon som har koll på vad som ingår i 2000 mila servicen på en KTM 690 SM -09?

Tack på förhand.
 

Allecarlen

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2016
Ort
Skogen
Hoj
Puch Dakota
Hej

Hur gör ni som kränger däck på smc? Livrädd för repor på fälgarna, är det lämna in för att vara på säkrasidan, isf tips i Sthlm?

Andra frågan är isåka, dubba själv, köpa osv hur gör ni?

På enduron så har jag ju "endurodubbade"


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki
Jag letar efter bättre bromsbelägg men jag måste vara oduglig på Google för jag hittar inga. Förslag på några bra?
 

Blixten.

Medlem
Gick med
14 May 2016
Ort
Vid vägens ände
Hoj
Yamaha Mt07
Tjena! Jag är lite sugen på att skaffa en 690 smr. Men jag står inte ut med hacke hackspett fronten. Jag har försökt att googla fram bilder på hur den kan se ut med utbytt front men hittar inte en enda bild. Tänkte att ni kanske sitter på några bilder där ni byggt om fronten? Om inte så kanske ni har sett någon, hur ser det ut isf?
 

690Felix

Ny medlem
Gick med
14 May 2017
Ort
Mönsterås
Hoj
KTM 690 SMC R 2016
Har ett wings slipon på min 690 smc r, undrar om man kan plocka ur db-killern å sen ta en sväng i stan och sen sätta tillbaka den? går det bra att göra så? :)
 

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Ort
STOCKHOLM
Hoj
KTM 890 r-2022
Jag vet att det är kanske fel forum men tänkte ändå höra om det är någon som är behov av nya däck :va

Har ett `bakdäck`Heidenau-K60 scout,140/80-18.Samt ett`Framdäck`Metzeler mce karoo 2,90/90-21.
Sålde 690 så nu ligger dom bara i garaget. 1000:- för båda. Joo! dom är så klart helt Nya med klisterlapparna kvar..

Hämtas i Stockholm (jobbar där) eller kan skeppas till uppsala, Bor Norrut :) pm,a om intresse finns.
 

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Ingen som har ett original framdrev 16T till en SMR 690 -08 ?
Gärna i Skåne, västkusten/mitten/syd så kan jag köra å köpa det
Har 15T just nu och man vill ju växla upp från 6:an redan i 100-110.

Kommer behöva köra lite motorväg och det är den enda hojen jag har
Så får bli på med ett 16 men har inget original
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Ingen som har ett original framdrev 16T till en SMR 690 -08 ?
Gärna i Skåne, västkusten/mitten/syd så kan jag köra å köpa det
Har 15T just nu och man vill ju växla upp från 6:an redan i 100-110.

Kommer behöva köra lite motorväg och det är den enda hojen jag har
Så får bli på med ett 16 men har inget original
Framdrev kostar ju inte speciellt mycket. Varför inte köra inom je68 i Löddeköpinge eller motostar i Sjöbo och hämta upp ett nytt?
 

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Framdrev kostar ju inte speciellt mycket. Varför inte köra inom je68 i Löddeköpinge eller motostar i Sjöbo och hämta upp ett nytt?

Jo men jag är så kass på att googla så jag hittade inget exakt till SMR -08 men jag antar att det är samma på alla slags 690 LC4:eek:r , tror det kvittar

framdrev till 690 supermoto oavsett modell, årsmodell borde passa , rätta mig om jag har fel
isåfall får de blir Engdahl om han har något
 

CooperCorgi

Medlem
Gick med
22 Jan 2016
Ort
Ja
Hoj
MT-09 2021
Har börjat intressera mig för en begagnad 690 SMC eller SMC-R. Priserna börjar se helt okej ut, nu när Husky 701 funnits ute några år. Och det ryktas om nya 690 supermoto och enduro till 2019.
Hur är det med motorerna och ABS mellan årsmodellerna? Något speciellt år jag vill ha eller är nyare alltid bättre?

Hur får ni ihop försäkringen? Min tidigare 625 vart typ gratis att försäkra. På 690 får jag bara det oroande ”Pris kan ej lämnas på hemsidan”..
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top