Monstertråden

Vilket Monster gillar du mest?


  • Antal röstningar
    0

Slemseck

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati S2R 800
Nybliven ägare till denna madonna....

IMG_20140701_010349.jpg

S2R 800 2006
Termisar+filter+ECU och utan katt.
Lite kolfibersmycken tyckte jag damen skulle ha;
-Hugger
-Sidopaneler
-Värmeskydd på rören
-"Pakethållaren" under baklampan

Mullrar otroligt läckert och är pigg och rapp! Min första hoj så kraften räcker alla gånger just nu. Sneglar dock långt bort mot en Streetfighter 848....

Edit; stavfel.
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Hallå Sporthoj, har inte varit här sedan i Vintras nån gång då jag sålde Bobbern jag hade.
Åkte på bobbern kanske 4 ggr förra året fast att det va kanon väder hela sommarn, detta på grund av fru och 2 krävande barn. Är nu mera skild och inga barn att ta hänsyn till. Sommarn har varit ett helvete utan hoj, dock har jag haft en fin gammal Bmw e28 "i mint con" som jag tuffat runt i, men suget efter hoj har varit så jävla starkt, så jag sålde min bruksbil Audi S6 2003 och va i går och hämtade hem en Ducati S2R 800 -05a med 2100 mil på mätaren. Det regnade hela vägen hem, men du ska tro att jag njöt och va PHETT nöjd hela vägen fast jag frös som fan...:D Miljöskadad som man är, så har man ju redan suttit på Ebay och spejjat efter massor av saker som ska inhandlas och moddas nu under vinterm...:rofl

Hoppas bara att det blir en bra höst så man får åka lite iaf :tummenupp

Slänger upp ett par bilder, både på gamla bobbern å e28an och nya röda faran...

Håll till godo

DSC_0005.jpgDSC_0015.jpg


img53f6372578684.jpg

img534412a9c2c12.jpg
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
BTW nån som vet hur man ställer tomgången på en S2R 800 fan tycker min är väldigt låg, ligger knappt under 1000rpm
 

lokarizehotmail

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Mariannelund
Hoj
Monster 600-01
En dum fråga kanske.
Tänkte lämna in Tanken för lackering
Hur blir det med texten på Tanken(DUCATI),beställer man det separat och lämnar in med Tanken?
Skall det klarlackas över texten eller klistrar man på texten sist?:D
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
En dum fråga kanske.
Tänkte lämna in Tanken för lackering
Hur blir det med texten på Tanken(DUCATI),beställer man det separat och lämnar in med Tanken?
Skall det klarlackas över texten eller klistrar man på texten sist?:D
Du beställer dekaler och lämnar med till lackeraren, dessa klarlackas över.
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Monstertråden? Komigen nu, finns det nåt liv på det här forumet längre?

Jag ska nog köpa 1100S 09-11. Torrkoppling och luftkylt is a must. MEN, vad är det för clipons som gäller? Woodcraft verkar vara skitet, men man vill ju inte ha nån "ontop-monterad" lösning på kronan, utan riktiga clipons. Hit me!
 

eklof79

Ny medlem
Gick med
16 May 2018
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha MT09-SP
Hallåj. Var ute och provkörde 1200S häromdagen och den kändes rätt awesome, lite synd dock att Ducati inte verkar stoppa på farthållare, som tex Speed triple och en del andra har. Finns det nåt tredjeparts som funkar?

Sent from my Pixel 2 XL using Tapatalk
 

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Tog lappen i somras på en GSX750ES-84 och några veckor därefter sålde jag den och köpte mig denna Monster 900 -96 i kolfiberskrud. Finns någon (några?) tidigare ägare här.
Bodde i italien när jag var 10-14 år så Ducati var alltid drömmen. Dock hade någon bestämt sig för att lacka om både motor och ram i svart utan att plocka isär hojen så resultatet såg mer ut som att ett så kallat moppefucko varit i farten. Det ändras på i vinter!

I somras!
M900.PNG

Nu! Hojen helt isär, nya hjul- och styrlager. Pulverlackad ram, omlackerad motor, nya remmar, kollat ventiler m.m.
M900_1.PNG
 

J_Park

Socio #5052
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati MTS 1000DS \n Triumph Daytona 675

Började min Ducce-karriär på just en sådan 900 96a. Kan fortfarande sakna den, förmodligen den ducce jag haft med mest charm. Förgasargången är speciell. Fick byta nålmunstycken i förgasarna då den gick rätt kass på allt utom vid hög belastnng, drog nära en liter milen också. Munstyckena helt utslitna, släppte igenom på tok för mycket soppa.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Det är din gamla! TOJ904.

Haha wut? Har jag redan skrivit i tråden tidigare? Vilken dåre som målat motor och ram utan att ta isär.

Den där drog också en liter milen då, säkert pga dynojet kitet.

Jag känner igen dekalen på svingen, och framblinkerserna:)
 

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Haha wut? Har jag redan skrivit i tråden tidigare? Vilken dåre som målat motor och ram utan att ta isär.

Den där drog också en liter milen då, säkert pga dynojet kitet.

Jag känner igen dekalen på svingen, och framblinkerserna:)

Du har skrivit i en annan tråd om kolfibertanken där det framkom att du ägt hojen. :tummenupp

Aha, nice med lite info. Minns du vilket? (googlade och såg att det fanns olika "steg")
Det är därför som luftburkens lock är urkapat också då? För att kompensera för extra mängden bränsle.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du har skrivit i en annan tråd om kolfibertanken där det framkom att du ägt hojen. :tummenupp

Aha, nice med lite info. Minns du vilket? (googlade och såg att det fanns olika "steg")
Det är därför som luftburkens lock är urkapat också då? För att kompensera för extra mängden bränsle.

Nja den var Dynojettad när jag köpte den, med separata filter direkt på förgasarna, ville ha luftburk så jag bytte. sågat lock var standard på den tiden:D

Jag körde den några ggr på Gelleråsen och Anderstorp, good times. Chassit är ju rakt av gamla Ducati 851 och den skämdes ju inte för sig på bana på nittiotalet direkt.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top