Sthlmsåkatråden

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Ort
Vallentuna
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Till alla er som inte varit med på en gruppkörning!

Skall försöka delge lite av mina erfarenheter då jag började delta i förra året.

Uppsidorna är så många fler än ni föreställer er.

Skit i och bekymra er om ni hänger med eller om ni har rätt hoj, eller om ni är erfarna nog.
DET ÄR INTE VIKTIGT!

Onsdags och lördagskörningarna är en social tillställning där man träffas, snackar MASSOR med skit. Kör lite hoj på erkänt roliga vägar.
Umgås ännu mer..

När jag åkte upp till Väsby första gången förra sommaren så kan jag villigt erkänna att jag var så förbannat nervös.
( Hade ju läst en del här på nätet också )

Men väl där så var det några "nick" som man fick ansikten till.. Man började prata med några. ( Finns fortfarande folk som jag vill prata med men inte hunnit med ännu )
Sen var det gruppindelning.

Kan även här erkänna att jag var nervös som satan när vi rullade iväg.
Samtidigt som det var en otroligt mäktig upplevelse att vara en av, då säkert 100 hojar.

Nu var jag rätt bekant med vägarna så det var inget stort problem.
Men det som var så positivt var den gemenskap.
Man stannade vid korsningar, väntade in alla.
Det var en organiation som fungerade.

Väl uppe i Gottröra så kom skitsnacket igång.
Inte ett ord om att någon körde sakta, eller inte hängde med.
Alla var i Gottröra, det var det som räknades.

Den som kanske fick utstå mest mobbing under säsongen 2006 var väl undertecknad..
Men det är priset man får betala när man inte håller truten.. :D

Det var så illa att jag vart tvungen att byta min Ducati ST3 mot en 999..
Funkade det??? nejdå.. Det gick ifrån en SL buss till en R-buss.. :yoparty

Kan berätta att så många garv som dom här mötena och samåkningarna ger är värt precis varenda försäkringskrona, soppapeng, och hamburgare på McD. :tummenupp

Så tveka inte på er själva, bli med bara!!
Det är något ni inte vill missa.

Så!
Nu stannar jag..
( Rena reklaminslaget.. :rofl )
 

ladbol

Fighters dont quit, quiters don`t fight!
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Midsommarkransen
Hoj
Yzf 750r-93(SÅLD) GSX-R750-00
Fördjävla trevligt!

Låter riktigt kul att köra i klunga. Hur långt kör ni? klunsar om vem som bjuder på fikat? :arsele

Brukar bli bli 5-7 mil cirka. Sen brukar det bära av till MCD och ibland Skogis-:) .

Ja det är skit KUL:tummenupp ! För mig handlar det på onsdagar inte om den ultimata kör upplevelsen utan en kör upplevelse med social tillställning:D . Vill jag testa gränser så kör jag solo.:fakta

Kan bli slutet på hoj säsongen om man ska klunsa om fika och förlorar iallafall för min del då det brukar vara mellan 40 och 100 hojar:yoparty
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Kan berätta att så många garv som dom här mötena och samåkningarna ger är värt precis varenda försäkringskrona, soppapeng, och hamburgare på McD. :tummenupp

Uggh, stor indian har talat väl. This is a good day to drive. Let's ride into the sunset.
 

Milka

äger bönpallen
Gick med
12 Aug 2006
Ort
norr om sthlm
Hoj
K6
Härligt att se att alla verkar vara på g även denna säsong. Jobbar på attt vara i form tills onsdagskörningarna drar igång. Jisses, abstinensen står som spön i backen och blir inte lättare att hantera när man läser stockholmsforumet. Måtte det bli lite varmare till onsdag....
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA

Å till det allvarliga... Ödmjuka, riskmedvetna och prestigelösa måste jag säga är dem trevligaste att åka med :) De som gärna lägger ribban några snäbb under vad de tror sig klara.

-@

Var det DU som skrev det här???:tummenupp
 

Dr.Bike

Guest
Nåja en brusten kedja under ivrig testkörning på min aldeles egna testraka hindrade mig från att deltaga

Eller kanske räddade en från att frysa ihjäl , för inte faan va de väl varmt eller?:va

Du har ännu inte svarat på om du inte ska åka HONDA i år!!! :tungan

NÅN ordning måste det väl vara på nya jobbet! :D
 

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Va roligt ni verkar ha :( Jag vill också hänga med på lite Onsdagsrepor. Roppet e att jag inte har nån R-hoj längre. Xfader har sagt att jag kan ta hans, men han kör ju alla onsdagsrepor själv :huvet

Så om det e nån som har en snabb R-hoj över en onsdag kan jag vara barnvakt. :) Isf skulle jag kunna leda en "Snabbare än snabbast"-grupp. Där vi försöker hålla oss mellan Mach 0.2- Mach 0.3 lite beroende på geografin.

Vi har en grupp redan för den farten.....Skäggets grupp...:D :D

Burrrrr, vad kallt det var efter stoppet i Gottröra. Frös säkert i 2 timmar efter att man hade landat hemma.

Tack för att man fick hänga med på turen´. Sorry att ni blev tvungna att dra ner på tempot för min skull bara. Hillbilly fick köra i sakta mak för en gångs skull, rumpan bakom mig. Ingen bakhjulsåkning där inte, hahaha. Den roligaste sträckan var mellan Lunda och Gottröra tyckte jag. Hänger gärna på fler gånger om det är okej, men det får gärna vara lite varmare.

Kramizar Mitza

Det är lugnt Mitza..Kul ibland att åka lite sakta..Kan ju faktiskt kolla småsten och dyligt...
Allvarligt så va det trevligt att ha dig med....KUL..
Får ABSOLUT inte bli den sista.
 
Last edited:

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Bilder från dagens åkning

Började lite kul som vanligt på Donken i Väsby..
OBS. Lägg märke till bild nr:5..INGET fransställ ala HD:D :D
 

Bifogat

  • 753.jpg
    753.jpg
    122.9 KB · Visningar: 76
  • 754.jpg
    754.jpg
    110 KB · Visningar: 82
  • 755.jpg
    755.jpg
    140.8 KB · Visningar: 66
  • 756.jpg
    756.jpg
    136.6 KB · Visningar: 77
  • 757.jpg
    757.jpg
    126.9 KB · Visningar: 66
  • 758.jpg
    758.jpg
    86.5 KB · Visningar: 59

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Lite mer bilder

Ja det blev inte så många bilder..Men så va vi inte många heller som trotsade kylan.:yoparty
 

Bifogat

  • 759.jpg
    759.jpg
    130.8 KB · Visningar: 56
  • 760.jpg
    760.jpg
    113 KB · Visningar: 50

fille

stängt för Gotland:)
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Solna
Hoj
GSXR 1000 K4 + CBR 1000 RR
Började lite kul som vanligt på Donken i Väsby..
OBS. Lägg märke till bild nr:5..INGET fransställ ala HD:D :D

:7peta Ser du lillen!!:D Jag insåg efter att ha sett kort från sista rundan att nu är det bara bita ihop (hmm, hade väl lite grejer över men men....)
 

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Äntligen ..

Hojen och jag är redo. :yoparty :yoparty

Till och med skinnställ har man införskaffat :tummenupp

:tummenupp :tummenupp

// Colossus
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Ja det blev inte så många bilder..Men så va vi inte många heller som trotsade kylan.:yoparty

Det var inte sommar på Bogesundsvägen heller direkt. Det var nog mitt längsta fika i Waxholm någonsin. MacRabbit var vänlig nog att hålla mig sällskap medan jag kurerade tandhackandet med kaffe. Tack för sällskapet.
 
Last edited:

Valrog

Skitsnack-MC
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stava
Hoj
BMW R1200GSA
Det var inte sommar på Bogesundsvägen heller direkt. Det var nog mitt längsta fika i Waxholm någonsin. McRabbit var vänlig nog att hålla mig sällskap medan jag kurerade tandhackandet med kaffe. Tack för sällskapet.


Ja VI hade det inte direkt varmt heller,Fick lov att gruppkramas för att hålla värmen....(Skojjar lite bara)..:D :D
 

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Ort
Roslagen men fortfarande 08!
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Last edited:
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top