Farligheter på vägarna inom 08

HeLMeT

The New Improved Version
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Norr om stan
Hoj
YZF 1000 Thunderace - NU TILL SALU!!
070527

Tog ett par repor på Bogesundsvägen idag, tyvärr fler bilar än hojar :(

När man kommer från Vaxholmsvägen är det först en vänster sedan en högersväng, därefter en kort raka och vänstersväng igen. Efter den ca 50 m är hela vänsterfilen "raserad" in till mitten av vägbanan. Iofs inget större problem kan man tycka eftersom man ligger i högerfil men idag så fick jag möte av en bil med släp som låg i min fil eftersom han inte ville köra ner i gropen... Tur att det var inspektionsrundan!
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Roslagsvägen in mot stan i höjd med Statoil universitetet (precis under bron) så har dom borrat och haft sig, och i går kväll låg det fint damm över hela vägen. Fick ett spännande kast när jag kom där klockan halv 1 på natten med tonat visir. ta't lugnt! :tummenupp
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Om någon skulle få för sig att åka motorvägen upp till norrtälje så passpå efter avfarten till Uppsala på E18 7km innan Norrtälje de verkar vara diesel spill som gör vägbanan snorhal, nu har VV satt ut skyltar efter 2 avåkningar av bilar på den sträckan, men de är bra att vara förberedd
 

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Ort
Med min familj
Hoj
Honda VFR800 -02
Påfarten E4 Norrut från Vårby (den röda asfalten) är snorhal släppte både fram och bak ..

Vällingevägen är full med grussträngar och kottar :(
 

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Ort
Sailcottage
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Frestavägen

Förutom det vanliga gruset ligger där idag ett gäng granris utspritt över hela körbanan, mest ligger det precis efter skarpa kurav/backen neråt i riktning mot Väsby.

Har ringt Farbror Blå och bett dom ta bort det. Fast dom kanske är upptagna med att samla in pengar en vacker dag som denna? :va
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
En bra bit på Tungelstavägen var ingrodd med sand och det låg grus i en del av kurvorna. Åkte förbi en mc-olycka där bara för ett litet tag sen. Hoppas allt gick bra iallafall.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
En bra bit på Tungelstavägen var ingrodd med sand och det låg grus i en del av kurvorna. Åkte förbi en mc-olycka där bara för ett litet tag sen. Hoppas allt gick bra iallafall.

Då vi körde förbi såg vi en blå volvo 245 med hästsläp (Ume släpet med träfärjade väggar) stå och lasta ut hästgödsel i den kurvan. Polisanmälde händelsen men såg inte reg nr. Ber alla därför hålla utkik efter den bilen i krokarna däromkring. Jag skall själv åka och spana i veckan.
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Då vi körde förbi såg vi en blå volvo 245 med hästsläp (Ume släpet med träfärjade väggar) stå och lasta ut hästgödsel i den kurvan. Polisanmälde händelsen men såg inte reg nr. Ber alla därför hålla utkik efter den bilen i krokarna däromkring. Jag skall själv åka och spana i veckan.

Den där volvon har rapporterats i andra trådar också. Förmodar att det är samma med tanke på hans beteende. Helt sjukt. Bra att du polisanmälde.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
Toppen! Jag har fått veta vart de ev har sina hästar så jag tänkte ta en em i solen och hålla utkik :) Skall du med? Saft och bullar i solen i morgon :)
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Lindhagensgatan på kungsholmen (mot påfarten till essingen) var i det i morse snorfucking jävla halt!

Har ju gått en massa byggtrafik där, och nu när det hade kommit en stänk från ovan i natt var det löjligt halt. Dra inte på för fullt när ni kommer från lindhagensplan. Det gjorde jag :D

Man vaknade i varje fall till på morgonkvisten när häcken började hasa i sidled!
 

Dr.Bike

Guest
Lindhagensgatan på kungsholmen (mot påfarten till essingen) var i det i morse snorfucking jävla halt!

Har ju gått en massa byggtrafik där, och nu när det hade kommit en stänk från ovan i natt var det löjligt halt. Dra inte på för fullt när ni kommer från lindhagensplan. Det gjorde jag :D

Man vaknade i varje fall till på morgonkvisten när häcken började hasa i sidled!

Du skulle ju inte köpt de där polska lågpris-bakelitdäcken av RoLLER! ;)
 

xfader

xf vs asfalt: 0 - 3
Gick med
2 Oct 2004
Ort
Kungsholmen
Hoj
Slutkört!
Du skulle ju inte köpt de där polska lågpris-bakelitdäcken av RoLLER! ;)

Iofs har jag inget mönster kvar längre. Men det är riktigt snorhalt på den vägen för tillfället. Ligger nån svart dynga över hela vägen. Så ta det lugnt, det släpper även vid torrt väglag!
 

Gladpack

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
BMW
Vet tyvärr inte vad vägen heter, men avfarten mot lida friluftsgård som ligger just vid Tullinge flygfält (Vägen mot tungelsta), i "S-kurvan" ligger det en hel rand med grus över hela vägbanan, höll på att klota rätt rejält så pass på!
 

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Stockholm "Väsby"
Hoj
ZX10R Grön
Almungevägen ut från Väsby har dom bitvis grusat kanterna på i dag.
Från Väsby till Frösunda vägskälet. Kan bli riktigt farligt där.
Efter en timme hade det kommit ut en hel del grus på vägen.
Det va innan kvällstrafiken.
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Väg 222 Värmdöleden
Mellan Danvikstull och Kaffebacken är det mycket diesel på vägbanan. Mer än vanligt alltså. Snorhalt! Räddningstjänsten sanerade där i morse och strödde ut något slags pulver. Det gäller såväl ut mot Nacka/Värmdö som in mot stan.
 

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Ort
Värmdö
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Vägen mellan Gustavsbergs Centrum och Aspvik, tjockt med grus!!!

Börjar precis i kurvan där vägen smalnar av så att två bilar knappt kan mötas.

Kommer man i lite fart där och får möte så blir det bråttom att välja hur man vill skrota...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top