Örebro/Karlskoga

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Ingen som har vart ute och kört i det fin fina vädret? Har både vart i kumla och arboga och provkört. Vart en buell,några bmw och ett gäng ducati! :yoparty
Jag gjorde också den rundan, några BMW:s samt ett par Ducatis blev det. Var ju sån sjuk väntan i Arboga bara, jag var nog där några timmar...

/peris
 

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Jag var ganska tidigt i Arboga så jag fick inte vänta alls så det blev lite monster som inte imponerade så värst, ljudet är alltid mest underhållande...
Men efter att ha kört 1098 så satt man å skrek av upphetsning i hjälmen., Vilket precisions instrument det var i kurvorna hojen var som om man hade föds med den i skrevet.Enda jag kunde komma på under de 30 minuterna jag var ute med den var att det var svårt att se varvräknaren men å andra sidan hörde man det man behövde....
på hemvägen så började man fundera på om man kunde sälja frugan å låna på huset å allt
Komsedan till kumla men där var det lite kö och jag var inte sugen att provköra efter 1098an.
Jävlars vilken hoj.
Hade´
Ska vi försöka trumma ihop ett gäng under valborg för lite brummning?
Många tar kanske ledigt på måndag så det vore lite kul om det gick att träffas då.
Kom med förslag.
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Ångrar lite att man inte vänt lite längre på 1098 men det var 7 st före och när endel är borta ett tag så tar det ju en oändlighet. Ingen som åkte över fellingsbro och hamna i poliskontrollen?
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Jag var ganska tidigt i Arboga så jag fick inte vänta alls så det blev lite monster som inte imponerade så värst, ljudet är alltid mest underhållande...
Men efter att ha kört 1098 så satt man å skrek av upphetsning i hjälmen., Vilket precisions instrument det var i kurvorna hojen var som om man hade föds med den i skrevet.Enda jag kunde komma på under de 30 minuterna jag var ute med den var att det var svårt att se varvräknaren men å andra sidan hörde man det man behövde....
på hemvägen så började man fundera på om man kunde sälja frugan å låna på huset å allt
Komsedan till kumla men där var det lite kö och jag var inte sugen att provköra efter 1098an.
Jävlars vilken hoj.
Hade´
Ska vi försöka trumma ihop ett gäng under valborg för lite brummning?
Många tar kanske ledigt på måndag så det vore lite kul om det gick att träffas då.
Kom med förslag.
Mama mia! Efter den beskrivningen så ångrar jag att jag inte väntade ytterliggare nån timme för att få köra 1098:an!

Jag kan nog åka lite på valborg iallafall, bara att bestämma nån tid/plats.
Hoppas det är fler som är sugna!

/perris
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jo jag är född och uppväxt i karlskoga. Tänkte detsamma om dig AndreasNo, karlskoga är ju inte jättestort. Vad heter du i efternamn? Mikael Axelsson var mitt namn.

Det gör vi Norqen, skönt att det verkar finnas lite hojar i karlskoga till sommarn, va helt dött förra sommarn.

Norman va namnet.. känner inte igen dig på rak arm iaf men, kga e större än man tror ibland :D

.----------

Valborg låter som en bra idé att åka ut o åkalite, tror nog jag tillome kaaanske e ledig då...

FREDAG är inbokat i min kalender iaf, då har jag en ledig dag så då ska jag fan ut o köra...
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Fre blir det många som ska åka, lör kommer nog många ligga hemma och vara bakis. Sen blir det nog sön mån tis om vädret tillåter. Är det någon som är sugen är det bara hojta till. Vi brukar vara 5-10hojar som kör.
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Fre blir det många som ska åka, lör kommer nog många ligga hemma och vara bakis. Sen blir det nog sön mån tis om vädret tillåter. Är det någon som är sugen är det bara hojta till. Vi brukar vara 5-10hojar som kör.

Var ute lite i dag (kom just hem) och körde lite i Örebro, dock bara till olika arb/nöjes aktiviteter...men FAN va skönt det är att vara tillbaka i sadeln:D

Ska til Sälen tors-lörd men, sön,mån, tis är jag mer än gärna på att åka lite!!!
Bara att hålla koll i denna tråd i forts. va?!

Edit: SATAN va gött hon låter...nästan som en GP-hoj! :hoppa
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
2909123 Var ute lite i dag (kom just hem) och körde lite i Örebro, dock bara till olika arb/nöjes aktiviteter...men FAN va skönt det är att vara tillbaka i sadeln:D

Ska til Sälen tors-lörd men, sön,mån, tis är jag mer än gärna på att åka lite!!!
Bara att hålla koll i denna tråd i forts. va?!

Edit: SATAN va gött hon låter...nästan som en GP-hoj! :hoppa
Premiärturen? Så fall förstår jag dig..
Håll koll så ses vi på vägarna.
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Jag var ute en sväng men glömde bort denna tråd så jag startade en ny.
http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=153738

Tror nog jag kan ha sett er på norr,kan det stämma?
Har svart hoj,svart ställ och hjälm.

Fre blir det många som ska åka, lör kommer nog många ligga hemma och vara bakis. Sen blir det nog sön mån tis om vädret tillåter. Är det någon som är sugen är det bara hojta till. Vi brukar vara 5-10hojar som kör.

När ska ni åka på fredag? jag är sugen som fasiken. Börjar bli tråkigt att åka själv på dagarna
 
Last edited:

Strindberg

f.d. Orebronx
Gick med
5 Apr 2007
Ort
Uppsala
Hoj
R1 -01
Don Martin: Det var nog oss du såg, du hade ett alpinestarsställ? Efter lite stadskörning drog vi grävevägen mot garphyttan, sedan över frösvidal och eker på vägen hem.
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Don Martin: Det var nog oss du såg, du hade ett alpinestarsställ? Efter lite stadskörning drog vi grävevägen mot garphyttan, sedan över frösvidal och eker på vägen hem.[/QUOTE

Yes ,jaghar alpinestar. Kom från fellingsbro då,trodde ni skulle haka på mig :)
 

NiklasL

Söker balansen
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
954rr -02, cx500 -78, 525exc -07
Fre blir det många som ska åka, lör kommer nog många ligga hemma och vara bakis. Sen blir det nog sön mån tis om vädret tillåter. Är det någon som är sugen är det bara hojta till. Vi brukar vara 5-10hojar som kör.

Jag och farsgubben är på. om inte annat så träffas vi vid samma ställe som sist på aspholmen :) (antar att ni kommer dit?)
 

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
2909222 Tror nog jag kan ha sett er på norr,kan det stämma?
Har svart hoj,svart ställ och hjälm.



När ska ni åka på fredag? jag är sugen som fasiken. Börjar bli tråkigt att åka själv på dagarna
Vet inte riktigt när det blir men skulle tippa på 17 tiden, medelar här när jag vet närmare.

2909621 Jag och farsgubben är på. om inte annat så träffas vi vid samma ställe som sist på aspholmen :) (antar att ni kommer dit?)
Får se om man hinner få på kåpor annars får vi ta ett rejs.
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Allt ska du ha serverat på ett silver fat:mad:

Självklart!! :D ..

I wont settle for less, eller hur e de man säger.

Neh men fan, sitter ju inte här o ugglar hela dan i väntan på att nån ska skriva här på sena eftermiddan att de ska ut o köras, ja drar ut såfort ja vaknar sen ligger ja på vägarna hela dan =)

Ska komma hem minst 5000 o 2 körkort fattigare pga hastighetskontroller :yoparty
 
Nyheter
En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Top