Örebro/Karlskoga

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Undra om man kan dyka upp med en hoj som har nytt bakdäck men alldeles för slitet framdäck... det sjunger på sista versen...
Har tyvärr inte haft tid för däckbyte sen jag var och hämtade hojen:mad:

Så länge inte korden syns är det väl OK? Vad säger ni som är SMC instruktörerm hur pass slitet kan det vara? :)
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Undra om man kan dyka upp med en hoj som har nytt bakdäck men alldeles för slitet framdäck... det sjunger på sista versen...
Har tyvärr inte haft tid för däckbyte sen jag var och hämtade hojen:mad:

Det bör vara en bit över den lagliga gränsen, det är inte som att ta en tur till kiosken.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Tänkte ta en lite längre dagstur på måndag om vädret tillåter.
Blir ner över Norrköping, Söderköping vidare ut i Bråviken och Kolmården-området. Åker väl från stan på förmiddagen någon gång, möter upp ett par åkare i Norrköping.

Återkommer med tid och plats för gemensam avgång från Örebro om det finns intresse att haka på. Räknar att det blir en sväng på dryga 30 mil under dagen.
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Tänkte ta en lite längre dagstur på måndag om vädret tillåter.
Blir ner över Norrköping, Söderköping vidare ut i Bråviken och Kolmården-området. Åker väl från stan på förmiddagen någon gång, möter upp ett par åkare i Norrköping.

Återkommer med tid och plats för gemensam avgång från Örebro om det finns intresse att haka på. Räknar att det blir en sväng på dryga 30 mil under dagen.

Låter som en trevlig tur, värt o fjäska för tanten. :)
 

DocArt

Med rätt att operera!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro län
Hoj
R6 2009
Nu åker vi till Kemora! Det finns lite sena avhopp från kursen så om det finns ngn som är färdigpackad så finns det platser :tungan Till nästa år kan vi kanske ha en Örebro-klan i Kemora! Vore kul!
 

zalabim

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Jordkula
Hoj
Yamaha -07, HSB -07
Ja just nu var det ju inte nått glädjande hojväder. Synd att man inte var bakfull och sliten istället.
Jag som var så sugen:huvet
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har gjort en liten resrutt för måndagsturen. Visserligen bara sträckan nere i området Slätbaken - Bråviken, men ner till Söderköping tar vi ju bara vägen över Pålsboda-Hjortkvarn-Finspång och Norrköping så det är ju inga konstigheter.

http://kartor.eniro.se/m/pSAHR
 

Bifogat

  • Karta Bråviken2.JPG
    Karta Bråviken2.JPG
    105 KB · Visningar: 38

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
E tur på 21 mil upp till hällefors och hem. Tittade på midnattssolsrallyt, Träffade Micke Persbrandt när han kom i sin porsche, blev lite kort och en kort ordväxling :)
Men tanta blev ju glad att bli fotad med sin idol :)
Men satan jävlar va de regna på vägen hem, tur man är positiv o ser det som att man får öva på regnkörning me, det är ju sånt vi alla behöver träna på :)
 

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Nu åker vi till Kemora! Det finns lite sena avhopp från kursen så om det finns ngn som är färdigpackad så finns det platser :tungan Till nästa år kan vi kanske ha en Örebro-klan i Kemora! Vore kul!

Morr och fräs! Där skulle jag oxå varit om det inte vore för en liten pikant detalj :S :huvet:huvet:huvet
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Det hade varit skoj!
Slav som man är under pengarna så har jag gått med att jobba imorgon, heldag! Bra start på semestern, tur att det kostar dom saftigt.

Jag tänkte följa med på måndag till Norrköping, häng på du med!

nja får se fick så jävla ont sisst vi tog långturen är ingen turing maskin man har direkt :p fast det ska ju bli fint på måndag så får se då:)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top