Örebro/Karlskoga

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kortege? Jag ska ut på en sväng med farsan imorn, det blir finåka för min del alltså.

Kortegen måste ni ju på då.

Vi hade ganska stora samlingar inför kortegen förr här i tråden, brukade samlas oså ta några schyssta kurviga vägar neråt, lite kortege.
Sen lite strosande i Askersund o käk sen lite kurviga vägar hem o bus inne i stan :D
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
åfan...tyvärr kör jag ju kylfläktslös busaberg, så kortege får nog vara för min del, kanske åker förbi kumla å kollar på hojar vid starten istället.

Man åker aldrig med på hela kortegen, man åker ner till Kumla o snackar skit, följer kortegen lite o tar nån roligare väg sen möter man upp alla hojar i askersund.
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Ja, kortegen är nog bara dynga men vi gled ner till Kumla och strosade runt på torget en sväng ifjol. Sen körde vi små och kurviga vägar till Askersund och satt på torget där när kortegen masade sig in :) Imorrn kan jag dock inte medverka.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
hm, ja så kan man ju göra. Crazy, du kan väll många fina vägar från kumla till askersund? Kanske vore nått ändå, om man nu inte ger sig på alkoholen tidigt ikväll.
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Jag jobbar till 1600, får se hur jag gör angående kortegen, men mot kvällningen blir det garanterat lite bus.
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Jag jobbar till 1600, får se hur jag gör angående kortegen, men mot kvällningen blir det garanterat lite bus.

Häng på danken det blir skoj ska du se:) Vi kan ju sammlas nånstans i öret sen kör vi den vägen vi tog sisst till kumla:) Ska vi säga mässan 16.30-16.45? hinner du då? och hultqvist du får ge fan i spriten, kröka kan du göra senare på kvällen eller när det regnar:tungan
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Häng på danken det blir skoj ska du se:) Vi kan ju sammlas nånstans i öret sen kör vi den vägen vi tog sisst till kumla:) Ska vi säga mässan 16.30-16.45? hinner du då? och hultqvist du får ge fan i spriten, kröka kan du göra senare på kvällen eller när det regnar:tungan

Ok vi ses vid Örebromässan 16:45
 

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Ort
Örebro
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Äh, hyffsade vägar utan att åka för långt åt helvete är ju först att tråka Mosåsvägen till Kumla, sen möter man upp sina sista anslutande på Shellmacken för att sedan rulla upp till torget.
Sen tar man vägen ut mot Fjugesta via Åbytorp sen tar man vänster ner mot Vretstorp när man precis kommit fram i Fjugesta sen är det bara raka spåret ner mot Askersund.
Hörde dock nåt om att överfarten över tågrälsen i Vretstorp var avstängd förra veckan, vet inte hur länge det skulle vara.
 

Danken

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2010
Ort
Pennybridge
Hoj
Husaberg FS570
Tackar för körningen idag Crazy det var skoj. Hultqvist måste hänga med på dom där vägarna nästa gång.
 

crazy rider

Ny medlem
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Kumlabunkern
Hoj
ktm 690
Va tog ni för vägar?

Jag vet inte vad vägen heter men jag kallar den gamla m-berg vägen. man åker in vid m berg eller vid en av stickare vid gamla vägen till motard banan. Man kommer ut vid götabro och där kan man välja om man vill åka till kumla eller fjugesta. Sen tog vi vägen ut mot ekeby från kumla och tillbaka tog vi gamla vägen därifrån till öret.



Jag tänkte dra ut och åka lite idag nån mer som vill hänga med?:)
 
Nyheter
Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top