Airbag-åka tråden

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
:D
Vi var uppe i Umeå och körde lite enduro med ett gäng för ett par år sedan, andra gången i mitt liv för mig och enda tjejen på turen med en massa superproffs. Vi var 17 pers!!! (de trodde att vi skulle lyckas dra ihop 4-5 stycken via SH, så det visar ju styrkan i ett fungerande forum)

Hur som helst, jag lade mig av förklarliga skäl långt bak, men det var en gentleman som kände sig manad att åka sist och samla ihop eftertrupperna, med motivationen att han var skadad och ville ta det lugnt och gärna tog på sig uppgiften.

Det visade sig vid eftersnacket, att han ansåg sig ha haft den bästa turen av alla, med den bästa utsikten... :arsele Jag låg näst sist hela vägen!!! :rolleyes:

Ni män ÄR snuskhumrar! Och vi gillar er ändå. :pannkyss


Klart vi är!! Vi har tagit patent på det också.. :D

I ett sånt läge skulle till och med jag försökt mig på Enduro.. :tummenupp
( Provade förra helgen i 10 minuter, visade sig att man behövde kondition för sånna aktiviteter )
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Jag vill också!!
Borde kanske fundera på om man ska skaffa en gathoj
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
:spammer Du förtjänar alltså lite :whip

:D

060.gif


Är det ett hot eller löfte??

:rofl :rofl
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Intresserad fråga: Om nu tjejer kör motorcyklar och är intresserade av det och i jämställdhetens namn vill bli sedda som motorcyklister i första hand, varför döps trådar om tjejåkning till såna här saker? Hur skulle det se ut om körningar med mest killar döptes till nåt med stock/slang/snabel/köttlans eller vad som helst?

Om kvinnor verkligen vill ses som jämlikar så måste de nog sluta anspela på skillnaderna mellan män och kvinnor och kanske vara lite mer... ja, vad ska jag säga? Neutrala? Jag framstår säkert som den tråkigaste av alla som skriver detta, men allt tjatter om jämställdhet och att bli fria från patriarkatets förtryck rimmar så illa med allt tutt- och ögonfransviftande. Det är inte upp till männen att låta er vara jämställda, det får ni nog se till att ordna själva.

Mvh,

/JämO

Vänta...jag har aldrig gnällt på att jag inte är jämställd! Jag KAN inte gnälla på det för jag är fan inte ens jämställd med andra bruttor runt omkring mig :specialchild
Jag skiter i vilket bara jag blir behandlad med respekt när det kommer till kritan och blir respekterad som människa...sen om det är en kvinnlig sådan eller manlig skiter jag i! Kan man inte skämta om sig själv så finns det ju inget hopp för mänskligheten.
Lighten up Mattias:tuttar
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Nu räddade du hela skiten med din edit. Jag som hade retat upp mig så bra. :5sure

För det handlar natulrligtvis inte om att JAG ska ha alla tjejers uppmärksamhet, liksom.
Det handlar om att (ja, jag vet att det här är en av de ömmaste tårna att trampa på) tjejer gärna är jämställda så länge det passar dom. Kan man lura nån kille att hjälpa en med oljebyte/bromsbeläggbyte/vad det nu må vara så är det okej att reducera sig till ett hjälplöst våp som klipper med ögonfransarna för att få hjälp. Intresset att lära sig själv tycks inte finnas, och alternativet att betala för sig på en verkstad känns ju av förklarliga skäl inte så lockande, kanske.

Om jag ska generalisera lite kring män och deras tankesätt så är "jag kan själv" något av en självklarhet. Den dagen man blir stående på grund av tekniska problem ÄR det bra att kunna felsöka och kanske till och med laga själv. Tillhör man den skaran kvinnor som hemfaller åt ögonfransklippandet blir det svårt, för att inte säga omöjligt att komma därifrån så länge ingen lättlurad kille som går på ögonfransgrejen finns i närheten.

Jag kom just på en briljant idé. JAG lär upp alla tjejer i konsten att byta olja, stif och filter, bromsbelägg, kedja, drev, däck. Ser jag sen en enda tjej klippa med ögonfransarna har jag full rätt att fräsa åt henne. Är det okej?

Allvarligt talat så tror jag att tjejerna skulle få ut mer av sin hobby/sport/vad man nu vill kalla motorcyklandet om de faktiskt visste/kunde mer om vad som får fordonen att rulla och brumma. Jag vet att Ava körde en tjejmekkurs (oh, fint ord) och RoLLERs behöver ju inte vara sämre. Jag ska forska i möjligheten att göra världen till en bättre plats på detta eminenta sätt.

Yasha, du är en självskriven instruktör på denna händelse, hoppas jag?

Du kan lägga ner ditt korståg om detta. Vi har ju babblat om detta förut! Jag har ett exempel.
Jag fladdrade med ögonfransarna i en tråd förut för jag visste inte hur man bytte olja...och vet du vad? Jag fick hjälp..att göra det själv för det var så jag ville ha det!
Många killar låter en inte göra saker själv heller..."nämen jag fixar det där åt dig gumman det går fortare då".
Sluta utgå från att alla brudar är samma dumma våp du har råkat ut för! Bittergubbe:7peta

Edit: :mattias DESSUTOM så ÄR det så att jag har faktiskt inte så sån dunderkoll på motorcyklar och det är svårt att bara ställa en massa frågor om saker man inte vet så mycket om..var skall man börja liksom. Så dumma frågor smygs in till människor som inte skrattar alltför mycket åt en. Samma med körning..jag skäms så jag blir knallröd i ansiktet för jag inte KAN köra som de flesta gör på onsdagskörningarna..jag KAN väl men jag mår fan inte harmoniskt när jag gör det! Då kan det vara skönt att kanske köra ibland med likasinnade! Inte alltid men ibland..det är bara så jag menar med den här tråden.
 
Last edited by a moderator:

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Du kan lägga ner ditt korståg om detta. Vi har ju babblat om detta förut! Jag har ett exempel.
Jag fladdrade med ögonfransarna i en tråd förut för jag visste inte hur man bytte olja...och vet du vad? Jag fick hjälp..att göra det själv för det var så jag ville ha det!
Många killar låter en inte göra saker själv heller..."nämen jag fixar det där åt dig gumman det går fortare då".
Sluta utgå från att alla brudar är samma dumma våp du har råkat ut för! Bittergubbe:7peta

Å det har jag bildbevis och ett begagnat oljefilter som bevis på.. :tummenupp
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
INGA BILDER!!!!!!:skrämd
Tvinga mig inte att lägga upp bilder på hur ditt hus spökollades sist vi hade fest :p



Snygg hååj:tummenupp

Satt precis och bläddrade igenom dom nu.. :rofl :rofl

Du och jag mot garderoben i hallen.. :rofl :rofl

Sen andra bilder som närapå gjorde mig generad.. ( Och det skall en del till )

edit: Hojen vart inte spökollad..
Det skedde helt öppet inför publik.. :rofl :rofl

Läderhuvan och lädertanken.. ( Nytt artistnamn :rofl :rofl )
 

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
:skrattaåt
Here kitty, kitty...:katt

Nu ska jag vara en snäll tant... :gnissla :huvet

a va fan... :D

:såjaponken

Lycka till!!!



edit:
Nu när jag lyckats spamma sönder hela "ärbägs tråden så drar jag mig tillbaka med ett glas ädel malt med några droppar vatten i.
Vilket märke känns inte relevant i sammanhanget,
Men förmodligen en highland.. :tummenupp

Ta vara på er flickor!!
Dyker upp på ett forum nära er.. :D lite senare...
 
Last edited:

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Några funderingar:
Har storleken betydelse?
Kan en airbag var i vägen?
Om man har gelébag och inte airbag, får man följa med då?
What about air heads?

:va

Och jag kör som en kratta och tycker inte om att köra i trafike, men jag äääälskar fnitterpauserna när vi haft våra tjejkörningar hittills, så JAG ÄR PÅ!!!:tummenupp

:tuttar

Yasha baby..storleken har ingen betydelse :tuttar.. Airbags KAN vara ivägen :fakta men bara när man skall prova skinnställ...gelbags på egen risk ;)
Och airhead=nursey

Satt precis och bläddrade igenom dom nu.. :rofl :rofl

Du och jag mot garderoben i hallen.. :rofl :rofl



)

Jo den får du lägga upp..vi kan döpa den "när Håkan fick sitt diskbråck" :yoparty
 
Last edited by a moderator:

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
Hojlös
Så, när SKA vi ut och åka? Och vem orkar rådda ihop en runda?!? Jag hittar ingenstans... det är därför jag tycker om att köra på bana, man kommer alltid tillbaka till startplatsen. Ja, nästan alltid iaf... =(

Dessutom fryser jag och skinnstället har krympt, så det får gärna bli lite längre fram. (och så måste jag ju öva på att vara snäll... omöjlig ekvation?)
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top