Ktm 640

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Ort
Utanbys
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Hej! Vet att det är många nöjda 660 ägare här på sporthoj men tror att det finns många nöjda 640 ägare också (jag inräknad). Skulle vara kul om man kunde samla lite diskussioner under denna tråd. Kanske lite vilka modds ni gjort och hur ni upplevt dom. Alltid trevligt att känna lite gemenskap.

Själv kör jag en KTM 640-04:a med accra slipon och bestyckad förgasare. Bor i falun och heter Mattias. Är än så länge nöjd med min nyinköpta hoj och hoppas att det kommer hålla i sig ett tag till. Har två kompisar som också kör motardhojar. Den ena kör en 640 som jag tror nästan allt i trimväg är gjort på och den andra kör en yamaha 660 med slipon och kanske lite mer. Snart blir vi en till i gänget bara han sålt sin 170 hästars raket på två hjul för att införskaffa en supermotard (duke2 eller 625 som det verkar nu).

Hoppas på lite respons från er andra 640 ägare :yoparty

Mvh // Mattias

Vill passa på att klämma ur mig en fråga redan nu. Är det någon som vet om 05:ans lyse/kåpa passar bolt on på 04:an? Tacksam för svar. // Mattias
 
Last edited:

R1Ronny

Ready To Race
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Kping
Hoj
05 Suzuki gsxr 1000
Tja..ny motard ägare här:)

Har kört sporthoj i 3 säsonger och ville prova nå nytt..

Köpte mig en ny 640 på lelles i Lördags och håller på med inkörning nu:huvet

Har beställt acra pipor samt krashpuckar och lite lull-lull som kommer bli monterat vid 100 mila servicen, O jag längtar som FAN nu:D

Hur har ni andra ktm ägare gjort med den fula flärpen där bak?? ska fixa det nu i veckan o det blir väl att sätta skylten i hjulhuset men e lite skraj för vad poliserna kommer säja:tungan

/Ronny
 

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
625SC Offroad/Motard
Oxå nöjd 640 pilot, har dock bytt bort den sköna soffan mot den marginellt mindre fotöljen från en 625a då jag ville ha den lilla tanken.. Har rivit isär hela hojen i vinter för lite underhåll styrlager osv som skulle bytas Men som vanligt ballade ju allt ur som vanligt. Målade ram, plocka i annan kam osv..

Skickar med lite bilder på min "640R" ;)

Från ena sidan
kajtim_klar01.jpg

åå från andra sidan ;)
kajtim_klar02.jpg
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Tja..ny motard ägare här:)

Har kört sporthoj i 3 säsonger och ville prova nå nytt..

Köpte mig en ny 640 på lelles i Lördags och håller på med inkörning nu:huvet

Har beställt acra pipor samt krashpuckar och lite lull-lull som kommer bli monterat vid 100 mila servicen, O jag längtar som FAN nu:D

Hur har ni andra ktm ägare gjort med den fula flärpen där bak?? ska fixa det nu i veckan o det blir väl att sätta skylten i hjulhuset men e lite skraj för vad poliserna kommer säja:tungan

/Ronny

tjena!!
Jag köpte också en ny 640 i lördags..
Är lite fundersam också på hur jag ska köra in den. Söker man här så kommer det upp en massa olika svar. Som jag har förstått det ska man ju bara köra lugnt i 100 mil sen lämnar man in den på service, därefter är det bara att gasa.

Hur ska du köra in din hoj? Och varför inte köra in med acra-burkarna??
 

R1Ronny

Ready To Race
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Kping
Hoj
05 Suzuki gsxr 1000
tjena!!
Jag köpte också en ny 640 i lördags..
Är lite fundersam också på hur jag ska köra in den. Söker man här så kommer det upp en massa olika svar. Som jag har förstått det ska man ju bara köra lugnt i 100 mil sen lämnar man in den på service, därefter är det bara att gasa.

Hur ska du köra in din hoj? Och varför inte köra in med acra-burkarna??

Hej skrev nyss i din tråd...:)

Jo Säljaren sa till mig att kör 100 mil sen service och det e mineralolja iden..
Man ska ju inte segdra på växlarna samt inte dra ur den däremot motorbromsa mycket och växla upp o ner.. Han sa också att växellådan kan va lite strulig ibörjan o svårt att få i neutralen, men jag har inte känt något problem än efter 32mil:)

Varför inte acra!! Jo dom va beställningsvara samt att jag lämnar dit den och får både service,montering och ombestyckning av förgasaren till ett reduserat pris:)
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Äntligen en riktig tråd :D
Köpte en 640 -00 för ett par veckor sedan, med endast 3800 nätta mil på mätaren :jisses och är än så länge mycket nöjd med den!

Någon som har koll på om man kan slänga på någon annan snyggare bakskärm?
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Hej skrev nyss i din tråd...:)

Jo Säljaren sa till mig att kör 100 mil sen service och det e mineralolja iden..
Man ska ju inte segdra på växlarna samt inte dra ur den däremot motorbromsa mycket och växla upp o ner.. Han sa också att växellådan kan va lite strulig ibörjan o svårt att få i neutralen, men jag har inte känt något problem än efter 32mil:)

Varför inte acra!! Jo dom va beställningsvara samt att jag lämnar dit den och får både service,montering och ombestyckning av förgasaren till ett reduserat pris:)

Jaha okej!! Jag fick också reducerat pris =) både på hojjen (det var en 06) och acrapovis och lite annat godis.
Tanken med mitt köp var att kunna köra mer hoj än att meka. hehe
Då har du också köpt en -06??
 

R1Ronny

Ready To Race
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Kping
Hoj
05 Suzuki gsxr 1000
Jaha okej!! Jag fick också reducerat pris =) både på hojjen (det var en 06) och acrapovis och lite annat godis.
Tanken med mitt köp var att kunna köra mer hoj än att meka. hehe
Då har du också köpt en -06??

Nej det är en 05, På lelles lät det som det inte fanns några 06:eek:r men det spelar ingen roll den e sprillans ny 0 kilometer på mätaren o påställd i Fredags:)

Har redan kört 34 mil o den går fint lite slö bara som dom nog e när man åkt R1 i 2 år.. Montera på handtagsskydden ikväll också:tummenupp
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Nej det är en 05, På lelles lät det som det inte fanns några 06:eek:r men det spelar ingen roll den e sprillans ny 0 kilometer på mätaren o påställd i Fredags:)

Har redan kört 34 mil o den går fint lite slö bara som dom nog e när man åkt R1 i 2 år.. Montera på handtagsskydden ikväll också:tummenupp

Det kan jag tänka mig..
Saknar du inte sporthoj då?
 

R1Ronny

Ready To Race
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Kping
Hoj
05 Suzuki gsxr 1000
När du kört 2-300 mil då kommer den börja gå "bra":tummenupp

Jo dom säjer det o man får verkligen hoppas:tungan

Nu ligger mina acrapovic slip-on och sliders på lelles o väntar på att bli monterade vid 100 mila servicen:yoparty Bara 58 mil kvar sen blir det bus:tummenupp
 

R1Ronny

Ready To Race
Gick med
8 Sep 2004
Ort
Kping
Hoj
05 Suzuki gsxr 1000
En lite fråga??
hur slapp ska kedjan vara o har ni nåt tips på hur man enklast kollar det och spänner den?? läste lite i manualen på engelska och fatta inte riktigt hur det skulle göras:tungan

/Ronny
 

wiie

Ny medlem
Gick med
10 May 2007
Ort
Lkpg
Hoj
er6n -07
Pratade idag med Lelles om köp utav en -05a de har.
Saken är att jag vill ha den strypt till mellanhoj och de säger att det inte går om inte din bästa kompis jobbar på bilprovningen. Stämmer detta? Enligt Lelles är det 40kw som gäller och inget annat.
Beviks här istan säger att de kan fixa det hela utan problem.
Vågar man köpa o be beviks fixa jobbet? Någon som testat? Vill ju vara säker så man inte står där med en hoj o allt sket sig. Tack på förhand!
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Pratade idag med Lelles om köp utav en -05a de har.
Saken är att jag vill ha den strypt till mellanhoj och de säger att det inte går om inte din bästa kompis jobbar på bilprovningen. Stämmer detta? Enligt Lelles är det 40kw som gäller och inget annat.
Beviks här istan säger att de kan fixa det hela utan problem.
Vågar man köpa o be beviks fixa jobbet? Någon som testat? Vill ju vara säker så man inte står där med en hoj o allt sket sig. Tack på förhand!


Ja har också hört lite sånt men det var ju någon som hade lyckats strypa en 640 till mellan kort. Det är de där med helfordonsgodkänd som brukar strula till det!
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130539
Kolla om du kan få denna killes regnummer så du kan stryka för SBP att det är en KTM640 som är reggad till mellankort!


Be Beviks skriva på ett papper som styrker att de verkligen fixar det. Har haft strul med Beviks tidigare när jag köpte min KTM och ger inte dem ett öre pengar efter deras jävla strul med mitt presetkort på 9000:- jag förlorade!
 

Tobbe135

kå te äm
Gick med
10 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
950 sm
Pratade idag med Lelles om köp utav en -05a de har.
Saken är att jag vill ha den strypt till mellanhoj och de säger att det inte går om inte din bästa kompis jobbar på bilprovningen. Stämmer detta? Enligt Lelles är det 40kw som gäller och inget annat.
Beviks här istan säger att de kan fixa det hela utan problem.
Vågar man köpa o be beviks fixa jobbet? Någon som testat? Vill ju vara säker så man inte står där med en hoj o allt sket sig. Tack på förhand!

Jag regbesiktade min 04a i måndags utan problem, så visst går det! :yoparty
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Varför inte 00/01:eek:rna? Vad är det dåligt på dem?

Nä de är inte dåliga men du får grövre styre, moddad ram nere vid fotbromsen för att kunna byta filtret lättare, 5" på motard varianten och andra småsaker som jag inte kommer ihåg.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top