Monstertråden

Vilket Monster gillar du mest?


  • Antal röstningar
    0

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Lustigt att du säger "svart men snygg". IMHO så är icke rött att föredra... :hihi
Jaja, jag vet italienskt ska vara rött och sött... :tungan

Svär inte i kyrkan!:ajjabajja


__________________________________________________________________


Snacka om att missuppfatta ett koncept :va
debut8.jpg
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
S4 e inte så dyr att försäkra betalar själv ca 8400 hel/hel i Malmö

Jag betalar redan 10k för TLR'n. Ca 3500 för XR'n och mycket mer än så är jag inte beredd att betala för "hoj nr 2".

Och så finns det ju lite andra kostnader med S4 motorn, som dubbla priser (vad jag hört) på service etc. Jo, vissa saker gör jag själv, men jag vill ha alternativet att lämna in hojen då jag ibland reser en hel del i jobbet och när jag kommer hem vill jag köra, inte ligga och meka hela helgen.

I alla fall. Jag vill ha den lyft/oljekylda så S4'n är inte aktuell. Mycket hästar är bra, men man kan ha lika kul med färre så länge chassiet är bra. Man använder ju sällan alla hästarna ändå. :)

:hej
 

kiko

Peace ...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Ducce å Verte
Jag betalar redan 10k för TLR'n. Ca 3500 för XR'n och mycket mer än så är jag inte beredd att betala för "hoj nr 2".

Och så finns det ju lite andra kostnader med S4 motorn, som dubbla priser (vad jag hört) på service etc. Jo, vissa saker gör jag själv, men jag vill ha alternativet att lämna in hojen då jag ibland reser en hel del i jobbet och när jag kommer hem vill jag köra, inte ligga och meka hela helgen.

I alla fall. Jag vill ha den lyft/oljekylda så S4'n är inte aktuell. Mycket hästar är bra, men man kan ha lika kul med färre så länge chassiet är bra. Man använder ju sällan alla hästarna ändå. :)

:hej

Billigast försäkring lär du få på en hoj tidigare än -98 då de har lite andra effektuppgifter på pappret.
Alla bolag går inte på detta men det finns fortfarande några som gör å då blir det riktigt billigt :tummenupp
 

Blackbullit

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2005,Ducati, monster S2r
Jaha, det får bli ett helsystem från termigioni, inget snack! Det var ju dumt att ens kolla på de andra.
 

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Ort
På Söder
Hoj
Monster
:va

Är det tillfällig dipp på Monster hojar till salu, eller är det alltid så här ont om dem??
17 st till salu i hela Sverige (sorterat bort 600 modellerna). :va
Monster sökning på Blocket

Hej,
Du verkar ha rätt!
Nu när jag koller efter ett svart Monster till min kompis ( som äntligen har FATTAT) så finns det en 750 -02 och en 900 ie -00 till salu och dem är ganska dyra.
Någon som har ett svart Monster 900 -01 -02 att sälja och pleeeaaaase inga fantasipriser nu.

Jaha, det får bli ett helsystem från termigioni, inget snack! Det var ju dumt att ens kolla på de andra.

Hej,
Bytta mina höga SilMotor (runda) till låga Remus (ovala) båda slipon och är helnöjd med ljudet nu. Dom höga var lite "skrikigare" nu är det bra MULLER :D
 
Last edited:

SNAFU

Vaffanculo
Gick med
16 Jan 2007
Ort
På Söder
Hoj
Monster
Hej,
har en kompis som är sugen på att köpa den här http://www.blocket.se/vi/14776649.htm?ca=11_s . Finns det någon som har erfarenhet av just M 750, bra, dåligt, priset. Det jag har har hört är att den känns klen och att den är svårsåld. Jag försöker att övertyga honom att välja 900an istället.
Tacksam för all hjälp som finns att få.

Fins det någon som funderar på att sälja.

ENDAST SVART -2000 -2002!

//Matte
 

blacksmith

vägmärken?
Gick med
25 Nov 2007
Ort
mjölby
Hoj
-98, Ducati, Monster 600 Dark
Tjabba! har iförskaffat mig en monster 600 dark -98..... kanske är för liten motor för att ni ska få uppmärksamheten hitåt men iallafall.
känner att jag har bytt upp mig lite (från yamaha xt 600 till monster 600)
den är helt orginal men jag vill göra lite grejjor med den:

1: sätta cuts på limpan
2: skaffa high-pipe med mullrande ljuddämpare (förslag?)
3: sätta vinkelslipen i baken och korta den
(4): sätta dit ett kortare styre (om det är möjligt på gammla monster)

jag vet inte ännu vad jag vill ha för ljuddämpare, har inte hört hur allternativen låter.
 

blacksmith

vägmärken?
Gick med
25 Nov 2007
Ort
mjölby
Hoj
-98, Ducati, Monster 600 Dark
Tjabba! har iförskaffat mig en monster 600 dark -98..... kanske är för liten motor för att ni ska få uppmärksamheten hitåt men iallafall.
känner att jag har bytt upp mig lite (från yamaha xt 600 till monster 600)
den är helt orginal men jag vill göra lite grejjor med den:

1: sätta cuts på limpan
2: skaffa high-pipe med mullrande ljuddämpare (förslag?)
3: sätta vinkelslipen i baken och korta den
(4): sätta dit ett kortare styre (om det är möjligt på gammla monster)

jag vet inte ännu vad jag vill ha för ljuddämpare, har inte hört hur allternativen låter.


ska köpa höga Termignoni kolfiberdämpare :p sen fick jag cuts med på köpet ;)
 

nybban

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2007
Ort
nybro
Hoj
954 03
hej någon som har en sadel till en 620 i.e 04 som ni vill bli av med så kan ni skicka ett pm :) :) :) ha de gott
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Någon här som vet hur många hästar de e i ducati monster S4-2001

hade en 900ie tror de va en 2000...tyckte den va lite klen
e de stor skillnad på dessa???
 

Aeng

Medlem
Gick med
28 May 2007
Ort
Visby
Hoj
Yamaha Tenere 700
hepp... har precis bytt bort min symaskinsräser till ett monster och är galet nöjd! Mugellodämparna som sitter på är helt sanslöst balla, o så låter dom som den vackraste musik!:yoparty

Letar dock efter lite tips på var man kan köpa delar som ersätter den "monstruöst" stora ankstjärten! Har hittar kit i USA men inget i sverige, någon som har något tips så vore jag glad!:)
 

luuddee

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Lund
Hoj
Ducati Monster S4 2001
hjälp med nummerplåtshållare till monster s4 2001, har precis skaffat mig ny båge och nummerplåtshållaren orginal stör mig otroligt mycket. vill inte hålla på att kapa mm i ram och har letat mycket efter olika alternativ. och hittat ett som jag tycker är riktigt bra på www.desmowrold.de http://www.desmorados.com/shop/catalog/images/KH.00.00M00_1.jpg

men dom har ej denna i lager och det verkar ta tid innan de får in den igen.
nån som har koll på om man kan hitta denna någon annanstans eller har förslag på någon annan?

vill helst inte att man ska se ramen.

tackar
 

Zard

Ny medlem
Gick med
6 Feb 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fd Triumph Thruxton, fd Triumph Street Triple, fd Suzuki GSX600
hjälp med nummerplåtshållare till monster s4 2001, har precis skaffat mig ny båge och nummerplåtshållaren orginal stör mig otroligt mycket. vill inte hålla på att kapa mm i ram och har letat mycket efter olika alternativ. och hittat ett som jag tycker är riktigt bra på www.desmowrold.de http://www.desmorados.com/shop/catalog/images/KH.00.00M00_1.jpg

men dom har ej denna i lager och det verkar ta tid innan de får in den igen.
nån som har koll på om man kan hitta denna någon annanstans eller har förslag på någon annan?

vill helst inte att man ska se ramen.

tackar

http://www.blocket.se/vi/16738755.htm?ca=11_s
 

M.W.

StökaMc Stockhom
Gick med
13 Sep 2007
Ort
tokholmo
Hoj
R1
har en liten fråga
har lånat ett monster och det ena fönstret på vänster sida är tomt
vilken vätska ska det vara där och hur mycket?tycker även att den tickar kan det ha med detta att göra.Får inte tag i ägaren tyvärr och man vill ju inte paja nått
 

greenmonster

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
M900 -97 , 907IE -91
har en liten fråga
har lånat ett monster och det ena fönstret på vänster sida är tomt
vilken vätska ska det vara där och hur mycket?tycker även att den tickar kan det ha med detta att göra.Får inte tag i ägaren tyvärr och man vill ju inte paja nått

Ska inte vara ngn vätska.
Fönster för att kolla tändningen, markeringar på svänghjulet.
Tickandet är kanske torrkopplimgen som rasslar?
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top