MC parkeringar inne i stan!??

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Någon som vet om det finns några mc parkeringar inne i city?? I så fall vart?

//Lotta
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
utanför porten man skall in i :)

eller närmsta cykel parkering... sätt snabb kopling på regplåten och tag med den in så slipper du p-lisan.
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Finns MASSOR av rutor i stan.

Hittade denna länk om du letar efter någon specefik adress/område.

http://www.trafiken.nu/Sthlm/parkering/index.php

he, ok! :confused:

Men grejjen är att jag inte letar parkeringar i sthlm eller gbg, då jag har skrivit tråden i Gävleborgsforumet........ Lite långt från både sthlm och gtb att parkera för att ta sig in till gävle centrum. Hur hamnade ni iden här tråden....!!?? :)
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
he, ok! :confused:

Men grejjen är att jag inte letar parkeringar i sthlm eller gbg, då jag har skrivit tråden i Gävleborgsforumet........ Lite långt från både sthlm och gtb att parkera för att ta sig in till gävle centrum. Hur hamnade ni iden här tråden....!!?? :)

Aaaahahahahahahahahahaha.... *host*

Ja, på något sätt så tog jag för givet att du sökte parkering i samma stad som jag satt och skrev :gnissla

Bakis - ja. Bra då vet vi varför jag fick haveri i skallen. Lycka till med letandet.
 

Lotta

Veni, Vidi, Vici ;o)
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Gävle
Hoj
zx6r -99
Aaaahahahahahahahahahaha.... *host*

Ja, på något sätt så tog jag för givet att du sökte parkering i samma stad som jag satt och skrev :gnissla

Bakis - ja. Bra då vet vi varför jag fick haveri i skallen. Lycka till med letandet.


Ok då förstår jag. Vi hade lite strul i början med forumet att trådarna gick upp på första sidan, och det ska dom inte göra i "MC grupp" forumen. Så jag trodde att det fortfarande var något vajsing någonstans.

Jag brukar ställa mig i esplanaden utanför Flanör :tummenupp

Ja ok!! :)

Det verkar vara så det går till alltså. Men jag har skrivit till kommunen och frågat i allafall vart se fiinns MC parkeringar, få se om dom svarar.
 
Last edited:

Swedecat

Inspekterar diken
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Mellansverige
Hoj
Thundercat

Det verkar vara så det går till alltså. Men jag har skrivit till kommunen och frågat i allafall vart se fiinns MC parkeringar, få se om dom svarar.

Hoppas att de svarar dig då... jag har gjort två försök att e-posta dem men inte ett svar har jag fått. :mad:

Men nu tänker jag försöka använda det som undanflykt om jag får p-böter med hojen någon gång istället. :D
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Hoppas att de svarar dig då... jag har gjort två försök att e-posta dem men inte ett svar har jag fått. :mad:

Men nu tänker jag försöka använda det som undanflykt om jag får p-böter med hojen någon gång istället. :D

Jag mailade också förra sommaren med samma frågor. Inget svar förrän efter det andra lite ilsknare mailet. Minns inte vad dom svarade om MC-parkering, men det ska visst finnas.. Annars var det bara att ställa sig på en bilruta och ta med biljetten, fick jag till svar. I Esplanaden får man inte stå, svarade Tekniska Kontoret.
Jag frågade också två parkeringsvakter jag stött ihop med på stan. Dom sa samma sak om biljetten...och att Esplanaden mitt i Nygatan var bra. "Där får man ju inte stå" sa jag. "Nä, men ingen har nånsin fått böter för det." "Ställ dig där du, men vi har inte sagt nåt, och nu går vi åt andra hållet, mors" sa dom.
Förvirrad blev jag, men jag har alltid ställt mig i Esplanaden och aldrig fått böter, så det kanske stämmer som dom sa.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top