Har du blivigt Haffad av Traffepaxen?

MAD BOY

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Åkersberga
Hoj
NU: 1199 Panigale Tidigare: XT660X SM. SUZ GSX-R750 -99
Blev stanad/stoppad på väg till jobbet häromdagen.
Hörde ett jävla liv bakom ryggen och vred på skallen, upptäckte till min förvåning blå blinkande lappor.
hadde just saktat ner då traficken framför tjocknat på rejält, av ren instingt så stannar jag utvid väggrenen.
Ut komer en konstapel med brickan i handen och berättar från vilken rotel han e ifrån, och med en snabb rabbling drar han igenom vilka trafikbrott jag gjort mig skyldig till. Var försenad till jobbet!
Gorde tydligen en onödig omkörning i väggrenen lite för snabbt.

Givetvis har han rätt, men det är svårt att kontrolera när man vet att man sitter på ngt som är mindre snabbare och smidigare i tarfiken än en bil att försöka agera som ett 4-hjuligt fordon.

I vilket fall så frågar han det vanliga om körkort om jag var full om fordonet var mit osv.

Sträckte fram kortet och fick komentaren, Den här tar jag!!!!

Ne, lägg av sa jag, men han tvekade inte att gå till bilen med iskall blick!


Kom tillbax och sa, allt annat verkar i sin ordning. Du ska ha en elogé för att du stannade! Vi har nämligen inte en chans...... O´kej tänkte jag, vilken trösst att komma med det nu..

Vilket fall som helst så gav han mig kortet tebax och sa att nu kör du lungt. Och fan vad lungt jag körde därifrån, har inte gort några/många trafikföreseleser sedan dess, finnr nu hojåkningen mindre rolig :( ..
Men ändå mycket tacksam för att jag både fick behålla kortet och slapp böta.
Och kanske mer tacksam för att jag har livet i behåll vad vet jag?



Vad har ni blivigt stoppad för? Har ni klarat er från böter ni igentligen borde ha, eller kör ni en ghostrider ??
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
På väg till jobbet?
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
750 kr för ej godkända blinkers bak samt felmonterad ej godkänd reflex...
Skyltbelysningen "slapp" jag böter för.

Felmonterad ej godkänd reflex?

Hur fel kan man sätta reflexen? Vart hade du satt den
och vad för typ var det?
 

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Nära den billiga ölen!
Hoj
R6 -01
Felmonterad ej godkänd reflex?

Hur fel kan man sätta reflexen? Vart hade du satt den
och vad för typ var det?

Den satt på skylten som pekar en aning uppåt vilket gör att den inte reflekterar så mycket som den kan bakåt, sa de tre vise männen som noga studerade min motorcykel.

Nån liten billig från Biltema.
 

RedEye

Medlem
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
CRF 450HM -03, F4i -02, 6RR -03
Tänkte nöta ut bakdäcket lite inför senaste bytet.
Råkade göra en "fuckyouburnout" framför en civilbil som följde mig resten av vägen hem utan att stanna mig. Iofs stängde dom in mig mot garageporten när jag väl var hemma och ena konstapeln sprang ut och slet åt sig nyckeln ur tändningslåset. :D
Slutade med 600:- för onödigt buller med motordrivet fordon. :)
Fick se en kul film på deras lilla skärm i bilen också. :yoparty

annars blev jag och en kompis haffade när vi körde "lilla mantorp" här i sundsvall.. det fick vi inga böter för men en massa gnäll om skyltarna. :)
 

Bifogat

  • Polis.JPG
    Polis.JPG
    39 KB · Visningar: 631

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Vad var det för bil?

Nä hojåkning är inte riktigt det samma sen jag fick böter förra året, jag är hopplöst skraj. Tar en hel del av hjärnan att ständigt spanna båkåt alt frammåt och undra om varje Saab/volv med tonade rutor är snuten. Skönt att du slapp nån påföljd.
 

jamjam

Devil
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Där jag trivs...
Hoj
Bolt
Jag var på väg hem från en fest i min volvo, mörkt som fan på gatorna, gatlyktorna fungerade inte då pga väg-bygge. Vägen jag körde på är 70-väg men pga av bygget hade de sänk hastigheten till 50.
Det var tomt som vanligt på gatorna, som det brukar vara klockan 3 på natten och jag körde runt 80km/h , la märke till bakomvarande bilen men tänkte inte så mkt på det, det var så mkt annnat som försegick i mitt huvud då. Plötsligt ser jag blå & röd blinkande ljus i backspegeln och tänkte då "nu är det kört". Jag stannade vid en busshålplats och när farbror polisen kom fram så sa han att jag körde 83km/h på 50väg!!! MEN pga att laserkameran var inte på så kunde de inte göra så mkt utan lät mig gå. Det var då mitt körkort föddes på nytt :yoparty
 

dewil

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Har oxå blivit tagen en gång. Finns ett ställe påväg in mot stan som är öppen rak väg där filerna går ihop i slutet. Man försöker ju alltid dra förbi så många bilar som möjligt och det gjorde jag även denna gången, i ganska olaglig fart. Sista bilen var tyvär en civilpolisbil:huvet . Puttrade vidare i behaglig fart (90 på 70 väg) o sen kom de upp vid sidan o vinka in mig. Man blir ju helt paff så jag stannade jag med o polisen kommer ut o jag får sätta mig i bilen.
-Vet du hur snabbt du körde? är första frågan.
-Neee.. jag koncentrerade mig på trafiken
- hmm, ja det är ju iofs bra.. Olle, hur snabbt körde han.
- 91 på en 70-väg! (jag höll ju nästan på att skratta till av lycka eftersom jag inte visste när de hade klockat mig och innan när jag brännde på låg jag minst 190)

Efter det lite moralkakor men på det stora hela var de ganska trevliga, jag fick behålla kortet och blev 1200 fattigare.

Detta var för övrigt några år sen innan böterna höjdes till astronomiska summor.


Ett tips för att upptäcka civilpolisbilar är antennerna, fler än vanliga bilar och långa som fiskespön:tummenupp
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Dom brukar ha en extra "bilskolebackspegel" på högersidan med.
 

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
Laser 60 på 50väg= 2000kr i böter // Civilbil 110 på 50väg (Körde om civilbilen sen blev det 50)= Utskällning // Målad bil 110 på 90väg= Utskällning // Civilbil 130 på 70väg (Hann ej mäta mig)= Utskällning.....Med detta facit över dom ggr jag blivit stoppad kan jag ju konstatera att lasern är djävulsk och folk i bil är mer "snälla" alternativt inte hunnit med att klocka mig.....

Tur ska man ha, det är ju en sak som är säker!!!!
 

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Ort
Haninge
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
750 kr för ej godkända blinkers bak samt felmonterad ej godkänd reflex...
Skyltbelysningen "slapp" jag böter för.

Känns som att det bara är en tidsfråga innan jag kommer råka ut för exakt samma sak :hihi Aja, den dagen, den sorgen :va :näsblod
 

Dark_Messenger

Guest
Klart man i princip jämt kör för fort och gör en massa omoraliska/olagliga grejer. Varför kör man annars sporthoj? :tummenupp

Rätt galet eftersom de värsta literhojarna knappast hör hemma på gatan. Inte undra på att FB tar ut sinnessjuka premier och de är allmänt dyra att äga. :gnissla


Till frågan: Jag har aldrig blivit bötfälld med hoj.. :tomten

EDIT: Kom på en annan grej. Nu har det ju blivit så sanslöst dyra böter så sitter jag på hojen och Harry visar intresse för mig kommer jag nog tänka både en o sju gånger på huruvida jag ska stanna eller inte..
:rock
 
Last edited:

Robban h

Adrenalinjunkie
Gick med
16 Apr 2007
Ort
Södertälje
Hoj
GSXR 750
Kom ifatt en målad bil på motorvägen.. i vanlig ordning med en kö efter sig i 108 km/h. Jag körde om.. tänkte "-Han kan ju inte sätta mig för en eller kanske två km/h på 110 väg rak som en landningsbana. Det var en outhärdligt långsam omkörning och när jag var om slog han igång alla juiceblandare han hade och tutade värre än glassbilen.

Den ena gubben kommer ut, kokande av ilska så han nästan studsar. Frågar om jag är dum i huvvet som kör om en målad bil på motorväg som kör 110? Efter att jag frågat 4 ggr hur mycket fortkörning han tänkte sätta mig för svarar han tveksamt.. "116 km/h!!" Jag påtalade nogsamt att han kan glömma att jag sätter en kråka på boten, då går jag hellre till tinget.

Gubben konfererade med sin copilot och slog fast att jag skulle böta 300 pix för att jag givit fan i lilla klistermärket på plåten :)

Jag tror han hade problem att hävda sig mot sin fru.. :D hade kunnat pröjsa 500 och det hade fortfarande varit värt det för att se hans min.
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
I vilket fall så frågar han det vanliga om körkort om jag var full om fordonet var mit osv.

Sträckte fram kortet och fick komentaren, Den här tar jag!!!!

Ne, lägg av sa jag, men han tvekade inte att gå till bilen med iskall blick!


Kom tillbax och sa, allt annat verkar i sin ordning. Du ska ha en elogé för att du stannade! Vi har nämligen inte en chans...... O´kej tänkte jag, vilken trösst att komma med det nu..

Vilket fall som helst så gav han mig kortet tebax och sa att nu kör du lungt. Och fan vad lungt jag körde därifrån,
Men ändå mycket tacksam för att jag både fick behålla kortet och slapp böta.
Och kanske mer tacksam för att jag har livet i behåll vad vet jag?
??


EXAKT samma grej har hänt mig! Blev stoppad på en 90-väg. Körde väl ett par tre 90 km för fort & det blinkade som bara den! Men slapp böter & höll ungefär 47km/h hela vägen hem till garaget.
 

TurboBuser

NR Racing
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Med GixxerLady
Hoj
Buse-07 Fullvuxen med 313 rwhp!
En omålad bil ville ha väg beskrivning eller nåt av mig förra sommaren när jag var påväg till Varberg men tyvärr hade jag inte tiiid att stanna:gnissla .
Men han fick nog säkert hjälp av nån annan!:tummenupp
 

Dark_Messenger

Guest
Kom ifatt en målad bil på motorvägen.. i vanlig ordning med en kö efter sig i 108 km/h. Jag körde om.. tänkte "-Han kan ju inte sätta mig för en eller kanske två km/h på 110 väg rak som en landningsbana. Det var en outhärdligt långsam omkörning och när jag var om slog han igång alla juiceblandare han hade och tutade värre än glassbilen.

Den ena gubben kommer ut, kokande av ilska så han nästan studsar. Frågar om jag är dum i huvvet som kör om en målad bil på motorväg som kör 110? Efter att jag frågat 4 ggr hur mycket fortkörning han tänkte sätta mig för svarar han tveksamt.. "116 km/h!!" Jag påtalade nogsamt att han kan glömma att jag sätter en kråka på boten, då går jag hellre till tinget.

Gubben konfererade med sin copilot och slog fast att jag skulle böta 300 pix för att jag givit fan i lilla klistermärket på plåten :)

Jag tror han hade problem att hävda sig mot sin fru.. :D hade kunnat pröjsa 500 och det hade fortfarande varit värt det för att se hans min.

:rofl :rofl
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top