Spontanåka-tråden!

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Någon som kan rekomendera bra vägar runt Växjö? Jag har flyttat hit ganska nyligen så jag hittar inte särskilt bra på småvägarna. Kan bara lite småvägar till Urshult som är fina.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Någon som kan rekomendera bra vägar runt Växjö? Jag har flyttat hit ganska nyligen så jag hittar inte särskilt bra på småvägarna. Kan bara lite småvägar till Urshult som är fina.

Vi kanske skulle be någon växjö snubbe, visa upp de dära guldvägarna (i lite lugnare tempo). Jag vet några runt om kring, men långt ifrån alla. Är också rätt ny i stan. Ibland när man kör så går det lite för fort för man ska komma ihåg var man svänger av osv. Man har kört guldvägar, men när man ska förklara för någon var de ligger så är det blankt.. :huvet

//KaliZ
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Vi kanske skulle be någon växjö snubbe, visa upp de dära guldvägarna (i lite lugnare tempo). Jag vet några runt om kring, men långt ifrån alla. Är också rätt ny i stan. Ibland när man kör så går det lite för fort för man ska komma ihåg var man svänger av osv. Man har kört guldvägar, men när man ska förklara för någon var de ligger så är det blankt.. :huvet

//KaliZ

Jo jag känner igen det där med att man inte kan förklara var man har varit. Hojta till i tråden om du vill ut och åka en sväng så hänger jag med. Synd att semestern är slut nu bara. Men nu blir det ut och åka en sväng iaf.

Btw
Snygg hoj förresten :tummenupp
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag kan en väg eller två, men nu ska det visst bli monsunregn i en vecka.
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Kollade prexis vädret, på onsdag så ska det enligt smhi bli kanon, skulle inte ha något emot att undrsöka lite vägar.
Vad sägs om att träffas ute vid Ör och sedan dra på upptäcktsfärd?
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Ska vi sikta på att försöka vara ute vid cafeet vid halv fem, fem tiden, ta en kaffe och 1 st kanelbulle, snacka lite och sedan dra när tiden känns mogen?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Ska vi sikta på att försöka vara ute vid cafeet vid halv fem, fem tiden, ta en kaffe och 1 st kanelbulle, snacka lite och sedan dra när tiden känns mogen?

Jag hinner till fem.

Allén i växjö 16:30 då, om det är fler härifrån.
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Jag vill hänga med men jag jobbar till kl 17. Men jag kan ju möta upp er i ör annars.
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Då drar vi ifrån Klavre vid kl fem, vi ses som vanligt nere hos mormors.

Och så får vi väl se när det blir avresa från Ör, kollade prexis vädret igen, och det ser ju fanimig ganska så bra ut.:tummenupp
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Då drar vi ifrån Klavre vid kl fem, vi ses som vanligt nere hos mormors.

Och så får vi väl se när det blir avresa från Ör, kollade prexis vädret igen, och det ser ju fanimig ganska så bra ut.:tummenupp

Tjaa, verkligheten är en annan. Men det är två timmar till, det kan torka till.
 

Joniz

Allmänt tråkig
Gick med
21 May 2006
Ort
Hemma
Hoj
Hoj e farligt..gör som ja sälj
Ja det kan man verkligen säga, men vi från klavre räknar med att dra iväg nu vid 5 så får vi se hur det ser ut, det ska ju bli fint neråt karlskrona, vi får väl dra ditåt:tummenupp
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Stod faktiskt vid mc donalds vid kl 17.15. Jag såg ett par sporthojar dra förbi vid kyrkan men ingen stannade. Så jag drog mig mot ör efter en stund. När jag var utanför flygplatsen så trillade himlen ned så jag svängde av mot öjaby in mot värmen. Så nu sitter jag här och är blöt och grinig och hoppas på att solen ska titta fram.
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Stod faktiskt vid mc donalds vid kl 17.15. Jag såg ett par sporthojar dra förbi vid kyrkan men ingen stannade. Så jag drog mig mot ör efter en stund. När jag var utanför flygplatsen så trillade himlen ned så jag svängde av mot öjaby in mot värmen. Så nu sitter jag här och är blöt och grinig och hoppas på att solen ska titta fram.

Jaa, hoppet är väl inte helt ute än.. Vi får se om nån timme.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top