Sthlmsåkatråden

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Va fan? Kan man inte släppa ut er på körning utam mig utan att det ska klotas i vartannat jävvla dike i Roslagen???:mad: Skönt att du är ok, men bannat synd på viffern...

http://www.airtech-streamlining.com/hondaz/VFR4001990-93.htm

Det där var inte så idiotdyra kåpor...~$500 för topp och maggen, som dollarn står idag är det jävligt prisvärt:)
 
Last edited:

COLOSSUS

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2006
Ort
Täby
Hoj
Suzuki GSXR 1000 L12
Det viktigaste Ragge är att du har klarat dig oskadd...

Hoppas det gick bra sen att komma hem på kvällen...

// Colossus / Klossen
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Det viktigaste Ragge är att du har klarat dig oskadd...

Hoppas det gick bra sen att komma hem på kvällen...

// Colossus / Klossen

Jodå. Tack för att du och Håkan tog er tid att hälpa mig att lasta hojen på nattkvisten. Sånt hjälper även upp humöret.:tummenupp
 

Doxs

Kurvdemonen #1
Gick med
26 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ninja
Fyfan, riktigt tråkigt att det skulle gå så där, kul att höra att du klarade dig så pass bra iaf!
 

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Ort
stockholm
Hoj
szr660
Äh, det är klart att en så slipad förhörsledare och tillika surgubbe har nio liv. :hihi

Härligt att kroppen höll! :pannkyss
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Äh, det är klart att en så slipad förhörsledare och tillika surgubbe har nio liv. :hihi

Härligt att kroppen höll! :pannkyss

Man kanske skulle sätta sina in sina surgubbefassoner, mot de där typerna som tycker att det är lämpligt att det stolparna skall stå 1m från vägkanten. När skattehungern sätter in är medborgarnas säkerhet av sekundärt intresse, helt tydligt.

Att välförankrade rundstolpar i stål är livsfarligt för alla fordonsslag är välkänt sedan Hedenhös dagar. Det var väldigt omtalat på 80- talet och fick till följd att en en hel del nya stolptyper togs i bruk. Man ser ibland man t.ex. sexkantiga stolpprofiler. Det var en model som kom till då. Större skyltar bärs idag ofta upp av trådfackverksstolpar istället för rundstolpar som var vanligt förr. Detta är också ett resultat av riktigt trafiksäkerhetsarbete. Att gamla lyktstolpar kan stå lite taskigt placerade får man väl förstå. Problemet var inte lika uppmärksammat före 80 -talet. Men att på 2000 -talet stoppa in sådana konstruktioner 1m från vägkanten finns det inte ord för.
 
Last edited:

Dr.Bike

Guest
Man kanske skulle sätta sina in sina surgubbefassoner, mot de där typerna som tycker att det är lämpligt att det stolparna skall stå 1m från vägkanten. När skattehungern sätter in är medborgarnas säkerhet av sekundärt intresse, helt tydligt.

Att välförankrade rundstolpar i stål är livsfarligt för alla fordonsslag är välkänt sedan Hedenhös dagar. Det var väldigt omtalat på 80- talet och fick till följd att en en hel del nya stolptyper togs i bruk. Man ser ibland man t.ex. sexkantiga stolpprofiler. Det var en model som kom till då. Större skyltar bärs idag ofta upp av trådfackverksstolpar istället för rundstolpar som var vanligt förr. Det är också ett resultat av riktigt trafiksäkerhetsarbete. Att gamla lyktstolpar kan stå lite taskigt placerade får man väl förstå. Problemet var inte lika uppmärksammat före 80 -talet. Men att på 2000 -talet stoppa in sådana konstruktioner 1m från vägkanten finns det inte ord för.


Tycker du skall maila JUST dessa ord till Tingvall.
(hastighetshysterikern på VV)
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Tycker du skall maila JUST dessa ord till Tingvall.
(hastighetshysterikern på VV)


Jag kommer bara att bil avfärdad som ännu en höghastighetshuligan, som bara bevisar behovet av de där taxeringsapparterna.

Jag vet inte, men skall man verkligen sitta och vänta in att det blir tillräckligt många skadade, för att någon tomte hos NTF eller VV skall inse att nuvarande konstuktion är livsfarlig?

Jag börjar tro allt mer på "de långa vinkelsliparnas natt". Att göra processen kort med det där skrotet, och få bort faran innan någon verkligen skadar sig på dem. Att vänta ut den politiska processen kommer att kosta aldeles för många trafikanters hälsa i rådande politsikt klimat.
 

xtazy

ride it like you stole it!
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Sundbyberg
Hoj
Mizuno MP60, Nike Sumo2 driver, Ping Redwood putter
Bra att du klarade dig Ragge. Jag gillade hur du skrev om händelsen - kändes nästan som det var jag som flög över styret...

Intressant på Skogis senare på kvällen oxå. Standup-wheelies i 250 låter ganska bra när dom drar förbi...
 

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
Helt ljuvlig lite ide, med ett lika ljuvligt namn...:hihi...Skulle vara kul att läsa skriverierna efter en samordnad, rikstäckande vinkelslipsaktion som lagt 90% av alla storebrorsskåp i diket....

Vi kom, vi sågade, vi jublade.

/Julius Raggus, 2007, e.kr.
 

Dr.Bike

Guest
Jag kommer bara att bil avfärdad som ännu en höghastighetshuligan, som bara bevisar behovet av de där taxeringsapparterna.

Jag vet inte, men skall man verkligen sitta och vänta in att det blir tillräckligt många skadade, för att någon tomte hos NTF eller VV skall inse att nuvarande konstuktion är livsfarlig?

Jag börjar tro allt mer på "de långa vinkelsliparnas natt". Att göra processen kort med det där skrotet, och få bort faran innan någon verkligen skadar sig på dem. Att vänta ut den politiska processen kommer att kosta aldeles för många trafikanters hälsa i rådande politsikt klimat.

JOdå tack, du har säkert (tyvärr) rätt, men om man inte skriver osv...

Att tiga är ju ett tyst erkännande av fartkamerahelvetet i sin helhet!
Fan vad arg jag är på de där djävla apparaterna!
Svensken sitter kuvad i sin bil, i MÄTAR-65 på en 70-väg som från början var en 90-väg (men sänkts redan tidigare av den galne Tingvall!)

Så på en väg som från början hade 90 (dvs lätt klarar verkliga 100, och det visste VV och satte därför 90 eftersom "alla ändå kör lite för fort") sitter nu kuvade Svensson i MÄTAR-65, d.v.s verkliga 60, liiiiivrädd för att det är en fartkamera i VARJE buske, fast han VET att det INTE är det (eftersom han pendlar där VARJE dag...*suck*) men man VET ju aldrig... osv kamerorna löser ju såklart ut i 70,00000001 Km/h tror dumme svensson och just HANS hastighetsmätare visar minsann rätt! Det VET han!

Och stressen vansinnet och irritationen når nya höjder på vägarna VARJE dag, och man ser omkörningar idag som man inte ens vågade drömma mardrömmar om förr!

DET är trafiksäkerhet det!
Djävlar anamma.

Svenskar är ett föbaskat lamt och kuvat folk.
Fan vad arg jag blir!!
Jag åker och köper en bensindriven kap i morrn tamejfaaan! :mad:
 
Last edited:

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Ort
Täby
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)
...många sanna ord...

Den riktiga höjdaren blir väl den dagen någon smäller med något bara för att vederbörande har tokstirrat på hastighetsmätaren istället för att ha koll på trafiken vid kamerapassage. Som du säger från 100 - 65 på några år. Ofta på vägar över öppen bondåker

Kamerorna som sitter på farliga platser är en sak. God idé, men ack så tokigt. Jag undrar hur många som har fokus på kameran istället för trafiken vid passage. Hoppas det inte blixtrar, Hoppas det inte blixtrar, Hoppas det inte blixtrar....

Kamerorna på de säkra omkörningsstäckorna är ren jäkla fartfaschism. Bör sågs ner omgående i folkets och frihetens namn.

Det finns ett spettparti. Vad sägs om ett vinkelslipsparti?
 
Last edited:

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Vi kom, vi sågade, vi jublade.

/Julius Raggus, 2007, e.kr.

skönt at höra att du är ok..
och jupp det vore inte helt fel med en ordentlig sådan manifestation..

såg på rapport för några år sedan hur någon hade sågat en kamera utanför sundsvall tror jag det var, där den intervjuvade polisen bara inte kunde förstå att ingen hade ringt in och larmat dem, för det måste ju ha tagit flera timmar och någon måste ju ha sett det och så visade de ett antal bågfilsblad.

skrattade så jag höll på att kikna, klart som fan att folk ser det, och hejar på.
 

kul me ninja

Ödmjuk !!
Gick med
13 Aug 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
ZX10R
JOdå tack, du har säkert (tyvärr) rätt, men om man inte skriver osv...

Att tiga är ju ett tyst erkännande av fartkamerahelvetet i sin helhet!
Fan vad arg jag är på de där djävla apparaterna!
Svensken sitter kuvad i sin bil, i MÄTAR-65 på en 70-väg som från början var en 90-väg (men sänkts redan tidigare av den galne Tingvall!)

Så på en väg som från början hade 90 (dvs lätt klarar verkliga 100, och det visste VV och satte därför 90 eftersom "alla ändå kör lite för fort") sitter nu kuvade Svensson i MÄTAR-65, d.v.s verkliga 60, liiiiivrädd för att det är en fartkamera i VARJE buske, fast han VET att det INTE är det (eftersom han pendlar där VARJE dag...*suck*) men man VET ju aldrig... osv kamerorna löser ju såklart ut i 70,00000001 Km/h tror dumme svensson och just HANS hastighetsmätare visar minsann rätt! Det VET han!

Och stressen vansinnet och irritationen når nya höjder på vägarna VARJE dag, och man ser omkörningar idag som man inte ens vågade drömma mardrömmar om förr!

DET är trafiksäkerhet det!
Djävlar anamma.

Svenskar är ett föbaskat lamt och kuvat folk.
Fan vad arg jag blir!!
Jag åker och köper en bensindriven kap i morrn tamejfaaan! :mad:


:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :pannkyss
 

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Ort
Nacka
Hoj
HD superglide sport
Tjena!

Någon, några som vill åka imorgon på dagen 7 oktober.

Mina hojpolare som jag brukar åka med kan tyvärr inte åka och det är trist att åka ensam, nån som vill?

Vägar? Ja vart som helst de tar vi på plats

PMa mig nu!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top