Sturup i helgen?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Varför kör de vänstervarv när nästan alla andra banor i Sverige kör högervarv?
Skulle inte gå att köra andra hållet, DET skulle bli riktigt farligt. Banan var ifrån början en rallycross-bana (-72) som asfalterades (-90). Utbyggnaden har skett där mark funnits tillänglig att bygga vidare på i samspråk med kommunen.

Det måste ju vara utmärkt för alla med trång budget, på SRW kan alla gamla Anderstorpsdäck användas igen då karusellen går åt andra hållet här :)
 
Last edited:

sandstream

Guest
Skulle inte gå att köra andra hållet, DET skulle bli riktigt farligt. Banan var ifrån början en rallycross-bana (-72) som asfalterades (-90). Utbyggnaden har skett där mark funnits tillänglig att bygga vidare på i samspråk med kommunen.
Okej!
 

BigDog

Medlem
Gick med
27 Dec 2004
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Ducati
förra året (i maj) gick jag av i utgången på parabolica efter framhjulssläpp precis i apex (som innehöll ett härligt litet gupp). även om det gick med knäskrap i svängen får nog min fart anses som snigel jämfört med räjsingåkare.
framhjulet släppte, jag höll hojen på knät och framhjulet greppade igen. blev som en liten hajj-sajder, fast i framänden. jag åh hoj gick rätt ut kattsanden. hojen dök som en pilgrimsfalk och jag flög rätt över styret och landade med ryggen före, upp-och-ned, i armco't. då detta var vadderat hände inget speciellt mer än att jag var förbannad på mig själv.
kanske har sandfållan i parabolica breddats sedan dess, för inte hade jag nån egentlig lust att landa där jag gjorde.

för övrigt tyckte jag utgången från det som kallas airport bend kändes som hårigast. även här hade jag knäskrap med min gamla ducce från -89 o hade det släppt där tror jag man hade kunnat plocka bort en och annan metallbit ur kroppen efteråt. kanske oxå är åtgärdat sedan dess?

nu hör jag (tyvärr?) inte till kategorin som åker och tittar på räcken medans jag kör och hade därför inte så jäkla ont av dem rent mentalt - men säker var banan definitivt inte i maj förra året.
att man sedan lägger annat än gokart-tävlingar till denna bana är för mig ofattbart. skulle möjligtvis vara supermotard dårå.
men som clintan säger:
opinions are like ass-holes. everybody's got one.
 

NSB33

Mullsjö Maniac
Gick med
14 Feb 2007
Ort
Mullsjö
Hoj
Suzuki Gsxr 1000 K9 extra allt! KTM 690 SMC-R -13
Någon som vet om dom tagit bort Livetiming och radio på Stcc hemsida :confused:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Racet går ju live på SVT24 och på www.svt.se så då behöver man inte STCC.se som ju är en ganska kass sida när det gäller att uppdatera om hojarna.
 

Åsa

Triumph I am
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Triumph Speed Triple -11
En liten kommentar bara lill-snorren, Maffans kommentar är ett år gammal... ;-)
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top