Sturup i helgen?

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Inte tiderna i sig, men att folk som är ungefärligt lika snabba faktiskt vågar köra då banan helt tydligt var riktigt jäkla jättefarlig.
Jag menar inte för den sakens skull att banan är säker eller godkänd. Men det är en intressant aspekt i vilket fall... Tycker jag då.
Du får klart tycka annorlunda.

Vi gatsoffeåkare som tydligen mäter "motorvägspåfartshastighet" har ju noll koll på det mesta så... :tungan

Ge, dig - vem kör lika snabbt, eller är i närheten?? Jag VET 1 som kört 1,06.XX och det är G:sson. Kom inte och inbilla mig att det många fler som kryper ens under 1,08.XX
 

Canoly

Guest
Ge, dig - vem kör lika snabbt, eller är i närheten?? Jag VET 1 som kört 1,06.XX och det är G:sson. Kom inte och inbilla mig att det många fler som kryper ens under 1,08.XX

Jag VET en som körde 1,04.xx idag och det kanske blir ännu snabbare i morgon.
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Ge, dig - vem kör lika snabbt, eller är i närheten?? Jag VET 1 som kört 1,06.XX och det är G:sson. Kom inte och inbilla mig att det många fler som kryper ens under 1,08.XX

App app app app app....:mad: :fatta!

Förra året gick det att köra låga 1,07:eek:r på SRW med samma växel runt hela banan och utan att behöva ta i..., med bättre säkerhet i år så ska det gå att plocka minst 1,5sek till när man vågar ladda :D
 

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Två svarta och en röd
App app app app app....:mad: :fatta!

Förra året gick det att köra låga 1,07:eek:r på SRW med samma växel runt hela banan och utan att behöva ta i..., med bättre säkerhet i år så ska det gå att plocka minst 1,5sek till när man vågar ladda :D
Men hallå!
Nu hör du vad 1.03-mannen säger! :D
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kom inte och inbilla mig att det många fler som kryper ens under 1,08.XX
Vaddå, litar du inte på depåryktena? Enligt dem kör ALLA i gul, röd och vit grupp på 1.08-tider eller fortare. Du kan fråga vem som helst... :D :D :D
 

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
RSV4 Factory
Men hallå!
Nu hör du vad 1.03-mannen säger! :D

Du vet inte ens vad det uttrycket kommer ifrån:D

Vaddå, litar du inte på depåryktena? Enligt dem kör ALLA i gul, röd och vit grupp på 1.08-tider eller fortare. Du kan fråga vem som helst... :D :D :D


Jo, jag vet.

PS Jag har lite prylar till dig, du kan hämta när du vill DS

App app app app app....:mad: :fatta!

Förra året gick det att köra låga 1,07:eek:r på SRW med samma växel runt hela banan och utan att behöva ta i..., med bättre säkerhet i år så ska det gå att plocka minst 1,5sek till när man vågar ladda :D

Upp till bevis, men glöm då inte att sätta i din "riktiga" motor så vi slipper bortförklaringar:tungan
 
Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Egentligen är det ingen diskussion som du skrev innan. Banan var tidigare för farlig för RR, då varken Lodnert, Nordgren eller sköld ville godkänna den förrän de fixat vissa saker, och det är direkt info till mig från både Nordgren och Lodnert(förra året). Ryktet säger att de fixat det mesta av det, vilket är skitbra, och jag hoppas som Bingo skriver, att det är fixat till imorgon.
Jag vet att det inte går att bygga saker perfekt och att det inte alltid finns pengar till allt, och att om man fixar upp air/soft-fence så blir det inte riktigt lika jäkligt.
Ibland räcker det att kolla på en banskiss för att se att det finns ställen som kan vara farligare än andra. Sen kan man ju lita på info från rr-förare som kört banan...
Enligt STCC:s hemsida är banan godkänd men förarna tycker ändå inte att den är säker nog:

"MC-klassen Pro Superbike skulle ha tävlat i samband med STCC-premiären på den nya banan Sturup Raceway. Banan har efter stora investeringar besiktats och godkänts av svenska motorcykelförbundet SVEMO. Nu vänder sig förarna mot SVEMO:s godkännande och väljer att inte tävla i helgen. "

Måste säga att jag tycker att det är starkt av förarna - att de står upp för vad de tycker är rätt, trots att det rimligtvis påverkar dem alla på ett negativt sätt.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Hmm....det blir ju lite tradigt. Men jag åker ner o skriver lite om det ändå. kan ju vara kul o få höra förarnas egna åsikter om det. :)

...man får ju se driftingen...vilket i sig kan vara värt mkt! :tummenupp
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
SVT skriver:

"Det blir inget Pro Superbike i
samband med STCC-loppen på Sturup
Raceway. Förarna underkänner Svemos
besiktning av banan.

-Några punkter på banan är inte säkra
nu när vi gått från 600 till 1 000
cc. Cyklarna är snabbare och kan vid
vurpor hamna på motsatta körbanor,
säger föraren Peter Lindén till SVT.

Svemo har godkänt banan men inte
tänkt på att cyklarna fått starkare
motorer, enligt Lindén. -Vi har
blivit trevligt bemötta och hoppas
kunna åka här i höst, säger Lindén.
Övriga banor i landet är körklara."
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Pro Superbiketävlingen på Sturup ställdes in.
 

Bifogat

  • img012.jpg
    img012.jpg
    32.8 KB · Visningar: 185

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
fick höra av min far som pratade med Markku, Freddys far ihelgen om att det inte skulle bli någe MC åka då de allra flesta MC stallen tyckte att säkerheten var allt för dålig, hellre komma hem hel och hållen än att chansa hade den allmänna inställningen vart till den "dåliga" säkerheten. SVT hade gormat en del om saken om att de var så illa "tvunga" att åka, då hade de sagts att de skiter i SVT å vill hällre komma hem hela..
 

sandstream

Guest
Pro Superbiketävlingen på Sturup ställdes in.
Formuleringen känns lite genomskinlig och som ett försök att försvara en eller flera personer som gjort fel. Hur fort en tusenkubikare går kan inte vara någon nyhet och skillnaden mot en sexhundra på en så liten bana borde vara försumbar.

Hur som helst, helt rätt av förarna att säga ifrån även om en del gamlingar som körde med skinnställen skrapandes mot träd och stenar tycker att det är löjligt.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Kan den verkligen bli det? På vilket sätt är en 125 eller 250 säkrare än en Superbike att krocka med ett armcoräcke med?

För att hastigheten var ju sååå mkt högre i en superbike än en mindre "effektsvagare" cykel....typ den anledningen som fick detta race att ställa in. :rolleyes:
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top