!!!! Har alla samma problem. BESIKTNING

pluss300

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Ort
Malmö
Hoj
turbo hayabusa
Tjena igen. Turbobygge är skitkul :hoppa Besiktning skittråkig :smasha HUR, VAR, VEM för att få en 300 hk genom besiktningen där inga kåpor kan dölja något. Jag kunde inte låta bli, men det ser så ..... ut att det måste synas :hihi
Alla idéer är bra utom dom dåliga och just nu är inga dåliga!!
 

Bifogat

  • IMG_0628.JPG
    IMG_0628.JPG
    96.2 KB · Visningar: 1,150

Dominator-Rocks

Guest
Muta Besiktningsmannen :tummenupp Alternativt hota honom eller hans familj....
 
Last edited:

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Hård båge :)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Vad jag har hört är att folk fixar bänkningspapper som säger typ 5% extra hästar mot org och regbesiktar med det. Då har de inget att säga när du kommer till besiktnigen med turbo (däremot kan det vara klokt att den kanske inte har 300 bhp vid bes.)
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Tjena igen. Turbobygge är skitkul :hoppa Besiktning skittråkig :smasha HUR, VAR, VEM för att få en 300 hk genom besiktningen där inga kåpor kan dölja något. Jag kunde inte låta bli, men det ser så ..... ut att det måste synas :hihi
Alla idéer är bra utom dom dåliga och just nu är inga dåliga!!

Fråga fürsten och Peter Andersson hur de har gjort.
 

PTURE

Med lem
Gick med
23 Sep 2006
Ort
Liatorp
Hoj
CBR900RR TURBO -92
Fixa ett bromspapper som visar att du inte har höjt varken hk eller nm... Får inte ökas någonting på hojar! Sen är det en regbes som gäller!
 

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
Tjena igen. Turbobygge är skitkul :hoppa Besiktning skittråkig :smasha HUR, VAR, VEM för att få en 300 hk genom besiktningen där inga kåpor kan dölja något. Jag kunde inte låta bli, men det ser så ..... ut att det måste synas :hihi
Alla idéer är bra utom dom dåliga och just nu är inga dåliga!!

Skall besikta min 1100 den 10/5. Hoppas min går igenom med denna lösning då jag inte har org.krökar kvar. Nackdelen är ju att det inte blir papper på turbobygget, men man vill ju ut och åka någongång.
Lycka till.
 

Bifogat

  • Plugg 001.jpg
    Plugg 001.jpg
    66.9 KB · Visningar: 164
  • Plugg 002.jpg
    Plugg 002.jpg
    55.6 KB · Visningar: 134

Eastman

Offroad Adventures!
Gick med
28 Apr 2005
Ort
Mest på Hotel
Hoj
DR65SE, CBR900RR, GSX750R.
Mc som är nyare än 1999 är mycke mycke svårt att få igenom så den blir "laglig"...för mig att det inte går att regga om motorn på de.

Är den äldre så borde det egentligen bara räcka med lite papper, formler och beräkningar..broms papper borde inte behövas om Besiktnings ingenjören har några motortekniska kunskaper.

Saxat från Vägverket;
5 kap. Motor m.m.

Trimningsförebyggande åtgärder

1 § Tvåhjulig motorcykel som tagits i bruk den 17 juni 1999 eller senare skall i fråga om åtgärder mot otillåten förändring uppfylla kraven i kapitel 7 i direktiv 97/24/EG (se 2 kap. 18 §).


..kolla med VV vad det står på angiven plats, åtekom gärna med svar!
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Skruva bort turbon innan besiktining, åk dit, besikta, hem och montera tillbaka snurran.

Borde betyda att det inte är lönt med mer än trafikförsäkring. Kan inte tänka mig att något bolag skulle ersätta något på en "oreggad" turbohoj.
 

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Jag öppnade wastegaten fullt och satte på ljuddämpare och åkte och besiktigade utan problem. :tummenupp
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
Skall besikta min 1100 den 10/5. Hoppas min går igenom med denna lösning då jag inte har org.krökar kvar. Nackdelen är ju att det inte blir papper på turbobygget, men man vill ju ut och åka någongång.
Lycka till.

Hmmm :va

Hur hade du tänkt med avgaserna?? Har du wastegaten helt öppen istället för det "riktiga" avgasutsläppet från turbon??
 

PD

Medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Vara
Hoj
ThunderAceT
Borde betyda att det inte är lönt med mer än trafikförsäkring. Kan inte tänka mig att något bolag skulle ersätta något på en "oreggad" turbohoj.


vill försäkringsbolaget strula så kvittar det nog om den är besiktigad med eller utan turbo, man kör ju olagligt så fort man åker hem och höjer laddtrycket iaf!
 

Ramkvist

"Det kostar att betala" Ramkvist d.ä
Gick med
11 Nov 2005
Ort
Sörforsa Hälsingland
Hoj
´92 med fläkt
Hmmm :va

Hur hade du tänkt med avgaserna?? Har du wastegaten helt öppen istället för det "riktiga" avgasutsläppet från turbon??

Plåten sitter mot kompressorsidan, avgasröret sitter på den andra. Avgashuset är helt tomt, blir som en rund kollektor.
 

Bifogat

  • turbo 001.jpg
    turbo 001.jpg
    65.6 KB · Visningar: 113
  • turbo 002.jpg
    turbo 002.jpg
    49.5 KB · Visningar: 108
Last edited:
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top