Hur förvarar du din mc?

Sun King

Chrome Won't Get You Home. L116 -- BA04
Gick med
18 May 2006
Ort
Partille
Hoj
En Liten
Förvar? FörSvar kanske är bättre. Laddad till tänderna! Pilla inte...
 

High_Velocity

Sponsra din lokala trafikpolis, KÖR FORT
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
så där då har vi en rapport om ökade stölder på mc i sverige.
Hur kommer det sig?
- Ja du dom verka ju veta hur man förvara hojjarna
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Så hur förvarar ni eran hoj? På gatan? Garage? Altan?

Min förvaras just nu på verkstaden som lagar det senaste tjuvklåparna lyckades förstöra när dom misslyckades att sno den. :mad:

Flerfamiljsgarage var ingen höjdare, ny plats ordnad som är hemligare än Batmans hemliga grotta. Om två månader flyttar jag till radhus och den blivande sambon har sagt att jag kan ha cyklarna i vardagsrummet tills vi får eget garage (kö till garagen på nya området). Fan vad jag älskar den kvinnan :)
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Hur jag försvarar min hoj? Hmmm med livet som insats. :)
Jaha förvarar, jo i ett garage. Varmt och skönt för pärlan. :) o jag kan sova gott!
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016

Om två månader flyttar jag till radhus och den blivande sambon har sagt att jag kan ha cyklarna i vardagsrummet tills vi får eget garage (kö till garagen på nya området). Fan vad jag älskar den kvinnan :)


vilken kvinna... en sådan vill jag också ha... håll hårt i henne :D :tummenupp
 

Lorge

Fördomsfull
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Strömstad
Hoj
...
För ett tillföra nåt till tråden:
Är lyckligt lottad och har eget garage!

haha ... en mans olycka är en annans lycka :tummenupp

visst var dom fina ?

Jao dom är najjs, lite normalt slitage men inget större.
Dagen efter jag satt på dom hade jag ute och tvättade av hojjen, och när jag ställer ner den från depåstödet så ser jag bara hur stödet viker sej och hojjen dalar ner mot marken. Försökte hålla uppe den med en hand men det gick inte, hojen tog sakta i marken.

Rätt nöjd att man fick med kraschpuckarna då :)
Blev inte ett märke på hojjen, bara pucken och backspegeln som tog i och spegeln var redan kass.
 

KÅTM

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
i garage med 3 parkeringsrutor, dom andra 2 personer gillade visst att pilla både på verktyg o hojj märkte jag:mad: får fan bygga en bur inne i garaget
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
I eget garage, låst och larmat. Rakblad på handtag och fiskekrokar på sadeln. Kopplade till stängselapparat för hormonstinna tjurar. Måtte aset avlidit innan jag får grepp på den f...
 

ksgixxer

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
borås
Hoj
1100 GSXRatbike och en minimoto..
...har jag missuppfattat de där med "vinterförvaring"???
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Ni får skaffa ett kapell som är som ett av de där sängöverdragen som barn har, de som föreställer racerbilar och liknande, fast ett som ser ut som en gammal Fiat. Bara att parkera ute på gatan sen, jag menar, vem vill stjäla en gammal Fiat?

Själv hyr jag dock ett eget garage (ej delat).
 

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Underjordiskt P-hus som bara vi i föreningen har tillträde till. Kameraövervakat, ronder om nätterna. Varm året om och kan ta hissen i trappuppgången raka vägen ner :)
 

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Ort
Västerås
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Varmt mekgarage på vintern, gångavstånd från min lgh.. Kallgarage på sommaren, 100m från min lgh.. :tummenupp

Skulle inte ställa hojen i tex. en cykelkällare el. liknande om jag inte var absolut tvungen, kan aldrig lite på att få ha den i fred :huvet .. Försöker dessutom att inte ställa den utomhus nattetid, men ibland blir man ju tvungen om man sover borta och har mc:n med sig osv.. Brukar då lägga en trampmina under sadeln och ligga vaken och vänta på att höra smällen :cdevil

/Robban
 

Emsan

I may look busy, but I´m just confused!
Gick med
29 Sep 2005
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Under vintern stod den hemma hos mina föräldrar i deras garage! Men sen jag ställde på den å oroat mig över kalla nätter så har den fått flytta in i vardagsrummet så den inte ska frysa!! :tungan
Den är nog glad att den slipper stå ute på balkongen nu å få kall, blöt å äcklig snö på sig!!
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top