Spontanåka-tråden!

JacobCeder

Ny medlem
Gick med
31 Aug 2012
Ort
Halmstad
Hoj
Fz6-n S2
Halloj. Jag skulle vilja få tips på bra mc-vägar i och runt Växjö. Sen undrar jag om det finns någon klubb eller liknande man kan gå med i? Alltid roligare att köra ett gäng och dessvärre känner jag ingen i Växjö som ha samma intresse som mig:(
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Halloj. Jag skulle vilja få tips på bra mc-vägar i och runt Växjö. Sen undrar jag om det finns någon klubb eller liknande man kan gå med i? Alltid roligare att köra ett gäng och dessvärre känner jag ingen i Växjö som ha samma intresse som mig:(

Håll utkik i denna tråden. Kommer annonseras körningar längre så snart säsongen är på gång på allvar. Samlingspunkten brukar vara vid donken i stan. :tummenupp

//KaliZ
 

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Ort
Växjö
Hoj
ZX9R, Duke
Frågan är vilken donk som gäller? :)

Edit. Såg att det var den i stan. Suger att köra in i stan. Köer, rödljus och en massa skit bara!
 
Last edited:

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Donken är en dålig samlingspunkt... Byt Kaliz, byt...

Det där får ni som kör lite oftare styra upp, jag är öppen för förslag!
Donken i Norremark kanske skulle funka? Eller B-King vid biltema? Hur man än vänder på det så blir det säkert bökigt för någon. Donken i Norremark ligger ju rätt behändigt med breda vägar att lanesplitta om man får bråttom.

Donken i stan är ju annars perfekt på alla punkter:
+ Närhet till skräpmat
+ Bänk att sitta på
+ Skugga för dem ljusskygga
+ Man kan parkera hur man vill utan att någon bryr sig
+ Man kan peta i hög växel ifrån den norra rondellen och låta moppen segdra sådär lagom på ett ljuvligt varvtal så att alla hör att det är obegränsat med effekt som kommer rullandes.
+ Lyckas man balansera in sin ystra literhoj i låg fart över kullersten och övergångställen utan att meja ner någon pensionär så har man visat att man har tillräcklig körvana för att kvalificera sig till gruppkörningen.
- Rödljus
- Köer
- Risk att det blir snack och lite hockey

:fakta

//KaliZ
 
Last edited:

Plazmite

Sporthojsnörd
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Aprilia Tuono 1100 Factory
Finns ju cheyer att kika på vid donken med;) Ett minus är dock att det regnar nån klibbig smörja från träden ner på min nytvättade hoj..:tungan
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Var håller alla hus eg....? Nu har jag kört tre dagar i rad och knappt sett av en kotte! :3freak

/KaliZ
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Klockan 12 kör NMCK småvägar till Oskarshamn. Är det nån som vill haka på så kör vi från vår klubbstuga som ligger vid 31:an, mittemot första avfarten till norrhult :)
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Ok Kronobergare nu skall vi väcka liv i den här gamla tråden.

Söndag 10:00 samlas vi på Poserplatsen (torget) i Karlskrona. Jag raggar folk från Kalmar och Kristianstad och Växjö/Kronoberg så att vi kan bli ett sjyst gäng.

Det kommer inte bli en bomba-runda utan mer en busa, svina och ha roligt runda. All form av kamerautrustning är mer än välkommen.

Och säg inte att ni inte tagit ut era cyklar, jag har kört 400mil redan på MOTARD, så det finns inga undanflykter :tuttar
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Det blir en runda i lugnt tempo (så att även Motarder kan hänga på), med fokus på bus. Det kommer att slangas en del, svängas en del och filmas en del :tummenupp

Hittar vi någon bra kurvig väg kanske det bombas lite också, det är ju skönt när pulsen får gupp strax över 60 ibland också ju :fakta

Vi kör allt från KTM 640 SM till R1 och andra "super"sportcyklar. Finns någon fighter osv i gänget också.

Vad blir det för typ av körning då?
 

Diezel

Nu på banan!
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Skurup
Hoj
ZX10R & Snart ihop-plockad Café Racer
Nordic BoTT körs på Anderstorp i helgen. Är lite sugen på att ta hojen ditt för insupa atmosfären och kolla på lite race. Det ska bli fint väder på lördagen så funderade på att dra dit då.

Någon mer som är sugen?
 

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
På lördag (12:e juli) så är vi ett gäng från Nottebäck som tänkte köra en runda. Det är fritt fram å haka på om man vill. På kwällen har vi även fest i klubbstugan.

ps. ta med badkläder. :)
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
:hejNågot hojåka imorgon Fredag?
 

Kanelegon

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
Ducati sport classic monoposto 2006, Ducati monster 1100 evo 12 (såld), Ducati monster 1200 s (såld)
Samling fredag 25 juli, bilprovningen de som är sugna på att hänga på.
Snackas om kl 13 eller 14,
Återkommer om vilket:tummenupp
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top